Za 13/07/2013 Pepingen :: 1ste MTB Tocht Reinaertvrienden

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
CBo
Mountainbiker

Re: Za 13/07/2013 Pepingen :: 1ste MTB Tocht Reinaertvriende

Post by CBo »

Huffy wrote:hoogtemeters in deze tocht?
In deze streek moogt ge gemiddeld 10hm/km rekenen. Ik vermoed dat het met de Reinaertvrienden niet zal afwijken. Tenzij ze richting de Walen zouden gaan. Maar ik denk het niet.

Ik heb ook al een paar oranje MBT pijltjes gezien.
HardTail Charlie
Mountainbiker

Post by HardTail Charlie »

Vraag aan de organisatie - indien de tocht idd. langs OLV-Lombeek gaat, is er mogelijkheid daar in te pikken (ik kom van Liedekerke en zit wat krap qua tijd) ?
Ik passeer, euh... ik bedoel natuurlijk "ik stop" :wink: dan vanzelfsprekend aan de "kassa" aan de start.
btimmermans
Mountainbiker

Post by btimmermans »

Allen,

Even gebruik maken van de gelegenheid om jullie vragen te beantwoorden.

De start van de mountainbiketocht is niet in het provenciaal domein Ter Rijst maar er vlak naast, aan de tent en de koepelhangar van de kasteelhoeve ernaast. In het provinciaal domein mag je niet met je fiets binnen.

Er zijn twee routes beschikbaar één van 30km en één van 45km. We blijven hiervoor aan de Vlaamstalige zijde van ons landje. De toer van 30km gaat voornamelijk over de deelgemeentes van Groot-Pepingen, Gooik / Oetingen / Kester / Leerbeek en er zit ook een vleugje Herfelingen / Herne in.
De toer van 45km bouwt verder op deze van 30 km en doet tevens een groot deel van Lennik en Gaasbeek aan.

Ik zal straks nog eens kijken op de GPS hoeveel hoogtemeters er zijn, maar het is in ieder geval een 55 - 60 % off road en zeker aan de kant van Lennik / Gaasbeek zitten er enkele prachtige stukken bij.

Indien jullie nog vragen hebben, shoot ! :-) - in ieder geval zijn suggesties na de toertocht ook welkom, het is hun eerste keer dus alle suggesties zijn welkom.

Tot zaterdag !
CBo
Mountainbiker

Post by CBo »

btimmermans wrote:Allen,

Even gebruik maken van de gelegenheid om jullie vragen te beantwoorden.

De start van de mountainbiketocht is niet in het provenciaal domein Ter Rijst maar er vlak naast, aan de tent en de koepelhangar van de kasteelhoeve ernaast. In het provinciaal domein mag je niet met je fiets binnen.

Er zijn twee routes beschikbaar één van 30km en één van 45km. We blijven hiervoor aan de Vlaamstalige zijde van ons landje. De toer van 30km gaat voornamelijk over de deelgemeentes van Groot-Pepingen, Gooik / Oetingen / Kester / Leerbeek en er zit ook een vleugje Herfelingen / Herne in.
De toer van 45km bouwt verder op deze van 30 km en doet tevens een groot deel van Lennik en Gaasbeek aan.

Ik zal straks nog eens kijken op de GPS hoeveel hoogtemeters er zijn, maar het is in ieder geval een 55 - 60 % off road en zeker aan de kant van Lennik / Gaasbeek zitten er enkele prachtige stukken bij.

Indien jullie nog vragen hebben, shoot ! :-) - in ieder geval zijn suggesties na de toertocht ook welkom, het is hun eerste keer dus alle suggesties zijn welkom.

Tot zaterdag !
Hierbij alvast mij eerste suggestie voor na den toertocht:
- een goei trappisteke! :)
Wil
Mountainbiker

Post by Wil »

Ik kom van ternat en ook beperkt in tijd. kan je mij in lennik een punt geven waar ik kan inpikken en zeggen hoever het vandaar nog is tot de start. dan zorg ik dat ik via het parcours tegen 8u aan de start ben om inschrijving te betalen.
thx
btimmermans
Mountainbiker

Post by btimmermans »

Voila even het één en het ander bijkomend nagekeken:

30 km toerke: 257 m winst in hoogte
45 km toerke: 450 m winst in hoogte

Voor in te pikken:

Onze-Lieve-Vrouwe Lombeek (dichtse bij centrum): Lombeeksesteenweg voorbij kruispunt Nellekensstraat / Geraardbergsestraat richting Edingsesteenweg dus richting Sint Kwintens Lennik.

Lennik, dichtste bij Sint-Kwintens-Lennik centrum is het gemakkelijkste de Jan Baptiste Van Der Lindestraat en dan den Lindedreef insteken.

Tot morgen
HardTail Charlie
Mountainbiker

btimmermans wrote:Voila even het één en het ander bijkomend nagekeken:

30 km toerke: 257 m winst in hoogte
45 km toerke: 450 m winst in hoogte

Voor in te pikken:

Onze-Lieve-Vrouwe Lombeek (dichtse bij centrum): Lombeeksesteenweg voorbij kruispunt Nellekensstraat / Geraardbergsestraat richting Edingsesteenweg dus richting Sint Kwintens Lennik.

Lennik, dichtste bij Sint-Kwintens-Lennik centrum is het gemakkelijkste de Jan Baptiste Van Der Lindestraat en dan den Lindedreef insteken.

Tot morgen
Oké, prima. Bedankt en tot morgen!
roeln
Mountainbiker

Post by roeln »

Bevoorrading prima. Parcours en bepijling zoals verwacht wat minder. Toch tof voor een eerste organisatie 8)

Nieuw gemiddelderecord: 23,07
Ghastly
Mountainbiker

Post by Ghastly »

voor mij wel nog een tof toerke, stukken gepasseerd die ik nog niet gedaan had, terwijl ik toch in de buurt woon.
Hier en daar mocht er wel een pijltje meer gestaan hebben, maar naar't schijnt was mijn eerste keer ook niet perfect... ;-)
HardTail Charlie
Mountainbiker

Ca 7u30 ingepikt op de toer in OLVLombeek, vanaf daar ging het eerste deel me nogal veel over de gekende Bloso-paden, maar goed, dat zijn nu eenmaal mooie stukjes daar.
Gaandeweg dan toch wat nieuwe lusjes/paadjes ontdekt, 't werd alsmaar beter. Ondanks dat ik - omwille van mijn (te) vroege start/passage - geen bevoorrading heb kunnen genieten, in de tent netjes gaan betalen (en toch mijn drinkbus met lekker water kunnen laten bijvullen :wink:
Zoals al gemeld, wat meer pijlen zou een verbetering zijn (zowel voor afslag als ter bevestiging rechtdoor), maar zeker een geslaagde primeur wat mij betreft.
(Offroad) heen en terug nr huis erbij totaal 70km op net geen 3 uur, 't was lang geleden nog eens lekker/droog te kunnen doorrijden.
En we waren zelfs nog op tijd voor Blondie :drunk: (die eigenlijk nog best meeviel, vond ik)
Post Reply