Zo 07/07/2013 Lommel-Kattenbos

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
johndr
Mountainbiker

Re: Zo 07/07/2013 Lommel-Kattenbos

Post by johndr »

Vandaag voor de eerste maal meegereden met een tt. Mooie tocht, alleen nog wat bij trainen voor de volgende want er word nogal gevlamd en zeker die mannen van de chrono :-D maar evenzeer een leuke tocht.
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

Voila , mijn eerste tt van het jaar na mijn operatie is een feit.
Thuis vertrokken en ingeschreven voor de 30 km.
De passage aan de zandkuil zal me nog wel eventjes bijblijven.
Geen snelheid en los overkop maar een zeer zachte landing. Maar ik was niet de enigste.
Maar goed dat Connie dit niet heeft kunnen vastleggen op gevoelige plaat :P
Er mocht inderdaad hier en daar een pijltje meer gehangen worden maar het mooie bosrijk parcours en het zomerweer doen dit allemaal vergeten.
@Smokey : dan ga je toch ergens verkeerd gereden hebben want wij hebben de bevoorrading wel kunnen meepikken en die was dik in orde.
geb
Mountainbiker

Post by geb »

Met de zoon groot stuk van de 20 km gedaan, prachtige stukjes natuur. Proficiat aan de organisatie!!
Connie
Mountainbiker

Post by Connie »

Het was weer een heerlijke ochtend, ik kan niet anders zeggen! Nu wacht me weer een berg foto's om te bewerken, maar dat hoort erbij.

Lang niet iedereen is bij me langsgekomen. Ik maar wachten daar aan de rand van die put :(

Aan het begin ging het goed, iedereen volgde stoer de route dwars door het zand naar beneden en kwam mooi bij mij op de helling op de foto. Maar op een gegeven moment kozen er steeds meer voor het bovenrandje en op een gegeven moment waren dat er zoveel dat degenen die de wielsporen volgden automatisch ook over het randje reden...

Bij gebrek aan extra bordjes en een emmer zaagsel, heb ik toen maar eieren voor m'n geld gekozen. Dus dat was het moment waarop ik aan de wandel ben gegaan en het omliggende bos onveilig heb gemaakt met m'n camera. Niet iedereen verwachtte mij daar, dus ik hoop dat ik jullie niet al te erg heb laten schrikken. :wink:

Al met al heb ik 688 foto's en er waren 850 betalende deelnemers. Ik doe m'n best om ze morgenochtend vroeg online te hebben.

Groetjes en prettige zomervakantie,
Connie
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

Connie wrote:Het was weer een heerlijke ochtend, ik kan niet anders zeggen! Nu wacht me weer een berg foto's om te bewerken, maar dat hoort erbij.

Lang niet iedereen is bij me langsgekomen. Ik maar wachten daar aan de rand van die put :(

Aan het begin ging het goed, iedereen volgde stoer de route dwars door het zand naar beneden en kwam mooi bij mij op de helling op de foto. Maar op een gegeven moment kozen er steeds meer voor het bovenrandje en op een gegeven moment waren dat er zoveel dat degenen die de wielsporen volgden automatisch ook over het randje reden...

Bij gebrek aan extra bordjes en een emmer zaagsel, heb ik toen maar eieren voor m'n geld gekozen. Dus dat was het moment waarop ik aan de wandel ben gegaan en het omliggende bos onveilig heb gemaakt met m'n camera. Niet iedereen verwachtte mij daar, dus ik hoop dat ik jullie niet al te erg heb laten schrikken. :wink:

Al met al heb ik 688 foto's en er waren 850 betalende deelnemers. Ik doe m'n best om ze morgenochtend vroeg online te hebben.

Groetjes en prettige zomervakantie,
Connie
Ja Connie , ik heb de put wel genomen maar dat heb je wel gezien he .
Als ik kom , val ik met deur in huis he ( lees : met mijn lomp gewicht in de zandbak :lol: :lol: :lol: )
Jef Pedal
Mountainbiker

Post by Jef Pedal »

Het was de eerste keer dat ik de Lommelse bossen ging verkennen, maar het dreigde een korte voormiddag en TT te worden na een kettingbreuk na amper 5 km (technisch stukje in het bos met opeenvolgende klimmetjes en dalingen op het parcours van 40km).

Dankzij de uiterst hulpvaardige organisatie die me met de wagen terug naar de start bracht + ne mekanieker die mijn ketting terug aan elkaar kreeg ben ik toch weer de bossen in kunnen duiken. =D> Totaal niet verwacht, maar TOP ! (o)

Owv het tijdsverlies heb ik dan wel maar geopteerd voor de 30km ip de aanvankelijk geplande 40.
Ik vond het een vrij vlak en weinig technisch parcours, waar veel snelheid kon gemaakt worden. Ideaal om de benen nog eens te laten draaien à 90% van mijn max hartslag.

Ik kom na vandaag de volgende keer zeker terug voor een lange etappe !
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

heerlijke rit vandaag in Lommel, het zonnetje was weer van de partij, de conditie iets minder...

toch kunnen genieten van ruim 3 uur spelen in de zandbak, goede organisatie zoals gewoonlijk
60km lol gehad, tot volgend jaar.
Ninja
Mountainbiker

Post by Ninja »

Weet er iemand de snelsten tijd op 60 km, kheb ni kunnen wachten .
big-Mac
Mountainbiker

Post by big-Mac »

Bedankt aan alle deelnemers. Ik hoop dat jullie een leuke voormiddag gehad hebben.

@ Smokey: Er moet inderdaad iets mis gegaan zijn. De bevoorrading van de 40km was om iets voor 7 ter plekke. Er waren linten gespannen zodat je zeker de parking van de school moest oprijden dus je kon hier moeilijk missen. Ik heb wel een vermoedde waar het fout gelopen is. Iets voor de bevoorrading was een bocht slecht gepijld of pijlen weg genomen. Als je hier rechtdoor ging kwam je iets verder terug op de route.

@ Ninja: Ik dacht 2u16. Dit is wel onder voorbehoud. Ik ben iets teveel weggeroepen om perfect zicht hierop te hebben.
Smokey
Mountainbiker

Post by Smokey »

big-Mac wrote:Bedankt aan alle deelnemers. Ik hoop dat jullie een leuke voormiddag gehad hebben.

@ Smokey: Er moet inderdaad iets mis gegaan zijn. De bevoorrading van de 40km was om iets voor 7 ter plekke. Er waren linten gespannen zodat je zeker de parking van de school moest oprijden dus je kon hier moeilijk missen. Ik heb wel een vermoedde waar het fout gelopen is. Iets voor de bevoorrading was een bocht slecht gepijld of pijlen weg genomen. Als je hier rechtdoor ging kwam je iets verder terug op de route.

Hoi Big MAc. Geen probleem, ik heb een prima voormiddag gehad met een stralend zonnetje op een schitterend parcours. En daar doen we het uiteindelijk voor :)
Kom hier zeker nog terug!

@ Ninja: Ik dacht 2u16. Dit is wel onder voorbehoud. Ik ben iets teveel weggeroepen om perfect zicht hierop te hebben.
Post Reply