Specialized

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Flip FSR wrote:[-X Dit wordt geen schijf/velgremdiscussie hé mannen [-X

Ieder koopt maar wat hij denkt dat voor hem het beste is, punt! :-({|=

Voor de rest: onderhoud uw materiaal en ge krijgt geen problemen! :wink:
Wees gerust, als het aan mij ligt, wordt dit zeker geen velg/schijfremdiscussie. Maar 'k wou wel even kritische opmerkingen maken bij wat Van Cot zei, zonder schijfremmen af te kraken. 'k Zeg het nogmaals, ik heb er niks op tegen.

Maar genoeg gezegd.

Waarover ging het ook alweer? :drunk: :wink:
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

Jack77 wrote:
Flip FSR wrote:[-X Dit wordt geen schijf/velgremdiscussie hé mannen [-X

Ieder koopt maar wat hij denkt dat voor hem het beste is, punt! :-({|=

Voor de rest: onderhoud uw materiaal en ge krijgt geen problemen! :wink:
Wees gerust, als het aan mij ligt, wordt dit zeker geen velg/schijfremdiscussie. Maar 'k wou wel even kritische opmerkingen maken bij wat Van Cot zei, zonder schijfremmen af te kraken. 'k Zeg het nogmaals, ik heb er niks op tegen.

Maar genoeg gezegd.

Waarover ging het ook alweer? :drunk: :wink:
specialized fully's

over schijfremmen zwijgen we dan maar
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Hé Van Cot,

Je mag het van mijn part gerust over schijfremmen hebben - wie ben ik trouwens om te zeggen wat je wel en niet mag typen? Maar plaats je uitspraken misschien gewoon wat meer in hun context. 't Was daarop dat ik reageerde. Meer niet.

Even goede vrienden?

Jack
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

Jack77 wrote:Hé Van Cot,

Je mag het van mijn part gerust over schijfremmen hebben - wie ben ik trouwens om te zeggen wat je wel en niet mag typen? Maar plaats je uitspraken misschien gewoon wat meer in hun context. 't Was daarop dat ik reageerde. Meer niet.

Even goede vrienden?

Jack
natuurlijk, maar 't is gewoon beter om over remmen te zwijgen ieder zijn eigen mening en ervaringen en er zijn al heelder boeken over geschreven.
Luc
Mountainbiker

Specificaties EPIC PRO

Post by Luc »

Weet er iemand of de Epic Pro (het rode model 2005) geleverd wordt met of zonder IQ achterdemper ?
Heeft er iemand deze bike al in zijn bezit of weet er iemand eentje staan waar je dit eens kan verifiëren.

De specs bij specialized en bij verschillende bikedealers verschillen hieromtrent en dit is toch wel een sterke bepalende factor bij eventuele keuze/aankoop van deze bike...
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Huh? Vanaf dit jaar hebben alle nieuwe epics een IQ-demper... :wink:
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Ben je daar absoluut zeker van ?
Heb je het zelf al gezien op de 2005 specialized fietsen ?

Misschien om volledig duidelijk te zijn: Ik bedoel die brain die je in 7 verschillende standen kan zetten om het aanspreekmoment te wijzigen waarop de achtervering actief wordt. Vorig jaar stond die enkel op de Marathon en de S-works
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Ik moet mezelf corrigeren; blijkbaar staat niet op elke epic een IQ :roll:
Enkel op de S-works'en en de high-end epic's... :( ](*,)

Dit plukte ik van de specialized-site:

IQ Brain
"IQ" is another cool development that can be found in the S-Works offerings, as well as high-end models of the Epic. IQ stands for "Inertial Quotient", and it’s the blue adjuster dial at the base of the Brain. With the IQ feature, a rider can adjust how large an impact is required to "open" the Brain, as well as how long the shock remains "open" after the last impact it registers. At the most sensitive setting, the IQ will allow the Brain to open on super-small bumps as very low speeds. At the least sensitive setting, the impact required to "open" the Brain is quite substantial.
Frame geometry adjusted on all models to accommodate 100mm travel front forks.
Weight of Brain rear shock reduced by another 30 grams.
Oversize stem & bars on all models.
New dual-compund Fastrak tires feature incredible low rolling resistance with superb cornering traction.
Flat bars to keep lower weight in the front and better suit 100mm forks.

Bij deze dus... Ofwel een S-works aanschaffen, ofwel een marathon of zo... :wink:
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Dat had ik ook gezien, maar wat is High end hé ? :drunk:

Hier http://www.bikx.com/shop/catalog/specia ... f8e90c6e53

Zie ik dat er wel ee IQ demper op zit, maar bij sommige andere shops zie ik dan weer niets van die IQ....
Mijn LBS heeft geen Epic Pro op voorraad.. anders had ik het gewoon eens een kunnen bekijken hé....

Als je er ooit één ziet, kijk dan eens of daar zo'n demper op staat :wink:
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Het antwoord staat ook op de site: njet!

Zie maar:

05 Epic Marathon Disc:
REAR SHOCK Specialized Brain Adjust IQ shock, manufactured by Fox Racing Shox, air spring, rebound, and threshold (sensitivity) adjust, 11.7” X 1.875”

Epic Pro:
REAR SHOCK Specialized BRAIN shock, manufactured by Fox Racing Shox, air spring, rebound adjust, 11.7” X 1.875”

Dus de pro heeft geen IQ demper... #-o
Post Reply