manitou voorvorken

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
koen vangeel
Mountainbiker

manitou black of skareb

Post by koen vangeel »

hey ik ben 16 jaar en weeg ronde d60 kilo na 1 jaar rondgereden te hebben met en suntour xc7000 zou ik willen overschakelen op een manitou black elite of axel super of de skareb comp van mantitou welke is de beste prijs-kwaliteit?? andere zijn ook goed maar liefst met lock-out alvast bedankt 8)
viper c'est bon
Mountainbiker

manitou skareb super ,skareb elite

Post by viper c'est bon »

mijn vraag is of er verschil is tussen een manitou skareb super en een manitou skareb elite behalve de lockout dan zoja welk verschil is er dan. :roll: :colors: :bounce:
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Lockout is het enigste verschil
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

een keer posten niet genoeg?

als ge moet kiezen tussen die 3, zou ik de keuze beperken tussen de black en de skareb. Tussen die 2 kunt ge dan kiezen in functie van het beoogde gebruik.
viper c'est bon
Mountainbiker

Wilt ge eerder recreatief rijde dan raad ik u de black aan hou je meer van de sportieve rijstijl dan raad ik je de skareb aan de black is stijver dan de skareb en de skareb is lichter dan de skareb. :roll: :bounce: :colors:
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Skareb lichter dan Black bedoelt ge zeker?
Voor de rest zit ben ik het met je eens! :wink:
viper c'est bon
Mountainbiker

oei typfoutje sorry. :oops:
Calvin
Mountainbiker

Post by Calvin »

Heb eens van "vrij" betrouwbare bron vernomen dat die Skarebs zeer onderhoudsvriendelijk zijn en qua prijs/kwaliteit zeker de moeite zijn.
Enige minpuntje blijkt de stijfheid te zijn, maar dat compenseert natuurlijk in 't gewicht...

Greetz
Calvin
koen vangeel
Mountainbiker

merci

Post by koen vangeel »

wel eerder tussen recreatief en sportief maar black is elite en skareb is maar comp en dan ook nog het probleem van de kostprijs hé maat toch bedankt voor de hulp
SloMo
Mountainbiker

Vork: Stijfheid Manitou Axel

Post by SloMo »

Als ik druk op mijn stuur zet, wrijven mijn remblokjes tegen mijn velg.
En niet enkel wanneer mijn fiets schuin staat, want dan zou ik kunnen begrijpen dat het aan de stijfheid van de velgen lag.
Dit probleem heb ik echt vanaf dat ik mijn bike heb.

Hef ik de fiets met het voorwiel van grond, dan is er geen enkel probleem, en zolang er geen druk op voorwiel komt ook niet, maar vanaf ik op fiets zit, en zeker als ik in een beetje zware ondergrond kom, wrijven dus de remblokjes. Ze staan perfect afgesteld, en ze verder van de velg zetten is dus geen oplossing waar ik mij kan in vinden.

Heb toevallig iemand ontmoet die hetzelfde heeft voorgehad met zelfde vork en heeft in garantie nieuwe gekregen en probleem was opgelost.
Het lag bij hem dus duidelijk aan de vork.
Ik heb zijn bike echter nooit gezien en weet dus niet hoe erg het bij hem was.
Ben vrij snel na aankoop bij fietsenmaker geweest en hij raadde mij dat aan om blokjes wat verder te zetten.

nu, na een modderrit,en een hele weg gesleep, ben ik het echt wel beu en wil ik toch eens mijn beklag gaan doen bij fietsenmaker, maar had graag nog eerst een jullie mening gehad.

Alvast bedankt
Post Reply