SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Kristof Huyck
Mountainbiker

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Post by Kristof Huyck »

malmedy wrote:Degene die gewoon een extra tand voorziet aan een 10 speed een 40 bv zet sram flink te kijken want als je de xx1 cassette bekijkt dat hebben ze gewoon zelf ook gedaan .
Wel, wat houdt u tegen? :-) Wel een vraagje: Op welke body ga je dat bewerkstelligen? Ga je er een 10T op krijgen?
Ik vrees dat het soms simpeler lijkt dan wat het werkelijk is.
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

op een normale body een 11 is al klein genoeg .Sram is een geweldig merk en zeer inovatief maar soms slaan ze de bal wel mis hun dubbel crank zelfs specialized zet terug een 104 steek inplaats van de 120 van sram . Waarom zou een normale body niet gaan denk zelf dat je dan meerdere opties kunt maken met de 11speed een 11-38of 12-40 bv worden kleinere sprongen gaat allemaal enkel de wil ontbreekt omdat het voorlopig uniek is
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

op een normale body een 11 is al klein genoeg .Sram is een geweldig merk en zeer inovatief maar soms slaan ze de bal wel mis hun dubbel crank zelfs specialized zet terug een 104 steek inplaats van de 120 van sram . Waarom zou een normale body niet gaan denk zelf dat je dan meerdere opties kunt maken met de 11speed een 11-38of 12-40 bv worden kleinere sprongen gaat allemaal enkel de wil ontbreekt omdat het voorlopig uniek is
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

malmedy wrote:op een normale body een 11 is al klein genoeg .Sram is een geweldig merk en zeer inovatief maar soms slaan ze de bal wel mis hun dubbel crank zelfs specialized zet terug een 104 steek inplaats van de 120 van sram . Waarom zou een normale body niet gaan denk zelf dat je dan meerdere opties kunt maken met de 11speed een 11-38of 12-40 bv worden kleinere sprongen gaat allemaal enkel de wil ontbreekt omdat het voorlopig uniek is
Een 11-38 of 12-40 verkleint de range en die is al beperkt, dus dat lijkt me eigenlijk niet zo een goed plan.
Niet alle Sram dubbel cranks gebruiken steek 80/120, maar het is inderdaad zo dat die steek niet optimaal is voor bij een 29er. Trouwens elk merk maakt wel eens mindere keuzes qua steek: de huidige Shimano XTR crank heeft steek 88 waardoor je niet kleiner dan 28T kan gaan... (dus nog minder ideaal dan Sram)
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

Kristof Huyck wrote:
malmedy wrote:op een normale body een 11 is al klein genoeg .Sram is een geweldig merk en zeer inovatief maar soms slaan ze de bal wel mis hun dubbel crank zelfs specialized zet terug een 104 steek inplaats van de 120 van sram . Waarom zou een normale body niet gaan denk zelf dat je dan meerdere opties kunt maken met de 11speed een 11-38of 12-40 bv worden kleinere sprongen gaat allemaal enkel de wil ontbreekt omdat het voorlopig uniek is
Een 11-38 of 12-40 verkleint de range en die is al beperkt, dus dat lijkt me eigenlijk niet zo een goed plan.
Niet alle Sram dubbel cranks gebruiken steek 80/120, maar het is inderdaad zo dat die steek niet optimaal is voor bij een 29er. Trouwens elk merk maakt wel eens mindere keuzes qua steek: de huidige Shimano XTR crank heeft steek 88 waardoor je niet kleiner dan 28T kan gaan... (dus nog minder ideaal dan Sram)
Op mijn XTR M980 crank had ik toch een 26 als kleinste blad.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Edlisjas wrote:Op mijn XTR M980 crank had ik toch een 26 als kleinste blad.
De laatste versie van XTR crank is dan ook M985 :wink:
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

Edlisjas wrote: Op mijn XTR M980 crank had ik toch een 26 als kleinste blad.
Als je het over de crank hebt van op onderstaande foto.
Deze crank is dan ook weer geen echte dubbel maar een verbouwde triple.
Image
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

http://www.leowheels.it/shop/1815-coppi ... d-34-40-d/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.leowheels.it/shop/2022-kit-c ... annondale/" onclick="window.open(this.href);return false;
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Hier voor de Shim cassettes

http://www.bikeavenue.de/b2c/Leonardi-R ... ten-28-40T" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bikeavenue.de/b2c/Leonardi-R ... ten-29-42T" onclick="window.open(this.href);return false;

Der staat wel race only :-D (tja blijft alu)
Post Reply