Ik had het daar ook gezien, ze zouden het me geen twee keer moeten vragen om met zo'n hardtails te rijden, lefty of geen leftyC.O.F. wrote:Kijk maar eens op www.mtb-sport.nl daar showt hij zijn scalpel en kan je hem alle vragen stellen die je maar wild.
Cannondale team fietsen 2005
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- Giant-lover
- Mountainbiker
Post by Giant-lover »
De uitleg van sponsoring shimano kan wel eens kloppen, maar vorig jaar was Roel P. ook gesponserd door Shimano (allé het team toch) en toch reden ze meestal met de lefty. Het is trouwens enkel de wielnaaf die aangepast wordt (dacht ik)
Zou het financiële hier ook niet voor iets tussen zitten, want een lefty met blokkeermogelijkheid is niet zo goedkoop???
Zou het financiële hier ook niet voor iets tussen zitten, want een lefty met blokkeermogelijkheid is niet zo goedkoop???
-
ghost-rider
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium-full XT '04- black super air spv-dt swiss wheels
Post by ghost-rider »
Volgens mij werden ze niet door shimano gesponserd hoor. Ik heb Roel meerdere keren met magura martha SL zien rijden en met sram XO.
Kan zijn dat ik fout zit hoor
Kan zijn dat ik fout zit hoor
- Giant-lover
- Mountainbiker
Post by Giant-lover »
ja klopt, halverwege het seizoen.
Maar ik dacht in het begin van 2004 en volledig seizoen 2003 dat er met shimano gereden werd, of ben ik verkeerd???
Maar ik dacht in het begin van 2004 en volledig seizoen 2003 dat er met shimano gereden werd, of ben ik verkeerd???
- Giant-lover
- Mountainbiker
Post by Giant-lover »
Ik heb even wat "opzoekwerk" gedaan en als je gaat kijken op de site van Roel dan zie je op de foto's van 2003 dat hij inderdaad ook rijdt met XTR en de Lefty (scalpel). Wanneer hij echter met de hardtail onderweg is wordt er met de Fatty gereden.
Zou de reden hiervan niet zijn dat de veerweg van de Fatty (tussen 64 en 78mm) en de Lefty (ongeveer 105mm) te veel verschillen en hierdoor de geometrie van het F-frame teveel wijzigen. Voor amateuristisch gebruik (ook al is dat op wedstrijdniveau) zal dat niet zoveel verschil maken, als je echter wil meerijden aan de top zijn de zitpositie en het gedrag van het frame wel belangrijk...
Volgens mijn bescheiden mening moeten we het eerder in die richting zoeken...
Zou de reden hiervan niet zijn dat de veerweg van de Fatty (tussen 64 en 78mm) en de Lefty (ongeveer 105mm) te veel verschillen en hierdoor de geometrie van het F-frame teveel wijzigen. Voor amateuristisch gebruik (ook al is dat op wedstrijdniveau) zal dat niet zoveel verschil maken, als je echter wil meerijden aan de top zijn de zitpositie en het gedrag van het frame wel belangrijk...
Volgens mijn bescheiden mening moeten we het eerder in die richting zoeken...