23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
_ceee_
Mountainbiker

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Post by _ceee_ »

Ik ga rijden met een Black panthers Xtrac 2.2 zowel voor als achter. 8) perfecte alroundband, en meer grip op boomwortels dan met een gewone black panther waar ik vorig jaar de rdhf zonder problemen mee heb uitgereden en toen was het op het einde ook goed vettig. :-)
jan vb
Mountainbiker
Location: scalpel carbon 29er,supernormal 29er voor int slijk en ne canyon CF Ultimate slx koersvelo

Post by jan vb »

Feysie wrote:
jan vb wrote: RR bolt goed en toch wat meer grip dan een RR.
Het bandenadvies wordt naarmate we dichter bij de start komen steeds mysterieuzer. Sommigen spuien blijkbaar wat extra mist om de concurrentie nog meer in verwarring te brengen... :wink:

De O en de A vergeten....

Wel een goeike
rex 111
Mountainbiker

Post by rex 111 »

Weer of geen weer, een parcours zoals dit dient gereden te worden. Als de regenvest aan moet dan is dat maar zo. Ik rij ook liever bij 25 graden en poerdroog maar zal me morgen niet laten tegenhouden door de staat van de ondergrond. Nadat de voorbije jaren het competitiebeest in me de overhad nam in marathons ga ik dit jaar met een andere strategie van start: PLEZIER EN GENIETEN!!!!!

Morgen sta ik aan de start met RoRo snakeskin 2.25 voor en RaRa snakeskin 2.25 achter, die liggen er op het ganse jaar door en daar kom ik niet aan. Heb er de HOT en BEMC meegereden en voor mij is dit goed. IK rij supergraag technisch en stijl zowel naar beneden en boven en heb geen problemen.

Tot morgen.

T.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

rex 111 wrote:Weer of geen weer, een parcours zoals dit dient gereden te worden.
PLEZIER EN GENIETEN!!!!!
T.
=D> =D> =D>
rokl
Mountainbiker

Post by rokl »

Nog iemand met wat meer informatie over de toestand van het parcours???
CBo
Mountainbiker

Post by CBo »

rokl wrote:Nog iemand met wat meer informatie over de toestand van het parcours???
Ik heb hier gisteren een paar km's gedaan tss Malmedy en Robertville. Het parkoer is zo divers dat je je onmogelijk perfect op iedere ondergrond kunt voorzien. Merendeels zal plaats vinden op stenen/rotsachtige ondergrond. Af en toe een modderstuk en af en sommige stukken met veel boomwortels.

Met de RaRa 2.4 achter op 1,2 bar en RoRo 2.4 voor op 1,8 bar heb ik nergens noemenswaardig last van gehad. Iedere rijminuut was ondanks het slechte weer puur genieten :)
Mister A
Mountainbiker

Post by Mister A »

Nog iemand die hutchinson cobra's (2.1) oplegt? Ik heb die nu sedert een paar maand tubeless opliggen, echt mijn favoriete banden. Anders wordt het NN/rara met tubes... Of misschien moet ik me toch maar nog een roro gaan kopen want een NN vind ik echt overkill.... soit we zien wel, ik ga stoppen met zagen...
Afval bijhouden en niet in de bossen achterlaten hé!

enjoy!
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Ik wens iedereen een goede wedstrijd of/en een bijzonder mooie tocht, zonder onnodige risico's zodat ik niet al teveel telefoons zal krijgen!
Als je nog vragen hebt, zal je ze vanaf vanavond live moeten stellen.

Tot straks of morgen,
Lowie
dirtyd
Mountainbiker

Post by dirtyd »

Mijn enige doel is morgen voor 5 uur aan km 88 geraken. al de rest is niet van toepassing op mij. Plezier zeker, genieten als ik kan, sterven als het niet anders kan.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

mijn doel is mezelf oppeppen om te starten, want het "Theux scenario" zal niet veraf zijn

zucht ](*,)
Post Reply