Benieuwd naar de nieuwe team fietsen van het Heijdens-Ten Tusscher team. De 1e foto's zijn al geplaats.
Kijk op http://www.tentusscher.nl bij sportnieuws.
Groeten Petterik
Cannondale team fietsen 2005
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
-
Optimo GmC
- Mountainbiker
Post by Optimo GmC »
Het gaat hier over de teamfietsen van het Heijdens-Ten Tusscher team, niet van het Siemens Mobile-Cannondale-team!
- fiete R-vrouw2
- Mountainbiker
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Als ik de redenering hier probeer te begrijpen dan zou een cannondale altijd een lefty moeten hebben. Puur esthetisch is een Lefty een absolute eye-catcher. Maar als men verder kijkt dan dat : bullsh*t. Zelfs Paulissen rijdt sommige wedstrijden met een hardtail en een Ultra Fatty.
De reden hiervoor kan zijn dat een Lefty misschien gewoon zwaarder is. Of dat de geometrie van de fiets beter gediend is met de kortere veerweg van een Ultra.
Een opmerking hierboven is ook dat de Lefty kwalitatief beter is. Zou dat nog wel het geval zijn met de nieuwe Magura-demper ? In de laatste Fiets wordt een C. hardtail getest met deze demper en stelt de redacteur dat nu eindelijk het volle potentieel van de vork wordt gebruikt.
Mijn idee is dat niet iedere fiets 10cm of meer veerweg moet hebben vooraan. Zeker niet voor wedstrijd- of chronorijders. Kijk maar naar het peleton Sid- en Skareb-rijders die het ook met een beperkte veerweg moeten stellen.
En als ik zo een Sid ga vergelijken met een Ultra Fatty dan zou ik die fatty kwalitatief niet bepaald onder een Sid gaan plaatsen : lichter, stijver, onverslijtbaar en bovendien onderhoudsvriendelijker.
En zo stevig dat C. hem alleen nog disk-brake only maakt terwijl een schijf op een Sid zelfs afgeraden wordt.
U raadt het al : ik ben een tevreden Ultra Fatty-user.
De reden hiervoor kan zijn dat een Lefty misschien gewoon zwaarder is. Of dat de geometrie van de fiets beter gediend is met de kortere veerweg van een Ultra.
Een opmerking hierboven is ook dat de Lefty kwalitatief beter is. Zou dat nog wel het geval zijn met de nieuwe Magura-demper ? In de laatste Fiets wordt een C. hardtail getest met deze demper en stelt de redacteur dat nu eindelijk het volle potentieel van de vork wordt gebruikt.
Mijn idee is dat niet iedere fiets 10cm of meer veerweg moet hebben vooraan. Zeker niet voor wedstrijd- of chronorijders. Kijk maar naar het peleton Sid- en Skareb-rijders die het ook met een beperkte veerweg moeten stellen.
En als ik zo een Sid ga vergelijken met een Ultra Fatty dan zou ik die fatty kwalitatief niet bepaald onder een Sid gaan plaatsen : lichter, stijver, onverslijtbaar en bovendien onderhoudsvriendelijker.
En zo stevig dat C. hem alleen nog disk-brake only maakt terwijl een schijf op een Sid zelfs afgeraden wordt.
U raadt het al : ik ben een tevreden Ultra Fatty-user.
Het hijdens tentusscher team rijd met fatty's omdat ze door shimano gesponsord worden en dan kunnen ze de gewone XTR wielen steken.Maar Erwin bakker heeft ook een scalpel met lefty der in.
Kijk maar eens op www.mtb-sport.nl daar showt hij zijn scalpel en kan je hem alle vragen stellen die je maar wild.
Kijk maar eens op www.mtb-sport.nl daar showt hij zijn scalpel en kan je hem alle vragen stellen die je maar wild.