Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
meester biek
Mountainbiker

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Post by meester biek »

Vorig jaar hier ook de groten toer gereden en goed bevonden.
Toen hele mooie passage in Bellegembos, nu aangevuld met de MSA, kijk er al naar uit. :bounce:
Als ik met de fiets thuis vertrek zal ik voor het eerst dit jaar 100 km rijden ...
SNOEFIE
Mountainbiker

Post by SNOEFIE »

Heeft iemand enig idee of er veel water gevallen is de voorbije nacht in de streek ?

't Is maar om te weten of ik de 90 km red met zomerbanden. [-o<
petanker
Mountainbiker

Post by petanker »

Zou ook wel eens willen weten hoe het parcours erbij ligt na de regen van vandaag.
Probeer om 7u30 aan de start te staan, waarschijnlijk voor de 65, kwestie van op tijd terug thuis te zijn en toch een après-tje te kunnen doen.

Toton
steviejanneke
Mountainbiker

Post by steviejanneke »

ik zal morgen er ook voor opstaan zi :lol:

als ik het plan bekijk dan is de 65km & 90km niet zo verschillend ???
dezelfde beklimmingen ??? dus ongeveer zijn de km verschil tussen de beide niet de zwaarste stukken ??

moest dit zo zijn probeer ik de 90km lukt het niet dan zwak ik wel iets af :oops:
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

steviejanneke wrote:ik zal morgen er ook voor opstaan zi :lol:

als ik het plan bekijk dan is de 65km & 90km niet zo verschillend ???
dezelfde beklimmingen ??? dus ongeveer zijn de km verschil tussen de beide niet de zwaarste stukken ??

moest dit zo zijn probeer ik de 90km lukt het niet dan zwak ik wel iets af :oops:
De verschilstukken tussen 65 en 90 omvatten wel de drie beklimmingen van de Mont-Saint-Aubert en omgeving. Hangt van je klimcapaciteit af natuurlijk, maar er zitten dus wel degelijk zware stroken in de grote lus. (gewoon proberen hé)

Zal zelf naar jaarlijkse gewoonte aan de inschrijving te vinden zijn en daarna wel ergens aan bar of bikewash. 't Zal nodig zijn om eens de zinnen te verzetten na het leuke nieuwsbericht dat ik na 10 jaar trouwe dienst en inzet op mijn werk buitenvlieg...
borus bliek
Mountainbiker

Post by borus bliek »

Hier in Moen is er de voorbije nacht zo'n 15 liter gevallen.
Maar geploeter zal het waarschijnlijk niet zijn.
Tot morgen. :-)
NuRf
Mountainbiker
Location: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)

Post by NuRf »

@SNOEFIE
@petanker

Afgelopen nacht zijn we niet gespaard gebleven van regenbuien.
Feit is wel dat het er voordien kurkdroog bij lag en dat de ondergrond best wat kan verdragen.
Ondertussen is het droog gebleven sedert deze voormiddag rond +- 9u en is er een windje waardoor het iets sneller opdroogt.

Bellegembos + het stukje keuze op de Mont-St-Aubert zullen er waarschijnlijk het meest vettig bijliggen.

Momenteel verwachten we DarkDingo & Dimi terug van een laatste verkenning.
Hijzelf heeft beloofd om zeker deze avond nog zijn bevindingen over het parcours te posten hier op het forum.

Weersverwachting Zwevegem + Doornik het ziet ernaar uit dat we het morgen droog houden maar dat er een windje zal blazen.
*Andy G*
Mountainbiker

Post by *Andy G* »

Ik kom ook af voor de 95 km.

http://www.mcbride-mtb-team.be" onclick="window.open(this.href);return false;
NuRf
Mountainbiker
Location: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)

Post by NuRf »

Nog een laatste update (wat mij betreft) over het parcours:
In bellegembos is er middenin een keuze gestoken, zodat wie wil het natste stukje kan skippen.
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

jupse,
ben der geraakt na wa problemen met diene kl*te pc!! :evil: Na een zware dag een chiroheem omtoveren tot gezellige aprés-bar,toch nog de courage gevonden om in de vooravond de 45 km af te bollen mee Dimi. Wat betreft het parcour...door de overvloedige regenval van gisteren ligt het parcour er goed bij!! :bounce: :bounce: Hier en daar een grote plas maar je kan er makkelijk rond rijden.Hier en daar een zuigende strook,maar ,ook offroad die er verrassend goed bijligt!! Op alle afstanden wordt het in Bellegembos kiezen...zeer goed berijdbare stroken (hoger gelegen) maar ook enkele stroken waar het schuiven en glijden is,met enkele geulen. Er wordt aan iedereen de keuze gelaten...dit zullen jullie merken aan de borden in het bos. Ben je niet echt technisch aangelegd,neem je best de makkelijkste keuze. Het wordt vooral bij inschrijving of op het parcouir zelf,een keuze maken qua afstand. Het is geen vlamparcour meer en vooral de nijdige klimmetjes en de buitenventilator kunnen het je wel eens heel lastig maken :-D Desalnietemin staat jullie een mooie dag te wachten en hebben de steenbakkers alles in het werk gesteld om het jullie naar je zin te maken!! Geniet met volle teugen en misschien komen we elkaar morgen wel tegen!! :bounce: :bounce: Een hartelijke groet...
dingo 8)
Post Reply