Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Post by BerggeitCasualFietser »

Als het effectief droog blijft deze week, kom ik zeker nog eens af dinsdag of donderdag avond.
Rolla
Mountainbiker

Post by Rolla »

Hookipa wrote:... Momenteel ligt het er perfect bij, maar sommige paadjes beginnen wel wat dicht te groeien met netels zowel in de schorre als in Terhagen. Met geen Summerbike en mtb GP in het vooruitzicht gaat het er niet op verbeteren, ik zou zeggen zoveel mogelijk komen rijden. :bounce: :bounce: :bounce:
en Jantje gij zeker :wink:
+1
Vanavond nog's richting Schorre en Terhagen gebold, maar slechts een paar stukjes van het parcours gedaan wegens te warm :oops: en omdat ik het nog wat rustig aan wil doen na een OTB :-$ anderhalve week geleden, waar de rug nog niet helemaal van bekomen is.

Anyway, er zou inderdaad 's met een bosmaaier moeten gepasseerd worden. De verlengdraad van mijn electrisch exemplaar laat dat helaas niet toe #-o :-)
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Gisteren ook nog eens gepasseerd, eerst de verplichte 18 km van thuis naar Boom, dan een paar lokals de schrik van hun leven bezorgd door aan de trappen naar beneden te duiken op het paadje er naast, en dan de speeltuin binnengedoken. Na een eerste deeltje boven op de berg gekomen alwaar een Engelstalige biker op zijn Jamaicaans zat te chillen. Eerst een toerke rond de berg op de flanken waar ik nog eens boven op de berg bovenkwam en voor de eerste keer naar beneden gereden (ik en dalen nooit geen goeie combinatie geweest) waarna ik nog eens de flank deed + afdaling richting de kom. Andere kant van de kom het drankhek genegeerd voor het klimmetje tegen de wand en voor deel twee vertrokken. Het enige waar ik nog problemen mee heb is een klimmetje met een hoop stenen in verwerkt vlakbij de vijver aan de oorspronkelijke cafetaria en dat je bijna aan de liften uitkomt, iets na dat klimmetje kom je tussen een aantal weelderige euh planten terecht, net een muur van planten aan beide kanten...

Weer fun fun fun zonder regen en op weg naar huis nog wat Ruisbroek, Puurs, Bornem stukjes meegenomen...
Lesley1980
Mountainbiker

Post by Lesley1980 »

Net terug van de Schorre en omgeving, vandaag met ne man of 8 gaan rijden daar.
Weer een paar keer men grens verlegd en afdalingskes gedaan waar ik anders ni zou aan beginnen.
Was weer super zoals gewoonlijk, denk dat het nu wel één van de laatste keren is dat we zijn kunnen gaan als je de weersberichten van komende dagen bekijkt.
Maar goed, wat we vandaag gedaan hebben nemen ze ons nimeer af.

Grts Lesley
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

dus als ik het goed begrijp; Geen "bloso" bepijling en wel oranje bollen die je het best volgt. Als ik aan het gebouw sta waar de belgacom de laatste jaren startte en in de richting vertrek dat zij vertroken kom ik dan iets tegen?
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Ik weet niet welk gebouw dit juist is, maar ik vetrek aan het bezoekerscentrum aan de vijvers.

Maar ivm die oranje bollen, moet nu wel zeggen dat het soms onduidelijk is, er zou nog eens een update mogen gebeuren vanaf start tot einde :-D
BlackRaider
Mountainbiker

Post by BlackRaider »

schuppe wrote:dus als ik het goed begrijp; Geen "bloso" bepijling en wel oranje bollen die je het best volgt. Als ik aan het gebouw sta waar de belgacom de laatste jaren startte en in de richting vertrek dat zij vertroken kom ik dan iets tegen?
Het gebouw dat jij wil zeggen is denk ik hetgene met de rode cirkel om zich heen.
Normaal start je waar ik de zwarte pijl getekend heb, dat is een bruggetje over een beek. Ze zijn daar nu aan het werken dus die brug is er even tijdelijk niet meer.
Je kan inpikken bij de blauwe cirkel. Gewoon even fiets oppakken, een metertje klimmen en vanaf daar kan je dan starten.

Image
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Dan begin ik toch al goed.... :roll: dan de oranje bollen volgen waar je kan en komthet wel slim
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Moet hier toch ook nog eens komen biken maar de schrik zit erin om mijne weg ni te kennen. En zoals Berggeit al zegt ist voor mij ook 18km enkel met de bike. Dus hoe begin je hier? Waar start je en wat volg je om de leukste stukken te hebben?
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Dacuba wrote:Moet hier toch ook nog eens komen biken maar de schrik zit erin om mijne weg ni te kennen. En zoals Berggeit al zegt ist voor mij ook 18km enkel met de bike. Dus hoe begin je hier? Waar start je en wat volg je om de leukste stukken te hebben?
Elke kilometer is een gewonnen kilometer!
Post Reply