Eigen route

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
wielemans
Mountainbiker

Post by wielemans »

Hier in diksmuide kan ik alle kanten uit,heb hier bij hevige, modder de polders waar enorm veel grintwegen liggen tussen weiden en velden volop in de pure natuur.Meestal ga ik richting Vladslo,Zarren,Staden,Klerken en Houthulst:veel veldwegels en nogal heuvelachtig en Houthulstbos waar het ook erg leuk is,denk om hier nog jaren rond te fietsen zonder het beu te worden.
viper c'est bon
Mountainbiker

Post by viper c'est bon »

ik heb verschillende routes in mijn hoofd maar nu heb ik met een paar vrienden een parcour in een bos gemaakt is maar 5 km lang maar ik kan je verzekeren dat het serieus lastig is we nu nog maar net weer een brug gemaakt een kleine halve meter hoog met daat onder een modderpoel :colors: :bounce: \:D/ en zo doen we die tour een paar keer
Minna
Mountainbiker
Location: Brussel, Full-suspension Specialized Sworks, Injured hardtail Gary Fisher Mt Tam

Post by Minna »

Ik ben te rusteloos om te vaak hetzelfde route te doen. Ik moet altijd variatie hebben of if verveel me. Vooral als het warmer is bedenk ik altijd nieuwe routen, een beetje off-road, een beetje asphalt (recuperatie en om met meer off-road aantesluiten). Ik maak mijn club leden bang met +100k Monster tours! ;)
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Minna wrote:Ik ben te rusteloos om te vaak hetzelfde route te doen. Ik moet altijd variatie hebben of if verveel me. Vooral als het warmer is bedenk ik altijd nieuwe routen, een beetje off-road, een beetje asphalt (recuperatie en om met meer off-road aantesluiten). Ik maak mijn club leden bang met +100k Monster tours! ;)
en waar biken jullie dan zoals als ik vragen mag ??? want vanuit het brusselse is dat toch niet steeds evident dacht ik zo tenzij je natuurlijk tegen het zoniënwoud woont.

Gizmo 8)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

@Minna, Mij maak je daarmee niet bang hoor, met die 100+ ritjes :wink:

Ik ben vandaag onze BLOSO's in Meerdael/Oud-Heverlee eens in omgekeerde richting gaan rijden, om zo eens te zien welk aantal bikers er zo op een doordeweekse zondag op die parkoers zit.. toch een 15-tal tegengekomen.

Alleen al door dat parkoers eens andersom te doen is het net of je op een nieuw parkoers zit. Dus doe die loop eens andersom als je je verveelt, thats my message :wink:

Verder ben ik ook zo iemand die graag weet waar een leuk wegje naartoe gaat, dus zelfs als ik min of meer een vast parkoers volg, ga ik nog steeds links en rechts wat extra's doen.
Het staat natuurlijk buiten kijf dat je zoiets enkel kunt doen als je de streek goed kent en/of een goede kaart bijhebt, om je te helpen al je verloren rijdt..
Minna
Mountainbiker
Location: Brussel, Full-suspension Specialized Sworks, Injured hardtail Gary Fisher Mt Tam

Post by Minna »

Sorry for English! So darn slow in Dutch ....

I find Zonienwoud too boring, after having spent many hours there when I first started biking. The Nero route is excellent, and takes in most of the best sections, but the rest is just too wide, too gravelly for me.

Last summer I did tours, going quickly through Zonienwoud, to Hallerbos where I have a 24k loop of 400hm that I do as much as I can, finding new bits all the time. From there you can hook up with the mtb trails in Braine l'Alleud .... If the trails are dry, I love them! :) From there you can go to Overijse, and further on to Meerdaelwoud. For next summer I will include the Genappe mtb trails. What else? Hm ... I never run out of places to go, and if the weather is warm I can stay out all day ... which is why I end up with so many kilometres! ;)

Minna-da-Slow-Bikeress
Minna
Mountainbiker

Post by Minna »

A d r i wrote:Dus doe die loop eens andersom als je je verveelt, thats my message :wink:
Pst, is that allowed, going the opposite direction?

(considering what you and I discussed yesterday, no sign is saying that you CAN go??? hehe)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

You got me there :wink:

Inderdaad, soms zit er een zekere onlogica in de plaatjes die je in de bos tegenkomt.
Zo ken ik een wegje (de BLOSO route passeert er) waar aan de ene kant niets staat (behalve dat BLOSO pijltje) en aan de andere kant staat een plakkaat (PAARDEN ALLEEN)

Een BLOSO pijltje is van nul en generlei waarde als verkeersbord, wel als routemarker.. En van eenrichtingsverkeer in een bos heb ik nog niet gehoord :wink:

Hier zie je de uitleg bij de officiele verbods- en gebodsplaten.

De grote vraag is : wat met wegen waar GEEN plaat hangt. Is IEDEREEN daar toegelaten of NIEMAND? Maw wat is de default?

Ik ga het opzoeken...
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

A d r i wrote:De grote vraag is : wat met wegen waar GEEN plaat hangt. Is IEDEREEN daar toegelaten of NIEMAND? Maw wat is de default?

Ik ga het opzoeken...
Adri, als ik Robbie (Bosrevue) goed begrepen heb - en daar ben ik vrij zeker van - is een fietser per definitie niet toegelaten, enkel bij uitzondering (d.i. expliciete vermelding op een toelatingsbord)... Overigens wordt dat volgens hem nergens strikt toegepast/is het zelfs niet bekend...

Zou te wijten zijn aan een achterhaalde bosregelgeving die dateert vanuit een tijd dat er nog niemand aan dacht om door het bos te fietsen :wink:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Dat is ook mijn gedacht, maar hoe verklaar je dan dat er op elke weg geen resem verbodstekens en/of een toelatingstekens hangt??

Of blijft een toelatingsteken gelden tot zolang je geen specifiek verbodsteken kruist??

Ik ga er (gemakshalve) zelf van uit dat als er NIETS hangt, dat je toegang hebt.
Dus enkel fietser met streep door, of 'handje' , of 'enkel voor 'paarden' en 'enkel voor voetgangers' zijn verboden wegen voor fietsers..

maar ik heb het al anders gehoord (versie van Robbie)

Wat is trouwens een weg?? Is een singletrack een 'weg' of een wildspoor?
Post Reply