Zo 16/06/2013 Ellezelles

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
stovie
Mountainbiker

Re: Zo 16/06/2013 Ellezelles

Post by stovie »

Zalig tochtje, schitterend weer. Vriendelijke mensen en paarden, maar aan de bevoorrading was er zelfs geen water meer. Ik had ook 800 hm op de 50km. Eerste keer in korte broek dit jaar ... Volgend jaar ben ik hier opnieuw! C.
Kovan2
Mountainbiker

Post by Kovan2 »

Gestart voor de grote toer met een nieuw frame, nieuwe wielen, nieuwe groep, nieuw stuur, ... Kortom nieuwe fiets...
Onderweg kunnen genieten van voornamelijk de rit, de streek, de nieuwe bike...
Voor de rest :
- Zon
- Stof
- Aangename companie
- Heel veel offroad
- Bosnimfen
- Wilde amazones
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Zeer geslaagde tocht voor mij =D> , zeer vroeg vertrokken dus ruime keuze aan bevoorradingen.
Na derde ravito spaak af bij een jumpke en bij deze de tocht na 60 km moeten staken. Pechdienst was al na 5 min aanwezig en wa gepraat met de pechverhelper die me wist te zeggen dat ze al 3 maal meer inschrijvingen hadden dan vorig jaar wat blijkbaar resulteerde in minder aanbod aan ravito voor de latere starters.
Volgend jaar zeker weer aanwezig (o)
pilot
Mountainbiker

Post by pilot »

Mijn eerste deelname hier aan de feesttent (ik herinner me wel een andere tocht in Ellezelles die vertrekt aan het voetbalplein). Ik ben gestart om 7u25 voor de 78km en vond het een schitterende tocht. Op dat uur was er nog weinig volk aan de inschrijving, stonden er slechts een tiental wagens op de parking en was er nog vanalles voorradig op de bevoorradingen (ruime keuze met zelfs Pim’s cakes!) en ben ik geen enkel paard tegengekomen.
Prachtig parcours, een beetje vergelijkbaar met herdermarathon maar dan zonder de technische en zones en meestal in omgekeerde richting. Bois de Hubermont moet ik niet meer voorstellen denk ik. Hoogtepunt van de dag voor mij was de doortocht net na Grand Monchau (voor ingewijden het Ronnybos en de daaropvolgende klim doorheen priveweide langs achterkant van ditzelfde bosje – Heel lastig!). Ook het stukje net na de 2e bevoorrading was mij onbekend (met zilveren vis kunstwerk dat plots opdook tussen het hoge gras en de netels) – tot mijn verbazing kwam dit stuk uit op de ‘op en af bruggetjes’ in Ellezelles waar ik tijdens de herdermaraton nog overstuur ben gegaan. Deze keer deed ik het dus iets voorzichtiger aan. Ook de asfaltklim op de Fortuinberg, gevolgd door de off-road klim naar de Geuzentoren in het muziekbos was een serieuze kuitenbuiter. Nadien werd het minder steil en zaten er ook meer recuperatiestroken in.
Door tijdsgebrek ben ik de laatste bevoorrading aan chalet radar overgeschakeld naar de 69km. De extra lus van 10km door Brakel- en Livierenbos is me welgekend en leek me niet zo lastig. Mijn gemiddelde van slechts 16km/u zegt denk ik voldoende over de lastigheidsgraad (ter vergelijking vorige week nog 21km/u tijdens de regiotour)
Tot mijn verbazing was er intussen ontzettend veel volk in de tent bij aankomst (een mengeling van paarden- en fietsliefhebbers). Enkel de afspuitstand viel wat tegen – ik heb de fiets dan maar thuis afgespoten.
Post Reply