canyon grand canyon AL 29

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
gtcbiker
Mountainbiker

canyon grand canyon AL 29

Post by gtcbiker »

Hallo, ben van plan om een grand canyon al 29er te kopen daar de afmontage van de 8.9 mij wel aanspreekt.
Maar hoe zit het met het comfort van deze mtb. Heb al veel forums en testen in de boekskes gelezen en daar zegt men dat de eerste 29er modellen niet echt comfortabel waren. Hoe zit het met de nieuwere modellen?
govaert
Mountainbiker

Re: canyon grand canyon AL 29

Post by govaert »

Ik heb de 9.9 versie van 2012. Tussen het frame van 2012 en 2013 is geen verschil.
Hetgeen je al gelezen hebt op de andere fora klopt! Beenhard frame achteraan.
MAAR, de 29 wielen en de 2,25 inch banden op lage druk maken ook al een serieus verschil. Ik twijfel er zelf aan om nog een carbon zadelpen te steken. Zou ook nog een deel schokken wegfilteren.
Ook is hij echt stijf aan het bracket en aan de kopserie. Dus krachtoverbrenging gebeurt met de grootste effectiviteit.
Over de geometrie moet je u ook al geen zorgen maken, die zit goed.
Voor de rest, niet twijfelen, kopen die handel.
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

heb er ook ene, de achterkant van het frame is zeer stijf, maar ook zeer hard en oncomfortabel ...
Artie
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 29 - On One Inbred 29 - Merida Gustav 26

Post by Artie »

En waarom dan geen canyon nerve 29 full-susp.?! 8)
gtcbiker
Mountainbiker

Post by gtcbiker »

Ik rij precies liever hardtail. Heb met specialized test the best in Averbode gereden op de epic 29 en de stumpjumper 29, allebei carbon, en op de stumpjumper voelde ik mij veel beter dan op de epic, zeker het klimwerk. Fully is natuurlijk comfortabeler maar ook weer zwaarder. Rij nu op een giant xtc 26er en die zijn ook keihard vanachter dus ben al wat gewoon. Daar een 29er wiel iets meer meegeeft dan een 26er wiel en daar dan nog eens 2.25er banden op en een carbon zadelpen is dat volgens mij altijd beter dan op mijn giant. Denk toch dat ik bij hardtail blijf.
gg
Mountainbiker

Post by gg »

ik heb een canyon al 29 en ben er zeer tevreden van. ik was een titanium gewoon (26) maar deze heeft voor mij evenveel comfort. ik zou niet twijfelen.
gtcbiker
Mountainbiker

Post by gtcbiker »

Bedankt voor al jullie reacties. Zal jullie meningen in mijn achterhoofd houden bij de volgende aankoop.
Nieuwe reacties zijn natuurlijk altijd welkom.
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

mijn man pas eigenaar van zo'n grand canyon!SUPER zei hij na eerste rit hij had al bike getest van ander merk maar hij vind de geometrie iets beter van de canyon (meer slooping) prijs erg goed!
Post Reply