Waarom kiest niet iedereen voor hometrainers (vs rollen)?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
cyclon
Mountainbiker

Waarom kiest niet iedereen voor hometrainers (vs rollen)?

Post by cyclon »

Aangezien het in België een groot deel van de tijd niet echt aangenaam is om buiten te fietsen (wegens te donker en/of te nat en/of te koud) kan een serieuze fietser niet zonder rollen of hometrainer (die bewonderenswaardige gekken die elke dag door weer en wind 50 km van en naar hun werk/school rijden laten we even buiten beschouwing:)).

Ik zie enkel voordelen, verbonden aan hometrainers:
ze nemen doorgaans minder plaats in, je verslijt je dure fiets (banden,
groep en zelfs kader) niet, het is eens wat anders (ook andere houding),
geen vuil en ze lijken me niet duurder te zijn (in tegendeel, zeker gezien
het grote aanbod op de 2de hands markt, je zal al snel meer dan 300 euro betalen voor rollen met de vele functies (hartslag, etc.) van een hometrainer van minder dan 300 euro).

Wat is dan het voordeel, verbonden aan rollen? Misschien dat enkel een training op een echte fiets de juiste spieren maximaal traint die je op een echte fiets gebruikt?

Er is bvb. een schitterende kettler race machine te koop op ebay:

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... eName=WDVW
Last edited by cyclon on Fri 17 Dec 2004 16:28, edited 1 time in total.
Rudy D
Mountainbiker

Post by Rudy D »

Dat is toch toevallig niet de uwe die daar te koop staat? :-)
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

jekas wrote:Dat is toch toevallig niet de uwe die daar te koop staat? :-)
neen, maar ik hoop dat iemand anders hem koopt voordat de verleiding voor mij te groot wordt O:)
Mr. Wallace
Mountainbiker

Post by Mr. Wallace »

Vraag maar eens aan knieen en andere gewrichten na heel wat uren, dagen, weken op de hometrainer wat ze er van vinden. (Idem voor een slecht afgestelde fiets trouwens !!! )
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Mr. Wallace wrote:Vraag maar eens aan knieen en andere gewrichten na heel wat uren, dagen, weken op de hometrainer wat ze er van vinden. (Idem voor een slecht afgestelde fiets trouwens !!! )
da's al één goed argument tegen veel hometrainers: slecht of niet afstelbaar

het lijkt me niet het geval te zijn met die kettler racemachine (nieuw kost ze dan ook 700 euro geloof ik)
WappY
Mountainbiker
Location: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...

Post by WappY »

De zoek functie ne keer gebruiken, zijn reeds een aantal topics over geweest...

bv: http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... ometrainer
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

WappY wrote:De zoek functie ne keer gebruiken, zijn reeds een aantal topics over geweest...

bv: http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... ometrainer

die heb ik al gelezen (maar misschien niet allemaal), het bovenstaande argument (slechte afstelbaarheid) kwam ik echter nog niet tegen (of ik ben het vergeten)

ik was van plan me rollen aan te schaffen, maar dankzij die discussies, ben ik overgeschakeld naar een hometrainer

maar aangezien er toch veel mensen met rollen werken en niet met een hometrainer, denk ik dat er ergens een adder onder het gras zit, vandaar de vraag
djambo
Mountainbiker

Post by djambo »

het is ook van belang op de juiste zithouding te trainen, vandaar de voorkeur om op je eigen afgemeten fiets op de rollen....
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

de fiets die op ebay staat is geen hometrainer maar een spinningfiets, en die zijn perfect in te stellen. :wink:
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Ik rij 3 maal per week 20' op zo'n spinningfiets in de fitness maar mijn rollen van tacx zijn toch veel beter om gericht op te trainen. De tacx trainingsprogramma's zijn echte aanraders, ik pas de versies dan gewoon aan voor een 53x39.
Post Reply