23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Post by rombaft »

nog een vraagsken,

voor de 65km, om hoe laat kom ik het beste toe om me nog te kunnen inschrijven ?
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

rombaft wrote:voor de 65km, om hoe laat kom ik het beste toe om me nog te kunnen inschrijven ?
Je kan je inschrijven vanaf 07:00 tot 09:30.
Kom wel best niet te laat, want je zal verderop moeten parkeren, nog een nummerbord aan je fiets bevestigen en nog eens zenuwachtig rondkijken waar je nu eigenlijk de startboxen in moet, ... :wink:
tom_77
Mountainbiker

Post by tom_77 »

lowie wrote:
!MtbMdf! wrote: Maar hoe zwaar is deze nu echt?
Wat de RDHF o.a. onderscheidt van vele andere marathons is het loodzware begin (vorig jaar iets minder, maar dat hebben we rechtgezet :-) ) dat voor alle afstanden identiek is, en de 4 laatste kanjers van beklimmingen in de laatste 25 km (enkel voor de 90 en 115 - de 65 doet er daar maar één van)
Om een idee te geven vindt je hieronder de profielen van de eerste19 en de laatste 25 km :

Image

Image

en daar tussenin zit er hier en daar ook nog wel een addertje :drunk:
man, ik wordt al moe van hier naar te kijken alleen al :-D
t'zal lastig worden, zeker omdat ik met mijn bakbeest van een trek ga moeten komen ipv ne spark #-o ](*,) ](*,)
Mister A
Mountainbiker

Post by Mister A »

Warmen jullie op alvorens te starten of starten jullie met koude spieren aan die eerste klim?
Kan er iemand een update geven over de staat van het parcour enkele dagen voor de start? Ik twijfel nog toch tussen hutchinson cobra's en NN/RaRa.

=P~
Japie carbon
Mountainbiker

Post by Japie carbon »

Bij twijfel voor veilig gaan!
!MtbMdf!
Mountainbiker

Post by !MtbMdf! »

man, ik wordt al moe van hier naar te kijken alleen al :-D

en ik dan!!!!
Man Man waar zijn we aan begonnen.

nog een vraagske, wat is het verschil tss DNF en DSQ
ik weet wat ze betekenen, maar zijn DNF effectief mensen die niet aankomen, of zijn dat mensen die buiten tijd aankomen.
En DSQ wil dat zeggen parcours niet gevolgd of zoiets???

zijn er nog dingen , extra voeding, drank, enz... waar je best aandacht aan besteed, of zijn de bevoorradingen meer dan voldoende.
alle tips van bikers die de ervaring hebben zijn meer dan welkom.

Thanks
Japie carbon
Mountainbiker

Post by Japie carbon »

Dat heb je helemaal goed.

Ik zou toch zeker wel eten meenemen voor onderweg.
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

heb de 65km vorig jaar gereden, was zeer lastig, maar er zijn naar mijn mening voldoende bevoorradingen onderweg zodat je geen eten moet meenemen.

die eerste klim, da's een ramp natuurlijk, persoonsafhankelijk maar ik heb wel wat nodig om op gang te komen, dus klein beetje opwarmen kan nooit geen kwaad ;-) want anders ga je lang "nagenieten" van die eerste helling.

In princiepe dient deze ook om het kaf van het koren wat te scheiden, nadien zit je wel wat in het pak en aangezien er nog steeds een pak mtb'ers zijn die precies neit weten hoe naar beneden te rijden kan dit wel wat vervelend zijn, maar aan de andere kant anticipeer je wel wat in je eerste 15km (drukte) en dat komt je benen ten goede naar 't einde toe.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Qua eten ben ik altijd zelf wat voorzien, in Waimes 85 km heb ik regelmatig bij gegeten naast de bevoorradingen, een aantal gellekes en een sportreep. Op de 65 km volstaat ravi wel voor mij, maar zal toch het een en ander mee hebben.

Ik ben normaal geen opwarmer,maar zal me dus best hier even aan houden, met 65 km voor de kiezen is een opwarmingske nu niet om kapot van te gaan en dat je je moet sparen.

@ Lowie, dat addertje, is dat een addertje of een type boa constrictor? :D

voor het weer maakt het deze week niet echt veel uit denk ik, aangezien met volgende week heel veel zon voorspelt :D

en nog een onverwachte meevaller, had b en b gereserveerd in Verviers voor de drie marathons, maar nu voor de laatste keer zijn die mensen op reis, dus hebben het verblijf doorgegeven naar een hotelletje in Malmedy, dus kan met fiets naar start gaan me dunkt 8)
Died
Mountainbiker

Post by Died »

Deze week nog ingeschreven voor de 115km... weliswaar voor ik al de miserie hier gelezen had...
Ik heb er nu al spijt van [-o< Ach, een mens moet eens sterven zeker :-"
Post Reply