gisteren met het "mooie"weer net na de middag bij motregen vertrokken bedoeling 100m van men deur op groen vertrekken dan rood dan blauw en terug groen verderzetten , we hebben de verderzetting van groen zo gelaten reden dat het super vettig en zwaar lag het parcour met daarbij de koude en constante regen .
Overal of toch véél 1 groot probleem het woekerende kruid tot halfweg de benen soms , en diepe sporen dat je soms de grond raakt als je in het spoor probeert te blijven en dat in smalle baantjes met beide zijden prikkeldraad ,resultaat enkele keren uit evenwicht waardoor de hand openlag van prikkeldraad .
op de rode, het stuk dat je van aan de dender naar boven naar de straat moet zo drassig en vettig dat we niet boven geraakten , dan ergens zelfde als vorig jaar waar je opeens links moet links die BLADERHAAG die nog steeds niet gesnoeid is en rechts prikkeldraad ±0,5m om door te rijden , de rest soms super vettig en zwaar maar al ploeteren geraak je er ook !
Op de blauwe ter hoogte van de Zuremeersweg als je uit het bosje komt achter den boer daar , de eerste 15 a 20 meter eens aanvullen je duikt uit de bos naar beneden om dan lichtjes omhoog tussen de prikkeldraad te gaan in een diepe vettige geul waar je u vastrijdt met de pedalen tegen de grond met gevaar van beide zijden prikkeldraad.
De bepijling valt overal redelijk goed mee .
Als we uiteindelijk terug op groen kwamen als we over het plein van Dressel reden om terug op de rozendreef te komen , eens naar elkaar gekeken en gezegd 46km op de teller het is genoeg geweest we doen er die ±10km niet meer bij .
Groetjes Danny
Aalst - Bloso +/- 60km
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-
francesco II
- Mountainbiker
Re: Aalst - Bloso +/- 60km
Post by francesco II »
gisteren de blauwe route gereden: het lag overal droog waardoor je een aantal tekortkomingen beter zag:
- het stuk tussen de meetersstraat en de horingstraat lag nu droog maar de traktorsporen zijn daar zeer diep. Bij de minste regen is dit terug een modderpoel/zwembad
- het stuk dat op de Moorselbaan uitkomt (blauw en groen) heeft veel last van motorsporen, zeker in de bochten is het opletten
- idem voor stuk iets verder aan de koebrugstraat
een aantal andere stukken hadden een oplapbeurt gekregen
het blijft toch een leuke route!
- het stuk tussen de meetersstraat en de horingstraat lag nu droog maar de traktorsporen zijn daar zeer diep. Bij de minste regen is dit terug een modderpoel/zwembad
- het stuk dat op de Moorselbaan uitkomt (blauw en groen) heeft veel last van motorsporen, zeker in de bochten is het opletten
- idem voor stuk iets verder aan de koebrugstraat
een aantal andere stukken hadden een oplapbeurt gekregen
het blijft toch een leuke route!
Guys, het blijft MTB hé. Als het veel geregend heeft, dan blijf je vaak beter weg op bepaalde weggetjes.Waldan wrote:gisteren met het "mooie"weer net na de middag bij motregen vertrokken bedoeling 100m van men deur op groen vertrekken dan rood dan blauw en terug groen verderzetten , we hebben de verderzetting van groen zo gelaten reden dat het super vettig en zwaar lag het parcour met daarbij de koude en constante regen .
Overal of toch véél 1 groot probleem het woekerende kruid tot halfweg de benen soms , en diepe sporen dat je soms de grond raakt als je in het spoor probeert te blijven en dat in smalle baantjes met beide zijden prikkeldraad ,resultaat enkele keren uit evenwicht waardoor de hand openlag van prikkeldraad .
op de rode, het stuk dat je van aan de dender naar boven naar de straat moet zo drassig en vettig dat we niet boven geraakten , dan ergens zelfde als vorig jaar waar je opeens links moet links die BLADERHAAG die nog steeds niet gesnoeid is en rechts prikkeldraad ±0,5m om door te rijden , de rest soms super vettig en zwaar maar al ploeteren geraak je er ook !
Op de blauwe ter hoogte van de Zuremeersweg als je uit het bosje komt achter den boer daar , de eerste 15 a 20 meter eens aanvullen je duikt uit de bos naar beneden om dan lichtjes omhoog tussen de prikkeldraad te gaan in een diepe vettige geul waar je u vastrijdt met de pedalen tegen de grond met gevaar van beide zijden prikkeldraad.
De bepijling valt overal redelijk goed mee .
Als we uiteindelijk terug op groen kwamen als we over het plein van Dressel reden om terug op de rozendreef te komen , eens naar elkaar gekeken en gezegd 46km op de teller het is genoeg geweest we doen er die ±10km niet meer bij .
Groetjes Danny
Ik heb de laatste jaren op toertochten ook al veel moeten ploeteren. Daar kan een stad/gemeente weinig aan doen hoor.
Wees blij dat het veldwegen zijn. Als er teveel asfalt inzit is het ook niet goed...
Het blijft idd MTB , en bij ons mag het goed vettig liggen (ik denk dat je men tekst verkeerd leest) , hoe vettiger hoe prettiger soms ,
ik haal enkel de gevaarlijke punten aan om op te letten !
We hebben gisteren Groen-Rood-Blauw nog een gereden , al bij al verliep alles goed tot de aangehaalde punten van vorige keer na, op het verlengde van de wingerd 50m het veld in vanop de straat hebben ze juist voor je tussen de paaltjes komt een greppel gegraven als je daar tegen een goeie snelheid afkomt zoals ik gisteren kan je daar lelijk ten val komen gelukkig belande ik links tussen de paaltjes zonder draad (rechts prikkeldraad zou véél slechter geweest zijn) , als je vanop kapelleveld-stillebeekin Erembodegem de afdaling doet opletten juist achter de redelijk scherpe bocht naar links hebben ze gewoon betonplaten gelegd (als je daarop zou knallen ! , de bladerhaag is afgedaan maar alles ligt er gewoon over de breedte van het pad nu waar je diepe rijgeulen hebt met serieuze wortels die je dus niet ziet en rechts de prikkeldraad (gevaar !!!)
Als je uit het bosje vanop de zuremeers kom in baardegem lichtjes omhoog in diepe vettige geul met de pedalen tegen de grond tussen beide zeiden prikkeldraad (Gevaar !)
Om de overgang duidelijker te maken als je groen-rood-blauw wil doen mss waar je van rood naar blauw moet overgaan als je van de Affligemdreef de koeistraat inrijd krijg je een pijltje Rood naar links en groen naar rechts mss bij dat groene een blauw pijltje bijhangen om duidelijker te maken dat je via dat groene op blauw kan terechtkomen de eerste keer dat wij de volledige lus reden waren we ook rood gevolgd !
Groetjes D
We hebben gisteren Groen-Rood-Blauw nog een gereden , al bij al verliep alles goed tot de aangehaalde punten van vorige keer na, op het verlengde van de wingerd 50m het veld in vanop de straat hebben ze juist voor je tussen de paaltjes komt een greppel gegraven als je daar tegen een goeie snelheid afkomt zoals ik gisteren kan je daar lelijk ten val komen gelukkig belande ik links tussen de paaltjes zonder draad (rechts prikkeldraad zou véél slechter geweest zijn) , als je vanop kapelleveld-stillebeekin Erembodegem de afdaling doet opletten juist achter de redelijk scherpe bocht naar links hebben ze gewoon betonplaten gelegd (als je daarop zou knallen ! , de bladerhaag is afgedaan maar alles ligt er gewoon over de breedte van het pad nu waar je diepe rijgeulen hebt met serieuze wortels die je dus niet ziet en rechts de prikkeldraad (gevaar !!!)
Als je uit het bosje vanop de zuremeers kom in baardegem lichtjes omhoog in diepe vettige geul met de pedalen tegen de grond tussen beide zeiden prikkeldraad (Gevaar !)
Om de overgang duidelijker te maken als je groen-rood-blauw wil doen mss waar je van rood naar blauw moet overgaan als je van de Affligemdreef de koeistraat inrijd krijg je een pijltje Rood naar links en groen naar rechts mss bij dat groene een blauw pijltje bijhangen om duidelijker te maken dat je via dat groene op blauw kan terechtkomen de eerste keer dat wij de volledige lus reden waren we ook rood gevolgd !
Groetjes D
Hey, ik ben de peter van de groene route van Aalst en ik rijd de route op regelmatige basis.Waldan wrote:Het blijft idd MTB , en bij ons mag het goed vettig liggen (ik denk dat je men tekst verkeerd leest) , hoe vettiger hoe prettiger soms ,
Groetjes D
Ik zal rekening houden met je opmerkingen/suggesties, maar aan bepaalde omstandigheden zoals bvb (tijdelijke) wegenwerken en dergelijke kunnen we weinig verhelpen.
Ik zal de opmerkingen over de blauwe en rode route doorgeven aan de betreffende instanties.
Als je over de groene route iets wil doorgeven, mag je mij altijd contacteren.
Ik kan wel zeggen dat voor de groene route nog werkzaamheden (snoeien + plaatsen van bewegwijzering) gepland zijn.
Mvg, Tim
Hey Tim ,
De groene route valt heel goed mee hoor , een pijltje die ik onlangs vroeg voor mensen die er niet veel rijden bij te plaatsen was de week nadien al geplaatst
, het stuk net voor je de disgenaatdreef opkomt waar diepe sporen waren en hoog kruid is bijgevuld en gesnoeid dus ze doen wel hun best als er iets gevraagd word hoor.
Maandag nog volledige lus gereden , wij rijden regelmatig Aalst is een goed trainingsparcour (zeker als je van aalst bent
) , mij nog een goed badje gepakt naast de Dender , in het gras over een losse steen gereden ,vol in ik denk de diepste plas die je daar tegenkomt en de maten maar lachen
Groetjes Danny
De groene route valt heel goed mee hoor , een pijltje die ik onlangs vroeg voor mensen die er niet veel rijden bij te plaatsen was de week nadien al geplaatst
Maandag nog volledige lus gereden , wij rijden regelmatig Aalst is een goed trainingsparcour (zeker als je van aalst bent
Groetjes Danny
Doet ons plezier.Waldan wrote:Hey Tim ,
De groene route valt heel goed mee hoor , een pijltje die ik onlangs vroeg voor mensen die er niet veel rijden bij te plaatsen was de week nadien al geplaatst, het stuk net voor je de disgenaatdreef opkomt waar diepe sporen waren en hoog kruid is bijgevuld en gesnoeid dus ze doen wel hun best als er iets gevraagd word hoor.
Maandag nog volledige lus gereden , wij rijden regelmatig Aalst is een goed trainingsparcour (zeker als je van aalst bent) , mij nog een goed badje gepakt naast de Dender , in het gras over een losse steen gereden ,vol in ik denk de diepste plas die je daar tegenkomt en de maten maar lachen
![]()
Groetjes Danny
Alle opmerkingen/suggesties komen bij ons (de 3 peters van de routes) terecht en wij geven de te uit te voeren werken door aan 't stad. Kleine herstellingen of snoeiwerken doen we zelf...
We weten over bepaalde stukken op de 3 routes die met de jaren steeds lastiger zijn geworden om in deftige staat te houden. We denken hieraan aan paadjes waar vaak motocrossers passeren en die laten diepe gevaarlijke sporen na. Opvullen is als dweilen met de kraan open want de week nadien rijden ze die toch weer open...
De komende jaren gaan we dus sowieso eens moeten kijken of we bepaalde stukken kunnen omleiden, maar dit is niet altijd even gemakkelijk...
Gisteren de rode route gereden, was de eerste maal dat ik de route van Aalst deed eigenlijk. Wel een stuk of drie keer moeten zoeken naar pijltjes. Op plaatsen waar wegenwerken bezig/geweest zijn daar zijn de pijltjes nogal vaak verwijderd.
Vandaag rood en groen willen rijden, begonnen naast de E40 komende van Ninove, veel onberijdbare stroken, jammer maar was te denken, wel maar een stuk van groen gereden want vlak voor Moorsel liep het fout, ik denk dat er daar een pijltje mankeert.

Aan de pijl op de kaart konden we geen groene pijl vinden voor rechts af te slaan waardoor we niet direct wisten waar we naartoe moesten en dan zijn we maar terug naar huis gereden, als het is beter ligt rijden we het zeker nog een keer.

Aan de pijl op de kaart konden we geen groene pijl vinden voor rechts af te slaan waardoor we niet direct wisten waar we naartoe moesten en dan zijn we maar terug naar huis gereden, als het is beter ligt rijden we het zeker nog een keer.