23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy
Ik ben al een tijdje ingeschreven voor de 90 km en kijk er volop naar uit. Na de BEMC een kleine pauze genomen maar terug aan het trainen voor de mooiste op belgische bodem!!! Vooral het teaser filmpje van een tijdje geleden op de faceboogpagina doet de motivatie meteen stijgen!!! Nu hopen op droog weer en hopelijk niet ziek zoals vorig jaar...
Nog minder dan 14 dagen!
Benieuwd naar de nieuwe stukken en het hopelijk in ere hersteld (lees technisch) parcours!!
@Lowie: don't fail (me) us now!!
Grtz
Nog minder dan 14 dagen!
Benieuwd naar de nieuwe stukken en het hopelijk in ere hersteld (lees technisch) parcours!!
@Lowie: don't fail (me) us now!!
Grtz
Het zal mijne1ste keer worden, weet echt niet wat te verwachten,en uitrijden is het doel.
Maar hoe zwaar is deze nu echt, ik lees en hoor wilde verhalen en ik moet toegeven dat het een avontuur blijkt te zijn.
Ik zie beelden, maar beelden zijn soms heel verraderlijk.
Dus hoe zwaar is deze rit echt, en is het zo dat sommige stroken eecht niet berijdbaar zijn?
Maar hoe zwaar is deze nu echt, ik lees en hoor wilde verhalen en ik moet toegeven dat het een avontuur blijkt te zijn.
Ik zie beelden, maar beelden zijn soms heel verraderlijk.
Dus hoe zwaar is deze rit echt, en is het zo dat sommige stroken eecht niet berijdbaar zijn?
- .joeri.
- Mountainbiker
- Location: Prorace Vicco SL - Prorace Chaos DSQ - Prorace Desert Fox
Inderdaad, hier ook de eerste keer. En aangezien de vorige marathons (Cimes de Waimes - Ardennes trophy, beide 1e keer) goed meegevallen zijn wil ik hier ook nog eens knallen! :)
Iemand die zo het parcours wat kort kan beschrijven?
Startklim, zware klimmen onderweg, vanaf #km is het zwaarste achter de rug, of andere handige tips? :)
Startklim, zware klimmen onderweg, vanaf #km is het zwaarste achter de rug, of andere handige tips? :)
Het parcours is prachtig, subliem, enz... alles komt aan bod: steile klims en dito afdalingen, singletrack, brede wegen in de Venen en vooral ... technische passages.
De man die je het meeste kan uitleggen over het parcours is Lowie. De editie van vorig jaar vond ik minder maar de edities daarvoor waren super, vooral de eerste 2u waren toen ECHT BIKEN. Er zat een stuk in met rotsen aan een stroom waar je van de fiets moest en je diende vast te houden aan een koord en daar werden ook foto's genomen. Dat stuk vond ik magisch. (@ Lowie: waar is dit ergens en zit dit er terug in dit jaar?) Ook zat er een steile singletrack afdaling ergens in de eerste 30 km nog voor de skipiste die de max is, de klim na de bevoorading in de steengroeve zijn superzwaar en werden ooit door Ken Van Den Bulke omschreven al the wall of death, het bikepark, vorig jaar waren de laatste 10km super alleen jammer dat de regen toen roet in het eten kwam gooien.
En hoe zwaar... dat zal afhankelijk zijn van je persoonlijke doelstellingen en je conditie. Zoals bij iedere marathon van niveau zal je je inspanningen moeten doseren ofwel bekopen op het einde.
Ikzelf tracht met overschot te rijden op een mooi tempo zodat ik kan genieten van het parcours en vooral van de technische, steile klims en afdalingen.
Grtz
De man die je het meeste kan uitleggen over het parcours is Lowie. De editie van vorig jaar vond ik minder maar de edities daarvoor waren super, vooral de eerste 2u waren toen ECHT BIKEN. Er zat een stuk in met rotsen aan een stroom waar je van de fiets moest en je diende vast te houden aan een koord en daar werden ook foto's genomen. Dat stuk vond ik magisch. (@ Lowie: waar is dit ergens en zit dit er terug in dit jaar?) Ook zat er een steile singletrack afdaling ergens in de eerste 30 km nog voor de skipiste die de max is, de klim na de bevoorading in de steengroeve zijn superzwaar en werden ooit door Ken Van Den Bulke omschreven al the wall of death, het bikepark, vorig jaar waren de laatste 10km super alleen jammer dat de regen toen roet in het eten kwam gooien.
En hoe zwaar... dat zal afhankelijk zijn van je persoonlijke doelstellingen en je conditie. Zoals bij iedere marathon van niveau zal je je inspanningen moeten doseren ofwel bekopen op het einde.
Ikzelf tracht met overschot te rijden op een mooi tempo zodat ik kan genieten van het parcours en vooral van de technische, steile klims en afdalingen.
Grtz
- Butch
- Mountainbiker
Is er voor u dan iets zwaar Joeri?.joeri. wrote:Inderdaad, hier ook de eerste keer. En aangezien de vorige marathons (Cimes de Waimes - Ardennes trophy, beide 1e keer) goed meegevallen zijn wil ik hier ook nog eens knallen! :)
Hier is het niks van "vanaf km zoveel wordt het makkelijker...". Deze is afzien van start tot finish. Hier zit alles in, steile klimmen, technisch met stenen al dan niet los of vast, boomwortels en stronken,...De startklim is lang en begint ongeveer na een kilometertje. Stuk asfalt, nadien gaat dit over stenen onverhard verder.
Hoe zwaar het is, is uiteraard voor ieder anders, maar deze is voor mij persoonlijk oerzwaar, maar ongelooflijk prachtig!
rex 111 wrote: Er zat een stuk in met rotsen aan een stroom waar je van de fiets moest en je diende vast te houden aan een koord en daar werden ook foto's genomen. Dat stuk vond ik magisch. (@ Lowie: waar is dit ergens en zit dit er terug in dit jaar?)
>> dat is de vallei van de Tros Marets en zit er dit jaar terug in!
Ook zat er een steile singletrack afdaling ergens in de eerste 30 km nog voor de skipiste die de max is, de klim na de bevoorading in de steengroeve zijn superzwaar en werden ooit door Ken Van Den Bulke omschreven al the wall of death, het bikepark,
>> de steengroeve zit er ook opnieuw in en de bevoorrading is nu net na de klim ipv van ervoor (alleen 90 en 115)
vorig jaar waren de laatste 10km super alleen jammer dat de regen toen roet in het eten kwam gooien.
>> de eerste downhill is eruit gehaald, maar de rest van de finish blijft hetzelfde (alleen 90 en 115)
@Lowie: bedankt voor de info en ... yes, yes, yes we love you!!! Wat een parcoursbouwer!!!!
Misschien moet je eens samenzitten met de mannen van de BEMC, die mannen kunnen wat hulp gebruiken om hun parcours technischer te maken.
Grtz
T.
Misschien moet je eens samenzitten met de mannen van de BEMC, die mannen kunnen wat hulp gebruiken om hun parcours technischer te maken.
Grtz
T.