ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
zwolle
Mountainbiker
Location: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: ATB Cross

Post by zwolle »

wim vanderzanden wrote:Daar ben ik zelf niet helemaal uit hoe dat gebeurd is maar ik denk dat in da laatste stukske tussen die boomkes na die drop off mijne QR op een of andere manier is losgekomen. Want daar voelde ik opeens al iets bizar. Maar gelukkig zijn de stukken nog heel. (o)

veel geluk gehad want voort zelfde geld kan dat pijnlijk aflopen he' :-D
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Wel goed gereden. Niet evident om van achteren te starten in de C reeks en dan ook nog eens voor de eerste keer.
wim vanderzanden
Mountainbiker

Post by wim vanderzanden »

Dank u. Ik had er eigenlijk wel een beetje bang voor zo de eerste keer zeker met de start. Maar ik had redelijk snel een groepje gevonden waar het tempo me wel lag. Ik had zelfs de laatste rond nog wa over maar alleen mijne techniek moet ik nog aan werken want toen ging ik voor den 3de keer tegen de grond :cry: en weg was het groepje. Maar das de ervaring zekers. Maar het belangrijkste is dat ik mij geweldig geamuseerd heb. (o)
gbike1
Mountainbiker

Post by gbike1 »

wim vanderzanden wrote: ... gelukkig zijn de stukken nog .................... heel... :lol: (o)
Zag dit trouwens ook gebeuren, was wel grappig om zien hoe dat je nog spurte met je fiets in je hand. Volgens mij had je niet eens door dat je wiel uiteindelijk uit de fiets viel...
Rivelio
Mountainbiker

Post by Rivelio »

@reflex: die info over de gemiddeldes was uiteraard gevraagd omdat ik, na een tweede podium, benieuwd was naar de echte snelheid een reeksje hoger (ipv een subjectieve indruk) omdat ik mogelijk in de toekomst...

@zwolle: ook den deze rijdt nog maar een jaartje met de fiets (nadat ik was uitgevoetbald), en bij momenten voel en zie ik mezelf ook nog als een 'beginner'

voor de rest iedereen bedankt voor de reacties, ik weet nu wat ik wilde weten (en duim dat m'n ploegmaat snel de jump naar de top zal maken) - ondertussen maar een beetje meer beginnen trainen want meestal kom ik volledig leeg binnen na 40 minuten (en wat die extra 10 minuten dan nog gaan geven is zeer de vraag)
Scott driver
Mountainbiker

Post by Scott driver »

Ik ben dus de ploegmaat van "Rivelio" in de E-reeks met startnr 223.
In Hilvarenbeek was ik idd 6de, maar gisteren in Dessel even terug met de voetjes op de grond gezet met een 14de pl.
Op zich mag ik niet klagen over mijn resultaten aangezien ik een 2 maand gelden een bact. infectie heb opgelopen aan de rechter arm. Spierkracht weg en terug naar af kwa conditie. Ik rijd op maandag een 2 tal uur met de koersfiets in groep en op donderdag een uurtje spinning. Indien er nog tijd is doe ik een plaatselijk rondje van 30km met de mtb.
Momenteel voel ik toch dat de kracht nog niet helemaal terug is en zeker die techniek heeft me in Dessel plaatsen gekost.
Over de juiste categorie kan je blijven zeveren. In zowel C,D en E zijn de winnaars steeds dezelfde... Als ik top 5 kan rijden ga ik mezelf zeker niet inhouden ook al rijd ik met een witte nr.
Trouwens hoeveel zijn er eigenlijk in Dessel achter nen boom blijven hangen of onderuit gegaan :-D ikzelf kon het ni laten om 2 keer met de schouder tegen nen boom te gaan. Vermoeidheid zeker...
Ilpirato
Mountainbiker

Post by Ilpirato »

Wat een gedoe zeg, met die discussie met overgaan!

Gewoon na 5x podium of 3 overwinningen overgaan naar hogere klasse. Dan kun je bij de hogere klasse ook met top 10 mee. Hierdoor kun je eigen grenzen verleggen, voor die bloemen hoef je het niet te doen. Haha zijn niet de mooiste boeketten hoor....lol! Alhoewel ik nog niet zeker ervan ben of me top 10 volgende week de eerste keer in B's ook gaat lukken. ;) Maar de uitdaging is er zeker!

Maar het voordeel hiervan is, mocht wegens een of andere reden niet mee kunnen (trainings gebrek, ziekte, of geen zin meer in te trainen) en je hebt 4 of 5 (??) wedstrijdjes in die categorie gereden en eindigt onderaan klassement, dan wordt je volgens mij weer terug gezet naar categorie lager volgend jaar. Of zit ik er nu naast?

Mijn gemiddelde was ongeveer 19,5 km/u (volgens strava) en ik reed voor podium van C-reeks. Ps. Ik startte vanaf 3de startrij,....
Dimme
Mountainbiker

Post by Dimme »

@Coen aka Ilpirato: Straffe prestatie van u, 2 keer op korte tijd overgaan, zeker in de C reeks waar het niveau toch wel behoorlijk is. Alhoewel de D reeks zeker en vast een ook niet te onderschatten reeks is dit jaar. Of moeten we zeggen de C2 reeks die eigenlijk D noemt? Heel verwarrend in ieder geval :-D

Ivm de herverdeling ->
* Vorig jaar moest je 4 wedstrijden hebben meegedaan en je 2 beste uitslagen bepaalden of je een klasse moest opgaan/mocht blijven of mocht zakken en dus niet het individueel eindklassement. Alleen is het daar bij het herverdelen wel wat misgelopen voor de C/D/E maar dat kan gebeuren tijdens een overgangsjaar.

*dit jaar moet je 8 wedstrijden meedoen en je beste 4 wedstrijden tellen mee als doorslaggevende factor in welke reeks je volgend jaar moet starten. Ook hier telt het eindklassement niet.

Als je het hele jaar vanachter bolt en je neemt aan voldoende wedstrijden deel om volgend jaar geel nummer te hebben en als je nu net aan 4 wedstrijden deelneemt waar heel weinig deelnemers zijn kan je wel eens tegenslag hebben (ik had het vorig jaar voor in Hilvarenbeek met de stortvloed... had ik daarvoor gepast had ik nu ook in de D gezeten)
Peer13
Mountainbiker

Post by Peer13 »

Ben volop aan het trainen om me volgend seizoen voor de eerste keer in te schrijven. :bounce:
Welke klasse weet ik nog niet goed. Ik twijfel nog tussen C en D. We zullen waarschijnlijk maar met D beginnen en dan wel zien :-D

Jammer dat ik de ATB-cross in Olen van dit seizoen niet kan meedoen. Op dat parcour heb ik nochtans al een paar uren versleten O:)
Er zijn er nog een paar die dit al gereden hebben precies (Dimme en Pukkie). Zijn jullie ook van Olen of die omstreken?
pukkie89
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"

Post by pukkie89 »

Hey Peer ik ben van herenthout

Parcour van Olen is dit jaar een stukje anders.

NOG knapper dan vorig jaar.
Dit jaar rijden we 2x over het plein (is leuker voor de toeschouwers :-D )

Heb het donderdag gaan verkennen
Post Reply