Vloesberg 8/06/2013 : 3de TransCollines Mtb
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
DonFre
- Mountainbiker
Re: Vloesberg 8/06/2013 : 3de TransCollines Mtb
Ik rij met een stuur van 710mm wat nu niet echt overdreven is en ben ook 2 keer blijven haperen. Op zich heb ik daar niet veel moeite mee, maar de combinatie met prikkeldraad vind ik nu toch ook niet zo leuk, en zou men toch moeten proberen te vermijden. Veel te gevaarlijk!
Haagtattoo

Kan er mee lachen omdat het juist nt erg is maar is inderdaad soms tricky.
Maar was mijn fout, had de haag nt moeten kussen ...

Kan er mee lachen omdat het juist nt erg is maar is inderdaad soms tricky.
Maar was mijn fout, had de haag nt moeten kussen ...
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
OF den eigenaar moet zen sparren deftig scheren. 
- filiep72
- Mountainbiker
- Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15
Onverwachts ben ik hier zaterdag ook eens komen piepen. Tis een sjieke streek he, die je niet zomaar kan laten liggen. Mede door darmproblemen
en een zwakke conditie heb ik hier geen prachtprestatie neergezet.
Parcours en bevoorrading en prikkeldraad zijn hier al uitvoerig beschreven. Oven mijn gemiddelde snelheid gaan we al helemaal geen tijd verspillen. De maximum snelheid dan maar
: ondanks die mercedes 220 Sport die voor mij zat en die ik niet kon inhalen wegens plaatsgebrek : blijven steken op 63.4 km/u . Ik denk wel dat er gasten een max van rond de 70 hebben op da stuk.
Deze rit wil ik volgend jaar nog wel eens overdoen. Cya
Parcours en bevoorrading en prikkeldraad zijn hier al uitvoerig beschreven. Oven mijn gemiddelde snelheid gaan we al helemaal geen tijd verspillen. De maximum snelheid dan maar
Deze rit wil ik volgend jaar nog wel eens overdoen. Cya
- Jemp
- Mountainbiker
Da stukje met de haag en de prikeldraad: ik heb het met een smal stuur gedaan en met een breed. 2 keer vond ik er niets aan. Als ik alleen in deze streek ga rijden, laat ik dit steevast links liggen. Ik vind niet dat men parkoers moet beperken en met een stukje te voet gaan heb ik ook geen probleem zolang dit een meerwaarde geeft. In het Liverenbos kon ik ik dat nog zeggen, maar dat ene lusje en enkel dat ene lusje mogen ze er voor mij gerust uithalen. Maak voor mijn part dan een extra lusje in Frasnes. Veel plezanter.
Maar, alles bij elkaar, we klagen van weelde. Laat ons met z'n allen op onze blote knieën zitten en enkele onze-vaders naar boven sturen dat dergelijke organisatie nog jaaaaaaren mogen blijven bestaan.
Merci mensen om jullie weken uit de naad te werken om ons een halve dag plezier te bezorgen.

Maar, alles bij elkaar, we klagen van weelde. Laat ons met z'n allen op onze blote knieën zitten en enkele onze-vaders naar boven sturen dat dergelijke organisatie nog jaaaaaaren mogen blijven bestaan.
Merci mensen om jullie weken uit de naad te werken om ons een halve dag plezier te bezorgen.
- MX jorgy
- Mountainbiker
Dan ook liefst de off-road afdalingen eruit halen. Dan zijn de rijders met een vaste vork ook contentjfcb wrote:Feysie wrote:Grappig dat organisaties zich nu zouden moeten aanpassen aan mensen die met een breed stuur rijden.
De ijzerzaag is al een tijdje uitgevonden.![]()
Wat is de volgende stap: de klimmetjes eruit om de singlespeedrijders te plezieren?![]()
A propos: mij ferm geamuseerd in Flobecq!
Ik heb wel de 80km chrono gereden met vaste vork,dus voor mij mogen de off-road afdalingen er gerust inblijven en liefst nog technischer
Uitslagen? Denk dat ze gene hebben,toen ik aan de aankomst vroeg of er uitslagen waren,was da zo van euhhhh? Ah mss es deze week op de site
Hoe kun je dan een chrono inrichten?
Enige minpunten die ik vond aan de tocht :
-Geen bosnimfen tegengekomen
-Geen promogirls aan de Aquarius standen
-Boselfjes waren wederom afwezig
-Zon was veel te fel
-en misschien wel iets teveel asfalt
Maar al de rest vond ik TOP!!!
-Geen bosnimfen tegengekomen
-Geen promogirls aan de Aquarius standen
-Boselfjes waren wederom afwezig
-Zon was veel te fel
-en misschien wel iets teveel asfalt
Maar al de rest vond ik TOP!!!
Jemp wrote:Da stukje met de haag en de prikeldraad: ik heb het met een smal stuur gedaan en met een breed. 2 keer vond ik er niets aan. Als ik alleen in deze streek ga rijden, laat ik dit steevast links liggen. Ik vind niet dat men parkoers moet beperken en met een stukje te voet gaan heb ik ook geen probleem zolang dit een meerwaarde geeft. In het Liverenbos kon ik ik dat nog zeggen, maar dat ene lusje en enkel dat ene lusje mogen ze er voor mij gerust uithalen. Maak voor mijn part dan een extra lusje in Frasnes. Veel plezanter.
Merci mensen om jullie weken uit de naad te werken om ons een halve dag plezier te bezorgen.![]()
![]()
-
rokl
- Mountainbiker
Helemaal mee eensJemp wrote:Da stukje met de haag en de prikeldraad: ik heb het met een smal stuur gedaan en met een breed. 2 keer vond ik er niets aan. Als ik alleen in deze streek ga rijden, laat ik dit steevast links liggen. Ik vind niet dat men parkoers moet beperken en met een stukje te voet gaan heb ik ook geen probleem zolang dit een meerwaarde geeft. In het Liverenbos kon ik ik dat nog zeggen, maar dat ene lusje en enkel dat ene lusje mogen ze er voor mij gerust uithalen. Maak voor mijn part dan een extra lusje in Frasnes. Veel plezanter.
Merci mensen om jullie weken uit de naad te werken om ons een halve dag plezier te bezorgen.![]()
![]()
Je besluit is idd de nagel op de kop!Jemp wrote:Da stukje met de haag en de prikeldraad: ik heb het met een smal stuur gedaan en met een breed. 2 keer vond ik er niets aan. Als ik alleen in deze streek ga rijden, laat ik dit steevast links liggen. Ik vind niet dat men parkoers moet beperken en met een stukje te voet gaan heb ik ook geen probleem zolang dit een meerwaarde geeft. In het Liverenbos kon ik ik dat nog zeggen, maar dat ene lusje en enkel dat ene lusje mogen ze er voor mij gerust uithalen. Maak voor mijn part dan een extra lusje in Frasnes. Veel plezanter.
![]()
Is niet mijn mode om veel te reageren in zelfde topic op dit forum, maar ben dicht betrokken bij organisatie v Herdermarathon & heb daardoor waarschijnlijk nog meer respect voor deze mensen.
Ze hebben zeker nog "werkpunten" die beter kunnen, maar als je weet met hoe weinig mensen ze dit organiseren... dikke proficiat.
Onzen Laurens was hier ook present. Die mochten ze gerust gratis laten starten, want hij heeft zone van honderden meters gemaaid voor HM. Stond niet op hun oorsprokelijk kaartje, maar is er wel aan toegevoegd.
Dat was hier wel een tekort: die moeilijke zones moet je maaien als je ze in je parcours wil opnemen, maar nogmaals... alle begrip, is vlugger gezegd dan gedaan. Idem voor stukje naast mijnheer Fort zijn haag naar beneden: wij hebben dit aantal keer zelf geschoren toen we het gebruikten. Veel manuren werk als je daar deftig door wil
Zelf wist ik het wel... toen ik zag dat het gewoon dat blokje rond was en dat ze niet naar brakelbos doorstaken, dan heb ik gewoon mijn kar gekeerd
Maar hoop vooral dat ze het kunnen blijven organiseren!
En al ze toch willen afbouwen... die Leffe is nergens voor nodig als je voldoende lokale bieren in de aanbieding hebt
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
misschien doen sommigen er beter aan strandraces te gaan rijden: Altijd rechtdoor, geen tractor sporen, geen ongeschoren hagen, je kan overal door met je 72cm stuur, geen moeilijke hellingen, geen gevaarlijke afdalingen, als wil oversteken plaats genoeg, geen modder,... , 100% offroad.
Ik zou beschaamd zijn min eigen mtb-er te noemen, De Vlaamse ziekte - overal over klagen, alles verbieden , en voor alles een regeltje. Juist het ongerepte en ongedwongene is het mooie aan dergelijke tochten. Niet U ding , ga ergens elders en laat ons met volle teugen genieten van hetgeen ze ons willen aanbieden. Chrono op zo'n tochten - niet nodig , enkel goed om de sfeer te verneuken
Ik zou beschaamd zijn min eigen mtb-er te noemen, De Vlaamse ziekte - overal over klagen, alles verbieden , en voor alles een regeltje. Juist het ongerepte en ongedwongene is het mooie aan dergelijke tochten. Niet U ding , ga ergens elders en laat ons met volle teugen genieten van hetgeen ze ons willen aanbieden. Chrono op zo'n tochten - niet nodig , enkel goed om de sfeer te verneuken