ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
spritser
Mountainbiker

Re: ATB Cross

Post by spritser »

in iedere sport komt dit voor hoor.

Ik heb mijn hele leven motorcross gereden 4j tot 26j. waarvan de laatse 10j met vergunning.
Toen ik bij de nieuwelingen mijn 1 ste jaar reed waren de ganse top 10 sneller dan de top 5 van de juniors
terwijl die reeks hoger is.

Op dat vlak vind ik het in de mtb wereld nog vrij goed meevallen.

Gr Christof
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

@ Zwolle, eerst grootspraak en nu terugkrabbelen en jezelf erachter schuilen dat je een beginner bent. Beetje jammer, zeg dan gewoon dat je niet over wil. De E reeks is voor beginners in die zin dat mensen die niet snel kunnen fietsen ook eens een wedstrijd kunnen rijden. Als je een jaar lang hard traint dan hoor je daar niet in thuis. Is iemand die 5 jaar fietst ook nog een beginner? Tegenover sommigen die 20 jaar fietsen wel hé, zo kunnen we nog een tijdje door gaan. Feit blijft dat je te goed bent voor de E reeks.

Maar zo zal het inderdaad altijd blijven. Er zijn altijd mensen die thuis stoer willen doen met een podiumplaats of gewonnen wedstrijd. Daarbij vertel je natuurlijk niet dat je in de laagste klasses fietst.
zwolle
Mountainbiker
Location: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Post by zwolle »

Reflex wrote:@ Zwolle, eerst grootspraak en nu terugkrabbelen en jezelf erachter schuilen dat je een beginner bent. Beetje jammer, zeg dan gewoon dat je niet over wil. De E reeks is voor beginners in die zin dat mensen die niet snel kunnen fietsen ook eens een wedstrijd kunnen rijden. Als je een jaar lang hard traint dan hoor je daar niet in thuis. Is iemand die 5 jaar fietst ook nog een beginner? Tegenover sommigen die 20 jaar fietsen wel hé, zo kunnen we nog een tijdje door gaan. Feit blijft dat je te goed bent voor de E reeks.

ach man informeer u eerst een goed vooralleer je hier mensen komt ver(beoordelen)
de personen die top 3 en E reeks zijn allemaal doorwinterde mountainbikers
ik als beginnerke daartussen trek goed mijn streng dat ik deze zaterdag eens per ongeluk 4 de word (zelf geen podium) doet u besluiten dat IK moet overgaan?
ik blijf bij de E reeks totdat ik een wedstrijd win. of totdat de 4 personen die elke week voor mij zijn VRIJWILLIG OVERGAAN

snap uw persoonlijke aanvallen hier niet goed(als administrator [-X ) maar bon 'tzal weer wel aan mij liggen ik ben den zeurpiet he' :-D
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Jij bent diegene die het hardst in dit topic roept dat mensen moeten overgaan. Dat wanneer je zo goed was je de eer aan jezelf zou houden en over zou stappen. Maar als blijkt dat jij ook in de top mee draait en te goed bent voor de E reeks dan mag niemand er iets van zeggen?
zwolle
Mountainbiker

Post by zwolle »

Reflex wrote:Jij bent diegene die het hardst in dit topic roept dat mensen moeten overgaan. Dat wanneer je zo goed was je de eer aan jezelf zou houden en over zou stappen. Maar als blijkt dat jij ook in de top mee draait en te goed bent voor de E reeks dan mag niemand er iets van zeggen?

snap je het nu echt niet???? er zijn er altijd op z'n minst 4 meestal 6of7 veel beter dan ik

ik kom minuten achter de eerste 3 binnen gisteren en normaal ben ik 7 de of 8ste

vertel me nu eens waarom ik moet opgaan en zij niet?
Last edited by zwolle on Sun 09 Jun 2013 15:44, edited 1 time in total.
wim vanderzanden
Mountainbiker

Post by wim vanderzanden »

Ik heb dit weekend voor de eerste keer in mijn leven een ATB cross mee gereden. Na wat rondvragen in het begin van het jaar heb ik mij ingeschreven in de c klasse. En ik moet zeggen dat ik daar geen spijt van heb ik ben op 1 na laatste gestart en als 31ste over de meet gekomen. Heb wel drie keer op de grond gelegen. Maar ik heb toch een goede 10 plaatse kunnen inhalen.
Voor de eerste keer vond ik dat zelf niet slecht. De enige wedstrijd ervaring die ik had was de winterduathlon in Geel dit jaar.
Zelf ben ik vorig jaar terug in augustus beginnen fietsen na 4 jaar volledig stil te hebben gelegen en train ik nu +/- 6u per week denk ik. En ik vond het tempo in de c klasse best wel te doen.

P.S. Ik was die die zonder zijn achterwiel aankwam. Da lag nog op het laatste heuvelke voor de aankomst #-o
zwolle
Mountainbiker

Post by zwolle »

wim vanderzanden wrote:Ik heb dit weekend voor de eerste keer in mijn leven een ATB cross mee gereden. Na wat rondvragen in het begin van het jaar heb ik mij ingeschreven in de c klasse. En ik moet zeggen dat ik daar geen spijt van heb ik ben op 1 na laatste gestart en als 31ste over de meet gekomen. Heb wel drie keer op de grond gelegen. Maar ik heb toch een goede 10 plaatse kunnen inhalen.
Voor de eerste keer vond ik dat zelf niet slecht. De enige wedstrijd ervaring die ik had was de winterduathlon in Geel dit jaar.
Zelf ben ik vorig jaar terug in augustus beginnen fietsen na 4 jaar volledig stil te hebben gelegen en train ik nu +/- 6u per week denk ik. En ik vond het tempo in de c klasse best wel te doen.

P.S. Ik was die die zonder zijn achterwiel aankwam. Da lag nog op het laatste heuvelke voor de aankomst #-o
goed gereden

maar hoe verlies je uw achterwiel?
spritser
Mountainbiker

Post by spritser »

Hij doet gewoon ene No Wheeler :-D
wim vanderzanden
Mountainbiker

Post by wim vanderzanden »

Daar ben ik zelf niet helemaal uit hoe dat gebeurd is maar ik denk dat in da laatste stukske tussen die boomkes na die drop off mijne QR op een of andere manier is losgekomen. Want daar voelde ik opeens al iets bizar. Maar gelukkig zijn de stukken nog heel. (o)
Dimme
Mountainbiker

Post by Dimme »

wa een discussie over plaatskes en bla bla bla :) Heel veel heeft mee uwe start/1ste ronde te maken. Als dieje goe is zedde al halfweg alhoewel ik ook wel van mening ben da er toch een aantal niet op hun plaats zitten in hun reeks. In zowel C,D,E zijn de verschillen tussen de top en de rest aanzienlijk en soms zelfs heel groot. Dat sommigen heel hard hebben getraind, daar ben ik zeker van. Maar er zijn er toch wel een aantal bij waar ik mij vragen bij stel dat die nu ineens zo'n grote progressie hebben gemaakt, die hun trainingschema wil ik ook wel eens hebben :wink:

Ik zit sowieso niet op mijn plaats in de C. Als voetballer (ik ben wrs één van de weinige niet mtb'ers die deelneemt :-D ) is de C reeks echt wel VEEL te hoog gegrepen, zeker en vast omdat ik heel weinig (kan) trainen op de fiets. De enige km's die ik afleg zijn is af en toe naar het werk en terug als het goei weer is en da's hoop en al 15 km :). Af en toe probeer ik wel eens een omweg te maken langs een atb parcours in de buurt, maar met 4 kleine kinderen thuis heb ik nu éénmaal ander prioriteiten. Plus het feit dat ik 2 jaar achter elkaar geveld ben door de ziekte van Lyme + nu nog eens klierkoorts zal er ook wel veel mee te maken hebben da'k nie kan volgen, maar toch :roll:

Ik heb gewoon de "tegenslag" gehad dat ik 2 jaar terug in de D (toen het niveau en het aantal deelnemers nog niet zo hoog lag) is een keer 9de en 5de ben geworden en daardoor over moest naar de C het jaar erop.

Anyway... vandaag, ondanks dat ik nog 1 weekje antibiotica moet pakken eens een toerke van 20km gaan doen (op de baan uiteraard, niet meer in tekengebied :lol: ) en gezien de omstandigheden ging het behoorlijk. Hopelijk blijft alles goe gaan en dan hoop ik een van de volgende wel mijne comeback te maken ergens in de buik vant klassement van de C. :lol:
Last edited by Dimme on Sun 09 Jun 2013 16:20, edited 1 time in total.
Post Reply