Vloesberg 8/06/2013 : 3de TransCollines Mtb

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Kovan2
Mountainbiker

Re: Vloesberg 8/06/2013 : 3de TransCollines Mtb

Post by Kovan2 »

Hoe ligt het parcours erbij,
Welke banden leggen we best op? :bounce: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o< 8-[ [-( :-k ](*,)

prideandglory1891 wrote:
Jemp wrote:
prideandglory1891 wrote:Enkele bike@holics rijden ook een 60 tal km's en starten om 8u.
En ge vergeet die 2 die om 7 uur starten voor de 75dieereigenlijk83zijn km. :-D
Ben ulder niet vergeten zenne, daarom dak zeg, enkele...
Juist, nog 2 rijden den nachttocht :lol:
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Kovan2 wrote:Hoe ligt het parcours erbij,
Welke banden leggen we best op? :bounce: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o< 8-[ [-( :-k ](*,)

Ik ga zomerbanden leggen met een compound C (24 graden). Ga starten met 1.6 bar en tussen 10 en 11 afhankelijk van de temperatuur de druk ietsje laten zakken.
Weet enkel nog niet in welke draairichting ik de achterband ga leggen. :lol: :lol: 8)
anho
Mountainbiker

Post by anho »

On my way :bounce:
mountainbiker66
Mountainbiker

Post by mountainbiker66 »

filiep72 wrote:
mountainbiker66 wrote:
filiep72 wrote:Ik heb ook wel zin om hier te starten. Tga dus niet om de 130 km te rijden zijn zulle #-o
Ik kom hier ook rijden, Ga de 60 proberen, heb de laatste tijd nogal last van opspelende knie, (die hopelijk binnenkort opgelost is door andere steunzolen). :evil: :evil: ](*,)
Tegen welk uur daar?

Kga proberen tegen 7.45 aan de inschrijving. Ik heb nog teen en tander te doen in de namiddag dus ga ik niet te laat starten.
Cya
Heb u jammer genoeg niet gezien, heb nog wat gewacht, moeten elkaar mislopen hebben.
Was een schitterende tocht met véél klimwerk. heb genoten van het begin tot einde. :-D 8)
Aan de eerste bevoorrading was het een echt buffet. 8-[ #-o
Zéér afwisselend porcours met mooie klimmen en afdalingen. Schitterende organisatie. Hopelijk volgend jaar terug van de partij. (o) (o) (o) =D> =D> 8)

Kwam wel maar aan een 56km ipv de 61, maar het was genoeg voor mij. :P

http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=3340967" onclick="window.open(this.href);return false;
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Ik kom ook niet aan de beloofde 105km, maar aan een 97km. Rij wel op GPS zonder wielsensor, mss dat hierdoor minder afstand afleg.
http://app.strava.com/activities/58982292" onclick="window.open(this.href);return false;

Anyhow, prachtige rit bij een fantastische +20°C =D>
Het parcours kon hier en daar wat beter uitgepijld worden, en de splitsingsborden moest je soms compleet stil staan om alles goed te lezen :wink:
De ganse organisatie is prima: medewerkers, bike parking, bike wash, inschrijving, après, lekkere worsten :lol:
Spijtig dat het reeds voorbij is. Hop naar volgend jaar.
stef2
Mountainbiker

Post by stef2 »

Prachtige rit!!!!!Ik begin verslaafd te worden aan de streek, 81km op de teller .
Zoals reeds gezegd zeer uitgebreid buffet aan de bevoorrading.
Gestart iets na 7h en constant vergezeld geweest door, BOSSI :-D
bedankt voor het gezelschap en de leuke babbels,en veel sterkte aan je vrouwke :wink:
Gr stef :wink:
roelp
Mountainbiker

Post by roelp »

Hier ook de 105km komen rijden, en ik kwam ook uit op een 97km.

Afpijling vond ik zwaar ondermaats, en ook het parcours kon me niet echt bekoren.

In de leukste speeltuinen, waren een hoop hellingen absoluut ondoenbaar.
Ik hou ook absoluut niet van zeer smalle paadjes met geulen naast prikkeldraad.

Zo'n buffetten aan de bevoorrading heb ik zelden gezien. Alles wat je je maar kon inbeelden was er, op een echte sportdrank na.

In elk geval, goed geamuseerd maar om hier volgend jaar terug 300km voor te rijden?
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

ook vertrokken voor de 105 km maar inderdaad aangekomen met 98 km op de Garmin. Toch een beetje op mijn honger blijven zitten. Uitpijling was ondermaats en in vergelijking met de Herdemarathon zat er toch redelijk veel asfalt in. Voor een chrono zou de opgegeven afstand ook wel iets juister mogen zijn.
Maar het weer maakte veel goed, er een goede training van gemaakt voor de RdHF.

grt,
bip bip
Huffy
Mountainbiker

Post by Huffy »

jammer genoeg misreden na de 3de bevoorrading enzo de 130km gemist
die splitsingborden waren voor mij best druk en het beste was gewoon even te stoppen , wat ik dus niet had gedaan daar
ook aangekomen met bijna 98km ipv 105!
pijlen konden in mijn opzicht ook iets beter , toch buiten de 130km splitsing ben ik nergens verkeerd gereden
en idd , ik vond ook dat er af en toe wel wat veel asfalt inzat
bevoorradingen waren heel goed in orde!

ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn met veel rode bolletjes en streepjes op de armen ( struiken en brandnetels ) :-)
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Eerste keer hier gereden, zal niet de laatse keer zijn.
Zoals hierboven al aangehaald was de organisatie héél goed. Kan er nog aan toevoegen dat ook de douches prima waren. Ik vond de bepijling wel goed (heb al andere Waalse tochten gereden ...).
Toch één keer stukje misreden, maar was eigen schuld, kwam met 82 km op de teller toe (ipv 83).
Hier en daar wat asfaltverbindingen, soms een onmogelijke passage (voor mij toch) maar voor de rest :bounce: =D> :drunk:
Een superster voor de bufetten, op de eerste stond 'Gerard' daar gewoon met een gevulde marktwagen met vanalles erin, bovendien waren ze perfect gespreid, alle 20 km één.
Redelijk choco toegekomen, de quintine en de pain saicisse smaakten.
Blij dat de Herders Waalse navolging hebben =D>
Post Reply