regiotour

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
_anonymus_
Mountainbiker

Re: regiotour

Post by _anonymus_ »

Gisteren vanuit Denderhoutem een deel van het parcours verkend.
Alles ligt er droog bij, zalig.

Onbegrijpelijk dat ze aan de sporthal in Erpe-Mere alle technische stukjes links laten liggen. Daar is veel meer fun uit te halen.
Veel mooie baantjes, af en toe doen ze ook de moeite om af te wijken van de vaste routes.

Het stuk tussen Herzele en Zottegem is wel saai, daar kan je véél meer off-road uit halen.
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Zottegem en Erpe-Mere als lus erbijpakken
eL Tee
Mountainbiker

Post by eL Tee »

_anonymus_ wrote:Het stuk tussen Herzele en Zottegem is wel saai, daar kan je véél meer off-road uit halen.
Klopt als een zwerende vinger...

Stukje Erpe-Mere - Herzele is zelfs zo mogelijk nog saaier...

Zoals door anderen reeds geopperd: lange afstandstraining: ja. Off-road fun: neen...
Sunreezer
Mountainbiker

Post by Sunreezer »

De Wreter wrote:Zottegem en Erpe-Mere als lus erbijpakken
De lus in Erpe-Mere lijkt mij nu toch ook niet zo spannend? Is Geraardsbergen dan niet beter als lus?
Ik ben gisteren ook een stuk gaan rijden in Erpe-Mere en ik denk dat het grotendeels vlammen zal worden langs kouterbanen.

Nemen ze in Erpe-Mere dat stuk bos achter Steenberg er niet bij dan?
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Nee, gewoon omdat 'k die lus nog nooit gedaan heb, de omgeving 'ns verkennen, en omdat er een "trapke" zou inzitten. Is daar ergens in de buurt ook geen cyclocrossparcours ?

Geraardsbergen zal steviger werk zijn maar dat kan 'k elke dag doen bij wijze van spreken....

De hele ratamaklan afrijden van 135 km lijkt me op dit moment net iets te zwaar, seizoen is eigenlijk laat begonnen dus nog steeds in opbouw, dus moeten er keuzes gemaakt worden...
geertg
Mountainbiker

Post by geertg »

_anonymus_ wrote:Iemand al pijlen zien hangen?
Meestal pijlen ze ruim op voorhand uit en passeren ze letterlijk aan mijnen hof, maar nu heb ik er nog geen zien hangen.

Ik kan zaterdag niet rijden, maar zou wel een stuk willen gaan verkennen deze week op een avond.

De regiotour volgt meestal grotendeels de Bloso-routes, maar heeft wel zijn charmes.
Als je de streek goed kent, kan je hier en daar wel eens een uitdagender alternatief nemen.
Ze hangen er als sinds maandag, de gele hangen letterlijk aan mijnen hof (Burst).
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Dat parcourke aan de Steenberg is wel de moeite.
Ze organiseren daar elk jaar ook een cross, inderdaad.

Tip: rij daar wat rond als je er morgen toch bent. Daarna is 't tot voorbij Zottegem niet veel soeps.
Er is een vrij mooi lusje door het bos onderaan (deel van Bloso-route daar, dus gewoon de pijlkes volgen).
De 'adrenaline'-stukken (om er een groot woord voor te gebruiken) liggen meer bovenaan, met heel steile, korte drops.
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Als het niet veel soeps zal zijn waarom rijden julie dan hier en niet in Vloesberg ?
Daar zal het wel bossoep zijn en uitdagend.

Ik start hier nog eens met enkele collega's van het werk.
Lekker vlammen.
Het gezelschap maakt alles goed. :wink:
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

vermeulen wrote:Als het niet veel soeps zal zijn waarom rijden julie dan hier en niet in Vloesberg ?
Dat iedereen dan maar de (ahum) prachtige regiotoer rijdt :-) Ik zal mij wel (echt) amuseren in Flobecq :-D
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

vermeulen wrote:Als het niet veel soeps zal zijn waarom rijden julie dan hier en niet in Vloesberg ?
Daar zal het wel bossoep zijn en uitdagend.
Voor die ene keer dat we ons 'ns geen uur (goed, een half uur voor Vloesberg) moeten verplaatsen met die vervuilende tuftuf....
Post Reply