Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen
Iemand ne parcoursupdate? T zonneke schijnt, dag verlof, en kheb goesting om nog eens te gaan spelen in de Schorre. Ik vraag mij alleen af of dat wel mogelijk is met de regenval van de voorbije dagen...
- barbaar
- Mountainbiker
sam2300 wrote:Iemand ne parcoursupdate? T zonneke schijnt, dag verlof, en kheb goesting om nog eens te gaan spelen in de Schorre. Ik vraag mij alleen af of dat wel mogelijk is met de regenval van de voorbije dagen...
Ben juist terug. Het lag er heel drassig bij:
Zelfs met Hans Dampf banden niet veel grip te vinden. Het was weer fun!
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Het moet een week zo'n weer zijn als vandaag vooraleer de tracks in De Schorre er goed berijdbaar bijliggen.
Tegen het einde van de week moet het toch lukken e? Het is nu toch al een paar dagen droog en met de weersverwachtingen in het achterhoofd begint het al te kriebelen. Iemand een idee of die stukken waar de Spartacus-run passeerde al terug wat "gerecupereerd" zijn. (Het stuk naast de Schorrestraat.)
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Ja t piekt toch ook wel bij mij om naar t einde van de week eens te gaan, evt donderdag ofzo...
Ik zou ook wel eens willen horen of dit te doen gaat zijn
Ik zou ook wel eens willen horen of dit te doen gaat zijn
Normaal ga ik woensdagnamiddag al eens een kijkje nemen, en waarschijnlijk zaterdag ook. Ik zal proberen om hier woensdag nog een parcoursupdate mee te geven.
Net terug van De Schorre... Over het algemeen begint de bodem wel echt goed uit te drogen, al staan er hier en daar nog wel enkele serieuze plassen. Echter, doordat het water verdampt vanuit de grond en zich dan afzet op de bladeren, om dan terug naar beneden te vallen, lijkt het wel of het aan het regenen is. Hierdoor krijg je af en toe een, weliswaar dun, vettig laagje bovenop. Alé, dat is toch de uitleg die ik er aan geef, ben geen bioloog ofzo!
Dit laagje zorgt er voor dat er op sommige plaatsen weinig grip te vinden is. Zodoende ben ik toch 2 keer goed op mijnen tutter gegaan. Ook een 4-tal keren af moeten stappen, hetgeen ik normaal niet moet doen.
Al bij al begint het er wat op te trekken, maar echt top is het nog niet. Het zal nog wachten zijn tot in het weekend om vlot alle tracks te kunnen rijden, en dan nog. Nog 1 ding, aan de kant van de Schorrestraat moet je onder een omgevallen boom door, alwaar een bordje "gevaar" ophangt. Voor die boom ligt nu een andere boom, dewelke het onmogelijk maakt om daar nog langer zonder afstappen te passeren. Opgepast dus...
Al bij al begint het er wat op te trekken, maar echt top is het nog niet. Het zal nog wachten zijn tot in het weekend om vlot alle tracks te kunnen rijden, en dan nog. Nog 1 ding, aan de kant van de Schorrestraat moet je onder een omgevallen boom door, alwaar een bordje "gevaar" ophangt. Voor die boom ligt nu een andere boom, dewelke het onmogelijk maakt om daar nog langer zonder afstappen te passeren. Opgepast dus...
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Ik ben gisterenavond ook eens even gepasseerd en die boom voor de andere boom is wreed irritant ja. De bodem is nog niet overal rijdbaar, maar er viel toch al wat te rijden en met nog een paar dagen weer zoals de voorbije dagen zal het snel beteren. Wat mij wel tegensloeg zijn de werken die ginder aan de gang zijn. In- en uitgangen tot trails zijn geblokkeerd, alsook stukken van trails zelf 
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Ga dan toch maar weekje wachten...
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Het zou zondag & maandag regenen, dus ik denk niet dat wachten veel gaat helpen. Ik ga vanavondBerggeitCasualFietser wrote:Ga dan toch maar weekje wachten...