Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
s-works rider 336
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9

Re: Overzicht 29er banden

Post by s-works rider 336 »

Ik vraag me af of zo'n Dampf 29x2.35 in mijn Stumpjumper expert carbon zou passen achteraan ?
Waar op het net kocht je die banden aan zo'n goede prijs dan ?
Deze zomer ook Alpen (Oostenrijk-Italie) en dus veel stenen verwacht.....
Dacht ook aan Geax Saguaro TNT, maar die zijn zo goed als NIET te monteren op een Stan Notube velg las ik ](*,)
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

De gewone Saguaro is meer dan stevig genoeg hoor.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

X-king racesport lijkt me stevig genoeg voor de alpen zenne. Afgelopen week daar eens goed getest (als voorband) en super bevonden!
steph
Mountainbiker
Location: C'dale Scalpel 29 carbon2, F2000Lefty+CAAD2 , +Tandem Lapierre

Post by steph »

s-works rider 336 wrote:Ik vraag me af of zo'n Dampf 29x2.35 in mijn Stumpjumper expert carbon zou passen achteraan ?
Waar op het net kocht je die banden aan zo'n goede prijs dan ?
Deze zomer ook Alpen (Oostenrijk-Italie) en dus veel stenen verwacht.....
Dacht ook aan Geax Saguaro TNT, maar die zijn zo goed als NIET te monteren op een Stan Notube velg las ik ](*,)

http://www.bikester.fr/pieces-detachees ... 31384.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Er bestaan hier 2 versies van: trailstar en pacestar! trailstar=grip! pacestar=minder rolweerstand!

By the way: enkel vooraan heb ik de Hans Dampf; voorlopig volstaat de RR achteraan maar die dunne flanken bezorgen me toch wel kippevel(loopvlak ok, flanken: reeds 'lijnwaad' zichtbaar :roll: )
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Is de Maxxis Ikon vooral geschikt als achterband, of ook goed als voorband te gebruiken?
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Gekozen voor Conti-banden wegens de hoge tpi, ondervonden dat soepele karkassen goed bollen.
X-king racesport in 2,4" vooraan, wel zwaarder dan geadverteerd 674g :-? . Maar die band moet de vaste vork wat compenseren. Na montage en op ca 1,8 bar 58mm breed gemeten.
Vlot op Crest en zonder eerst binnenband te monteren ineens met compressor doen ploppen.
Wat schudden en bleef perfect op druk.
Race King racesport 2,2" achteraan, zit qua gewicht wel op spec 537g, die klemde iets meer.
Ook goed met compressor op druk en blijft na één nachtje ook op druk.
Beide bandjes zweten ook niet.
Eerst goed ontvet met isopropyl-alcohol en dan een dun 'couchke' latex gezet met de verfborstel.
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

_anonymus_ wrote:Is de Maxxis Ikon vooral geschikt als achterband, of ook goed als voorband te gebruiken?
voor-& achteraan super grip en en geeft veel vertrouwen bij het bochtenwerk-losse stenen-gravel (euh ik spreek over persoonlijke ervaring vd 26" versie en volgens de commentaren/testverslagen gelden deze ook voor de 29")
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Ik ga die eens nemen, denk ik.
Nog nooit Maxxis gehad, maar mooi assortiment en niet te zwaar.

Voor de winter ziet de Beaver er zeer goed uit, krijgt ook zeer goede commentaren in de laatste O2Bikers.
Wel wat smal, maar volgens de site van Maxxis ook beschikbaar in 29 x 2.25 (maar nergens online te vinden in die maat).
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Ik zit ook te dubben over de Ikon.
Ik rijd voornamelijk in NL maar ook ritten als RDHF en Salzkammerguttrophy. De banden zijn bedoeld voor jaarrond gebruik en moeten licht zijn, weinig rolweerstand hebben, met latex en toch betrouwbaar in bochten en redelijk lekbestendig zijn.
Mijn favoriete bandjes tot nu toe zijn: Renegade, The Raven, RaRa. RoRo vond ik vroeger plots uitbreken in de bochten, dat schijnt nu beter te zijn.
Raceking en xking vond ik ook goed maar vanwege de poreuze wangen voor mij voorlopig geen Conti meer.

Denken jullie dat de Ikon een mooie allroundband voor me is? Met name als voorband?
Last edited by Byorka on Sat 08 Jun 2013 10:55, edited 1 time in total.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Ik heb een jaar voor en achter Ikon gereden, tot Ardennes trophy.
Nu vooraan de xking gestoken, toch ietske meer grip, twas nodig voor den alpentour!
Overall zijn ikon's superbandjes behalve als het echt te blubber wordt...
Post Reply