01/06/2013 - 13de Hagelandse Chrono

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
kleine mees
Mountainbiker

Re: 01/06/2013 - 13de Hagelandse Chrono

Post by kleine mees »

De Wreter wrote:Bij mij was die 3 action ook degene die aftekende. 4 posten gehad. 3 action deed wel goed eigenlijk, kwam er daarna door...

Met NN starten is hier een slecht idee : loopt voor gene meter en als ge het nodig hebt loopt het direct vol....
HAHa ik had net het zelfde probleem, ik heb serieus mijn benen opgeblazen. Er was een moment waarop ik dacht, ja de vettigheid gaat beginnen die NN gaan beginnen opleveren, maar verkeerd gedacht. Had ze dan nog eens op mijn zwaardere wielen gelegd waardoor mijn fiets een kleine 2 kilo zwaarder was :-D ma bon. Moet wel zeggen dat het een schone streek is en leuk rijden, volgend jaar zal wel beter zijn :)

En ik heb 1 iemand een hoek zien afsteken maja aan elk de keuze.
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

Reflex wrote:Wat een gezeur. Die 3 action stond daar prima en het was super handig dat het busje open was zodat je het gelijk kon innemen en in de dozen kon gooien. Doen ze dat niet dan liggen de busjes weer overal op het parcours. Die controlepost was wel ff raar ja, ik twijfelde ook even of het niet een 2e persoon was met 3action spul. Maar toen hij met zijn stift naar mij toe stapte was het duidelijk.
niks te zeuren stond daar nie goed zo simpel is da
dat het open was en die bakken er stonden was super goed
als ge renner bevoorading geeft was dat de slecht mogelijke plaats
1 juist voor ne draai
2 juist waar ge 2 handen aan stuur houd
3 bolde daar nie

maar als ge op gemak aan komt maak da niks uit
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Bolde daar nie? Was op een asfaltweg, wel net voor een draai dat wel. Gaat het nu zoveel uitmaken dat je op 80km 1 keer een beetje zachter moet rijden om dat flesje aan te pakken en een streep van de controlepost te krijgen? Je zal toch zachter moeten rijden om een streepje te krijgen dus komt het toch goed uit dat je gelijk dat flesje kan aanpakken? Bij de 2e bevoorrading moest ik zelfs van de fiets en richting de tafel lopen om een bidon aan te pakken want er stond niemand. Dat is nu eenmaal het risico maar op 80km zal dat het verschil nu ook weer niet geven hé.
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

Reflex wrote:Bolde daar nie? Was op een asfaltweg, wel net voor een draai dat wel. Gaat het nu zoveel uitmaken dat je op 80km 1 keer een beetje zachter moet rijden om dat flesje aan te pakken en een streep van de controlepost te krijgen? Je zal toch zachter moeten rijden om een streepje te krijgen dus komt het toch goed uit dat je gelijk dat flesje kan aanpakken? Bij de 2e bevoorrading moest ik zelfs van de fiets en richting de tafel lopen om een bidon aan te pakken want er stond niemand. Dat is nu eenmaal het risico maar op 80km zal dat het verschil nu ook weer niet geven hé.

volgens mij heeft die zich dan beetje verplaatst
want bij mijn doorkomst stond die gewoon juist 10 M voor diene hoek en die van controle stond juist voor tafelke
dus de mannen achter mij zijn ingereden en zagen juist op tijd dat ne controle was
dus wat blijkt nu bij aankomst is op die zelfde plaats iemand op de zelfde manier de controle wel gemist
en zeer waarschijnlijk heeft da zijn overwinning gekost ,
dus maakt da wel uit , nie voor mij ,
ik ga er toch volgend jaar weer starten ,
want blijf echt en toffe vlamrit

vond dat er veel in duo's was gereden , mischien volgend jaar duo's klasse bij maken
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Toen ik erlangs kwam stond hij wat mij betreft prima en zou ik niet kunnen inzien hoe je daar de controlepost kon missen. Ik weet natuurlijk niet of hij anders is gaan staan. Als dat zo is dan heb ik natuurlijk niks gezegd. Toch is het voor een organisatie ook niet simpel om dit allemaal in goede banen te leiden. Ik vond dat ze het eigenlijk uitstekend hebben gedaan. 80km zo uitpijlen verdient wat mij betreft alleen al een pluim. Ik heb boven het klimmetje van de 3action boys verkeerd gereden omdat ik dacht dat mijn voorganger links afging :lol: Maar verder geen enkele keer getwijfeld.
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

Reflex wrote:Toen ik erlangs kwam stond hij wat mij betreft prima en zou ik niet kunnen inzien hoe je daar de controlepost kon missen. Ik weet natuurlijk niet of hij anders is gaan staan. Als dat zo is dan heb ik natuurlijk niks gezegd. Toch is het voor een organisatie ook niet simpel om dit allemaal in goede banen te leiden. Ik vond dat ze het eigenlijk uitstekend hebben gedaan. 80km zo uitpijlen verdient wat mij betreft alleen al een pluim. Ik heb boven het klimmetje van de 3action boys verkeerd gereden omdat ik dacht dat mijn voorganger links afging :lol: Maar verder geen enkele keer getwijfeld.
dan zat er wel iets raars in uw 3action , :lol:
daarom da ik altijd daar start weet dat die gasten alles maar ook alles proberen goed te laten verlopen
hier in de buurt kunt ge vroeger oook gene pijl hangen daar moesten we ook met man en macht onze pijlen controleren
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

need for speed wrote:
Reflex wrote:Bolde daar nie? Was op een asfaltweg, wel net voor een draai dat wel. Gaat het nu zoveel uitmaken dat je op 80km 1 keer een beetje zachter moet rijden om dat flesje aan te pakken en een streep van de controlepost te krijgen? Je zal toch zachter moeten rijden om een streepje te krijgen dus komt het toch goed uit dat je gelijk dat flesje kan aanpakken? Bij de 2e bevoorrading moest ik zelfs van de fiets en richting de tafel lopen om een bidon aan te pakken want er stond niemand. Dat is nu eenmaal het risico maar op 80km zal dat het verschil nu ook weer niet geven hé.

volgens mij heeft die zich dan beetje verplaatst
want bij mijn doorkomst stond die gewoon juist 10 M voor diene hoek en die van controle stond juist voor tafelke
dus de mannen achter mij zijn ingereden en zagen juist op tijd dat ne controle was
dus wat blijkt nu bij aankomst is op die zelfde plaats iemand op de zelfde manier de controle wel gemist
en zeer waarschijnlijk heeft da zijn overwinning gekost ,
dus maakt da wel uit , nie voor mij ,
ik ga er toch volgend jaar weer starten ,
want blijf echt en toffe vlamrit

vond dat er veel in duo's was gereden , mischien volgend jaar duo's klasse bij maken
Ik ben diegene die "gewonnen" heeft, tenminste als de organisatie hun fout wil erkennen - eens benieuwd (er is voor gemaild, niet enkel door mij). 't is idd niet simpel om alles te organiseren ea, maar een eerlijke uitslag zou toch wel mogen, anders organiseer je beter een toertocht.
Buiten dit voorval wel een heel toffe en plezante rit, zoals elk jaar :-)!

Ken (Van den Bulke)
vinni
Mountainbiker

Post by vinni »

Ik snap perfect dat 80km afpijlen (met de onvermijdelijke saboteurs) niet makkelijk is maar ik vond het bij momenten toch 'last minute' wat de pijlen betrof. Vaak in de bocht zelf en als je dan ging om te racen reed je vaak te ver of moest je alles dichtgooien. Ook miste ik op sommige plaatsen een seingever of ten minste een bordje gevaar.
Ook het systeem met de stiften (controle) vond ik voor verbetering vatbaar, door de modder was dit niet echt de duidelijkste oplossing en hebben er volgens mij wel een paar een 'streepke' te weinig.
Ik las hier op het forum over valsspelers, die heb je overal en dat maakt ieder voor zich uit, de voldoening achteraf zal bij deze mensen toch niet hetzelfde zijn veronderstel ik...

Bevoorradingen, parcours, pasta, douches, sfeer, vlotte inschrijvingen,... er waren voor de rest ook zeer veel positieve punten ( mijn kritiek hierboven is opbouwend bedoeld). Bedankt aan alle mensen die hier dagen/weken/maanden hun vrije tijd hebben ingestoken!
Goohooni
Mountainbiker

Post by Goohooni »

ook mijn ervaring even delen:

snel geparkeerd
snel ingeschreven
eenvoudig vertrokken
schitterend parcour
goed bepijld! (marathon of chrono = bepijling zoeken = part of the game) ik ben zelf ook even te ver gereden. De pijlen hingen er wel en ik ben bijna als laatste vertrokken.
controle posten: goed, ging vooruit, maar mag misschien iets meer zichtbaar zijn (grotere borden ofzo met CONTROLEPOST ! ofzoiets)

de biker blijft instaan voor zijn eigen veiligheid op de baan, ik betrap mezelf ook soms wel dat ik iets te heftig oversteek, maar het blijft men eigen verantwoordelijkheid.

goede pasta na de aankomst

en betaalbaar.

Top organisatie! proficiat aan de mannen van Langdorp.
corratec
Mountainbiker

Post by corratec »

Toen ik aan de 3action stand kwam was het daar vrij druk. Vind dit ook niet echt de meest geschikte plaats voor een bocht.
Ik heb daar niemand zien staan of zwaaien met nen stift. Ik heb dan ook niet gewacht op zo'n drankske, en ook geen streep gekregen op het nummerbord. In de uitslag heb ik geen straftijd gekregen.
(ik had 4 strepen op men nummer)(bosberg, net na de konijntjesberg, oversteken van de baan aarschot-tielt-winge, vlak voor de orleanustoren in Aarschot

Als Ken hetzelfde is overkomen is dat een heel spijtige zaak #-o

Volgend jaar ben ik terug aanwezig voor deze prachtige chrono.
Post Reply