Thompson??

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
marsiandeneersten
Mountainbiker

Post by marsiandeneersten »

Challenge is opvolger van Mach5 ze denkek...

en ge zijt bij fietsen godefroot geweest zeker
Inderdaad, fietsen Godefroot was de leverancier.
Vergeef me ook mijn foutje, tis mijnen eersten Thompson en kben er nog een beetje van aangedaan! :wink:
secre
Mountainbiker

Post by secre »

marsiandeneersten wrote:
Challenge is opvolger van Mach5 ze denkek...

en ge zijt bij fietsen godefroot geweest zeker
Inderdaad, fietsen Godefroot was de leverancier.
Vergeef me ook mijn foutje, tis mijnen eersten Thompson en kben er nog een beetje van aangedaan! :wink:
-----------------------------------------
Marsiandeneersten,
ik heb zelfde bike, mijn 1e MTB trouwens, gekocht bij Godefroot. Nu 6-tal toertochten mee gedaan en heel tevreden. Ik vind Thompson-modellen wel mooi, maar smaak is persoonlijk. Was aanvankelijk maar van plan 750 € uit te geven, maar op aanraden van ervaren MTB'ers me toch laten overhalen om die promotie MTB te kopen van 1099 € ip 1400 ! En ik heb er momenteel nog gn spijt van, al ben ik maar een bleuke in het gekke MTB-circuit . http://www.thompson.be/
Cokeske
Mountainbiker

Post by Cokeske »

nja, ik stond ook mijn ogen uit te kijken bij die geweldige kortingen die fietsen godefroot geeft...

ik was van plan om de rode Pro-Team te kopen die bij godefroot in promotie stond: afgemonteerd met deore, 799 € ipv. 1045 €

toen ik mijn fietsenmaker die hier 500 meter verder woont en die tevens bij thompson werkt vroeg of dit wel mogelijk was, kreeg ik als antwoord:
"ik weet dat op de webside van godefroot die foto staat tegen de prijs van 799euro. Doordat ik bij thompson werk weet ik natuurlijk meer, het gaat hier om een overschot van pro-team fietsen van vorig jaar, blauw-oranje, gemonteerd met een groep deore en het OUDE model van de hs33-remmen die hij bij ons heeft opgekocht. Bovendien zijn deze fietsen voorzien van een oranje RST-vork van zeker vijf jaar geleden, van veel mindere kwaliteit. Godefroot is natuurlijk zo slim (of, naar mijn menig oneerlijk) van bij die promofietsen de foto te plaatsen van de meest recente pro team. Dit geval is vandaag bij thompson besproken en morgen wordt dit probleem voorgelegd aan Godefroot zelf. Je mag gerust gaan kijken, als je daar die fiets (van op de foto : Pro team 2005 rood-zwart met deore en een vork pilot-sl) kan kopen tegen de prijs van 799 euro moet je niet twijfelen, daar kan niemand aan. Ben er wel vast van overtuigd, dat dit niet het geval zal zijn."

alles goed en wel, 1 valse promotie die binnen enkele dagen van zijn site was verdwenen. tot ik even verder keek naar zijn andere promotie...

Thompson Challenge afgemonteerd met xt, 1099 € ipv. 1400 €
ik ben er echter naar gaan kijken en de fiets was voorzien van een rock shox edge, terwijl de fiets die 1400 € zou kosten, een rock shox pilot xc voorvork zou moeten hebben...

en als laatste: op het moment dat ik ben gaan kijken naar die thompson van "1400 €", stond die trek fuel 70 er ook, en als ik me niet vergis was het een blauwe (model 2004), terwijl dat ze op hun site een zwarte zetten (model 2005) -> dit ben ik niet helemaal zeker, dus hierover doe ik geen uitspraken tenzij ik bevestiging heb van iemand :)
secre
Mountainbiker

Post by secre »

Cokeske,

Thanx voor info.
Ik was vorige wk nog bij Godefr. en de promo van 799€ stond inderdd enkel op een oranje bike. Een paar dagen later was de promo op hun site weg.

Wat die Challange XC van 1099 € betreft, die ik trouwens ook gekocht heb. Ik had ook de fiets op jullie Thompson-site vgl. met die bij Godefr en gemerkt dat er een # was in voorvork en in de wielen (wielen op foto hebben veel minder spaken dan degene die ik heb), maar als nieuweling in het MTB-wereldje... Wil dit dan zeggen dat we in het ootje zijn genomen of is dat overdreven ... ?
Cokeske
Mountainbiker

Post by Cokeske »

je hebt een goede fiets gekocht tegen een goede prijs, maar er is geen sprake van 300 € korting. de edge voorvork kost maar zo'n 90 € denkek

mijn fietsenboer zei dat ik waarschijnlijk die Thompson Pro Team tegen 799 € (model 2005) zou moeten kunnen krijgen door valse reclame. mja, de bewijzen zijn helaas reeds verwijderd :lol: (foto van die andere Thompson staat er trouwens ook al niet meer op)
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

hier in de buurt is er een dealer die me 25% korting heeft aangeboden op het volledige thompson gamma!!

Op een pro-team krijg je een stuk meer dan 300€!
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Waar is die winkel dan? Ik zoek ook een nieuwe Thompson te kopen.

Ik heb nu een Thompson van 7 jaar oud, met een LX groep en doet nog altijd zijn werk, maar de geometrie is oud ... daarom een nieuwe.

Natuurlijk wil ik zoveel voor zo weinig mogelijk geld ... snapte ... :lol:
LoXoS
Mountainbiker

Thompson - Challenge of Pro Team

Post by LoXoS »

Ik ben op zoek naar een nieuwe MTB. Momenteel staat mijn keuze bij Thompson omdat ik reeds een thompson heb, en tevreden over ben. Mijn huidige fiets is 7 jaar oud en heeft een volledige LX groep van toen destijds. (Aan vernieuwing toe dus).

Ik fiets regelmatig, meestal in het weekend in bossen, vaste routes.

Ik twijfel tussen volgende 2 modellen, kan er mij iemand de grote verschillen aangeven?

Alsook als ik naar iets anders moet kijken (merk/type) laat iets weten.

Alsook welke winkel er aan te raden is, qua kortingen ... :lol: (ben van Zele maar afstanden is geen probleem)

Dus 1 van de volgende:

* Thompson Challenge XC - full LX: 1130€
FRAME : ALU 7005
KLEUR : ZWART-ZILVER / GRANIET-GOUD / BLAUW-ZWART
VORK : VEREND ROCK SHOX PILOT-XC ZILVER
REMMEN : V-BRAKES SHIMANO GROEP
VELGEN : ALEX ACE ZWART
SPAKEN : INOX ZWART
BANDEN : RITCHEY "EXCA VADER"
STUURCENTER : ALU RITCHEY "COMP." OVERSIZE ZWART
STUURPEN : ALU RITCHEY "COMP." A-HEAD OVERSIZE ZWART
ZADELPEN : ALU RITCHEY "LOGIC" 30.2 ZWART
ZADEL : SELLE ITALIA TRIMATIC
PEDALEN : CLICK-PEDALEN

ofwel

- Thompson Pro Team SL - full LX: 1220€
FRAME : ALU 7005 ULTRA LICHT
KLEUR : ZILVER-ZWART-ROOD
VORK : VEREND ROCK SHOX PILOT-SL ROOD + LOCK-OUT
REMMEN : V-BRAKES SHIMANO GROEP
VELGEN : ALEX ACE ZWART
SPAKEN : INOX ZWART
BANDEN : SCHWALBE "FAST FRED"
STUURCENTER : ALU RITCHEY "COMP." OVERSIZE ZWART
STUURPEN : ALU RITCHEY "COMP." A-HEAD OVERSIZE ZWART
ZADELPEN : ALU RITCHEY "LOGIC" 27.2 ZWART
ZADEL : SELLE ITALIA TRIMATIC
PEDALEN : CLICK-PEDALEN

Bedankt voor jullie reacties.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Buiten de kleuren :oops: zit het verschil voilgens deze specs in de voorvork en het frame.

Qua voorvork zou ik zowieso voor die Pilot SL gaan.

Als het frame van de pro team sl zijn naam waar maakt, dan zou het lichter moeten (sl / ultra light) zijn en een meer professionele geometrie (meer prestatie/race-gerichte) geometrie moeten hebben dan de challenge. Die laatste zal mss iets meer een "allemansvriendje" zijn, zoals O2bikers dat vaak zo mooi verkondigt.
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Post Reply