Ik weet niet of je het te ver vind maar in waasmunster zijn er mooie stukken die volgens mij tot de meer technische stukken in het waasland behoren en dit valt ook goed te combineren met het mira brug parcour in hamme ook zijn er in de bossen van haasdonk technische stukken te vindenTimDeBruyn wrote:Jammer :) Zal een ander terrein in de buurt van sint-gillis-waas moeten zoeken dan om dit soort werk te trainen... Als iemand tips heeft...bip bip wrote:Tim, zowel het bosje aan de Mac als het technisch stukje in het industrieterrein zijn privé. De track in het bosje is trouwens door ons aangelegd en zal nu snel terug volledig toegroeien met netels. We zijn al blij dat we van de eigenaars de toestemming krijgen om er eens per jaar te passeren, ook al kost het ons steeds een dagje maaiwerkTimDeBruyn wrote:Ondanks een aantal valpartijen en nu pijnlijke ribben heel toffe tocht gehad :) Was inderdaad duidelijk dat er tijd in gestoken was... Nog een vraagje: het bosje waar we lussen inreden in de buurt van Mc Donalds en het aangelegd parcours aan het industrieterrein (beiden redelijk in het begin van de toer), zijn die altijd toegangkelijk of is dit prive terrein? Zijn ze eventueel opgenomen in een of ander permanent parcours? Heb vandaag gemerkt dat ik nog wat techniek tekort kom dus zouden wel handige stukjes zijn om wat bij te trainen.
grt,
bip bip
Zo 02/06/2013 Bornem :: Zomer MTB Tocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- jenstmetal
- Mountainbiker
Re: Zo 02/06/2013 Bornem :: Zomer MTB Tocht
Post by jenstmetal »
Heb er ook van genoten, 't is natuurlijk plat maar wa harder doorrijden en met flinke tegenwind was het ook wel vermoeiend. 't was fijn in die bosjes. Dat heeft de tocht wel de moeite gemaakt. Veel dank voor het werk dat erin gestoken is. Heb gezien dat er van alles speciaal gedaan is voor de tocht en dat is super. Vond het ook wel leuk om een nummer bordje te krijgen... misschien daarom iets harder doorgereden
en de pasta achteraf was natuurlijk ook gewoon top.
Trouwens ook nog bedankt aan die paar mannen waarachter ik heb kunnen meerijden op de dijk en uit de wind
Er waren 2 snelle mannen met een rood truitje en dan was er ook nog een veldrijder die op kop reden. Was een beetje peloton gevoel.
Achteraf nog kunnen genieten van het dijkfeest bij Zates in het zonneke en ons dagske was compleet.
Trouwens ook nog bedankt aan die paar mannen waarachter ik heb kunnen meerijden op de dijk en uit de wind
Achteraf nog kunnen genieten van het dijkfeest bij Zates in het zonneke en ons dagske was compleet.
- Dickie
- Mountainbiker
Blue sky, dat hadden de 'Greenies' wel verdiend na de verregende editie van vorig jaar.
Afgesproken aan de brug met Berggeitcasualfietser, samen naar de inschrijving gebold en begonnen aan de 72km.
Zodoende weer iemand van hier op het forum leren kennen
.
Parcours was weer in orde, goed opgedroogd, goeie bepijling en 3 bevoorradingen om bij te tanken.
Het maai- en graafwerk (in het privé-bos en op het industrieterrein) zorgden voor de kers op de taart.
De Greenbikers slagen er op die manier in om de beperkingen van de streek telkens te overstijgen.
De platte marathonafstanden geraken al verteerd, vanaf nu wordt het tijd om hoogtemeters in de benen te krijgen als aanloop naar de Transschwarzwald in augustus.
Op een zon-overgoten aprés was het zalig genieten van de eerste zonnige en warme zondag dit jaar.
Tot op de volgende afspraak!
Afgesproken aan de brug met Berggeitcasualfietser, samen naar de inschrijving gebold en begonnen aan de 72km.
Zodoende weer iemand van hier op het forum leren kennen
Parcours was weer in orde, goed opgedroogd, goeie bepijling en 3 bevoorradingen om bij te tanken.
Het maai- en graafwerk (in het privé-bos en op het industrieterrein) zorgden voor de kers op de taart.
De Greenbikers slagen er op die manier in om de beperkingen van de streek telkens te overstijgen.
De platte marathonafstanden geraken al verteerd, vanaf nu wordt het tijd om hoogtemeters in de benen te krijgen als aanloop naar de Transschwarzwald in augustus.
Op een zon-overgoten aprés was het zalig genieten van de eerste zonnige en warme zondag dit jaar.
Tot op de volgende afspraak!
- Murdock
- Mountainbiker
- Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29
Het feestmaal was ook deze keer weer helemaal in orde, de saus zelfs beter : een stuurbord, een Tshirt, gratis pasta, een nagenoeg droog parcours en de zon die zich eindelijk liet zien maakten deze TT tot een succes. 72 km genoten, overal goed kunnen doorrijden, de meeste plassen konden moeiteloos omzeild worden. Paar keer een pijlke gemist door onoplettenheid. Vanaf volgende week weer klimmen, hopelijk even droog als vandaag. Thanks Greenbikers

- bip bip
- Mountainbiker
- Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel
20 muddevils, dat kan tellendirty wrote:Startnummer ,parcours,bevoorrading,apres met pasta het was toppie !
uiteindelijk zijn we met 20 bikers naar Bornem gekomen , we hebben ons allen geamuseerd !
Greenies tot in Oktober voor onze 14é edtie van the muddevils toertocht http://www.muddevils.be" onclick="window.open(this.href);return false;
grt,
bip bip
- Murdock
- Mountainbiker
- Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29
Idd een grote bende, heb jullie gespot in de laatste kilometers, heeft effie geduurd voor ik er voorbij was ...dirty wrote:Startnummer ,parcours,bevoorrading,apres met pasta het was toppie !
uiteindelijk zijn we met 20 bikers naar Bornem gekomen , we hebben ons allen geamuseerd !
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Goed geamuseerd, ondanks de beperkingen qua parcours is er een toprit georganiseerd en heb je t gevoel dat ze een maximum inspanningen gedaan hebben en door hun creativiteit een tandje bijgestoken hebben!
Geluk met t weer, en met bike vertrokken naar Bornem en onderweg met Dickie afgesproken die me onverwacht herkende van mijn zware stuik van vorig jaar in Thuin :D
Aan de start bij de gelukkigen voor een t shirt en vertrokken voor eerste extraatje in de buurt van de Coloma laan of hoe noemt dat daar. Zo verder naar het bosje aan de Mc Donalds, waarbij ik regelmatig moeite had om Dickie zijn wiel te houden, en dat beterde er niet op met de km's die er bij kwamen. Zo verder via dijk in Puurs, mooi bosje daaromtrent en ravi 1. Erna terug vertrokken richting Ruisbroek met daarbij het leuke bosje net voor de spoorovergang. Op het stuk naast het kanaal knalde de wind hard en moest ik terug beginnen lossen, en dat ging zo verder tot en met de volgende ravi's. Ff verkeerd gereden in Hingene net voor ravi, en erna wisten we dat de fun eraan kwam met save the last for best, met als toppertje net voor de finish het Nonnenbos! Bij aankomst zat Dickie al op terras en ben ik naar huis gegaan, kwestie dat ik thuis ook nog wat punten kon scoren door het vroege thuiskomen.
Goe geamuseerd, top organisatie, nieuwe medebiker leren kennen, en goe weer gehad. Thuisgekomen met 95 km op de teller en goe op de limiet kunnen rijden ganse morgen.
Dickie, krijg ik nu eindelijk je wiel na er een ganse morgen achter te jagen?
Geluk met t weer, en met bike vertrokken naar Bornem en onderweg met Dickie afgesproken die me onverwacht herkende van mijn zware stuik van vorig jaar in Thuin :D
Aan de start bij de gelukkigen voor een t shirt en vertrokken voor eerste extraatje in de buurt van de Coloma laan of hoe noemt dat daar. Zo verder naar het bosje aan de Mc Donalds, waarbij ik regelmatig moeite had om Dickie zijn wiel te houden, en dat beterde er niet op met de km's die er bij kwamen. Zo verder via dijk in Puurs, mooi bosje daaromtrent en ravi 1. Erna terug vertrokken richting Ruisbroek met daarbij het leuke bosje net voor de spoorovergang. Op het stuk naast het kanaal knalde de wind hard en moest ik terug beginnen lossen, en dat ging zo verder tot en met de volgende ravi's. Ff verkeerd gereden in Hingene net voor ravi, en erna wisten we dat de fun eraan kwam met save the last for best, met als toppertje net voor de finish het Nonnenbos! Bij aankomst zat Dickie al op terras en ben ik naar huis gegaan, kwestie dat ik thuis ook nog wat punten kon scoren door het vroege thuiskomen.
Goe geamuseerd, top organisatie, nieuwe medebiker leren kennen, en goe weer gehad. Thuisgekomen met 95 km op de teller en goe op de limiet kunnen rijden ganse morgen.
Dickie, krijg ik nu eindelijk je wiel na er een ganse morgen achter te jagen?
- dark dingo
- Mountainbiker
Post by dark dingo »
'S morgens in alle vroegte opgestaan (6.15u
) om eens ongekend gebied te gaan verkennen. Na een uurtje rijden,vlotjes de auto kunnen parkeren en na een vriendelijk onthaal en dito inschrijving kunnen vertrekken voor een schitterende,zonovergoten tocht. De benen voelden nog wat stram aan en doordoor gekozen voor de 55.De ganse rit van groepje naar groepje kunnen rijden en zo veel clubs gespot. Enkele km voor de 2e bevoorading stuk meegereden met de willebikers.Tof om zo eens wa nieuwe clubs te zien...muddevils,sas bikers,rezi bikers en dan nog enkele clubs waar de naam niet echt duidelijk van was. Super parcour met veel off road waar veel werk werd ingestoken,vooral de technische parcourtjes aan industriezone en o.a. een super traject in het nonnenbos.Ook 2 buffetten onderweg met keuze te over.Heb me heel goed geamuseerd en voor de luttele prijs van 3.5 euro,nog een grote pot pasta en een gratis t-shirt gekregen!!
Nog een beetje in het zonnetje gezeten met een frisse drank en met een grote smile de terugtocht naar West-Vlaanderen aangevat.Greenbikers...bedankt voor de heerlijke voormiddag en de vlekkeloze organisatie!!
Graag tot een volgende...
dingo
dingo
mooie tocht met het maximum uit de streek gehaald
pijltjes was goed opletten met het groen , en de deugdoende zon
bevoorradingen ok , alleen jammer dat er enkel aan de eerste fruit voorzien was
pijltjes was goed opletten met het groen , en de deugdoende zon
bevoorradingen ok , alleen jammer dat er enkel aan de eerste fruit voorzien was
Gisteren samen met de Peet (Peter21) de 72 gereden.
Ik was erg onder de indruk van de staat van het parcours. Geen modder te zien op een spatje links en rechts na.
Het parcours was leuk opgebouwd, ze hebben er veel werk aan gespendeerd.
Dan 3 goede ravi's én T-shirt+/pasta.
Ik zou zeggen voor sfeer en gezelligheid 10/10
voor de menu's ook 10/10
grtz Flippen
Ik was erg onder de indruk van de staat van het parcours. Geen modder te zien op een spatje links en rechts na.
Het parcours was leuk opgebouwd, ze hebben er veel werk aan gespendeerd.
Dan 3 goede ravi's én T-shirt+/pasta.
Ik zou zeggen voor sfeer en gezelligheid 10/10
voor de menu's ook 10/10
grtz Flippen