1/06/2013 UCI wedstrijd Antwerpen
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Re: 1/06/2013 UCI wedstrijd Antwerpen
Dit jaar zal het een sabbat jaar zijn voor de UCI wedstrijden. Ik heb vernomen dat volgend jaar normaal veel zou verbeteren (sponsoring en meer buitenlanders bikers aantrekken). Ik denk dat dit het mtb in Belgie alleen maar ten goede komt. In ieder geval zal Beringen dit jaar zeker doorgaan en worden er nu al aanpassingen aan het parcours gedaan.
-
kona_bikearena
- Mountainbiker
- Location: kona-kula watt 2012, CKT 396 koersfiets model 2013, Thompson CR650 Carbon
Post by kona_bikearena »
Laat ons hopen dat het zo is. Maar die opmerking heb ik nog gehoord van een aantal belangrijke mensen in de mtb wereld.
-
kona_bikearena
- Mountainbiker
- Location: kona-kula watt 2012, CKT 396 koersfiets model 2013, Thompson CR650 Carbon
Post by kona_bikearena »
er zou naart schijnt dit jaar in houffalize toch nog een wedstrijd komen. het derde weekend van september misschien.
-
bike4fun
- Mountainbiker
hoor en hoop al een jaar of 10 dat er verandering / verbetering zal komen maar ben er nog steeds op aan het wachten. Eigenlijk interesseert het mij niet meer(XC). Het is altijd wel wat. Ik snap niet dat het onmogelijk is op wekelijkse basis een XC koerske te kunnen rijden. Is nogtans mogelijk bij nevenbonden, zie vwf en ATB cross ! en aan een aanvaardbare prijs. Als ge ne "Flanderscup" (what's in a name?) wilt rijden moet ge al 10 euro voor uwe nummer betalen en dan nog is 10 euro inschr. en dan hebt ge de vergunning al betaald. Ze zijn het al jaren aan het verkloten maar ze snappen het niet !!!%Brecht% wrote:Dit jaar zal het een sabbat jaar zijn voor de UCI wedstrijden. Ik heb vernomen dat volgend jaar normaal veel zou verbeteren (sponsoring en meer buitenlanders bikers aantrekken). Ik denk dat dit het mtb in Belgie alleen maar ten goede komt. In ieder geval zal Beringen dit jaar zeker doorgaan en worden er nu al aanpassingen aan het parcours gedaan.
- MX jorgy
- Mountainbiker
ja da is idd zo,laat ze maar doen.
Ik rij bijna wekelijks xc races in Frankrijk en daar betaal je 8€ inschrijving en krijg je na de wedstrijd een half stokbrood en nog een drankje.
Echte old skool MTB zoals het moet.
En dan kun je de parcours nog niet vergelijken,bijna elke keer zoals houffa
Ik rij bijna wekelijks xc races in Frankrijk en daar betaal je 8€ inschrijving en krijg je na de wedstrijd een half stokbrood en nog een drankje.
-
s-works rider 336
- Mountainbiker
- Location: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9
Post by s-works rider 336 »
Interressant !
Heb je een linkje waarop de wedstrijdkalender te zien is van Franse XC races ?
Ik heb het ook zowat gehad hier in Belgiek.....
Waar gaat ons inschrijvingsgeld eigenlijk naartoe ?
Heb je een linkje waarop de wedstrijdkalender te zien is van Franse XC races ?
Ik heb het ook zowat gehad hier in Belgiek.....
Waar gaat ons inschrijvingsgeld eigenlijk naartoe ?
-
kona_bikearena
- Mountainbiker
Post by kona_bikearena »
MX jorgy wrote:ja da is idd zo,laat ze maar doen.
klinkt inderdaad zeer interessant. maar nu betaal je 20 euro waarvan je 10 terug krijgt voor je nummer. in frankrijk betaal je 2 euro minder maar ik zou wel 2 keer zoveel diesel moeten oprijden vooraleer ik daar ben. Zoals hierboven al vermeld, heb je misschien een goede site met kalender van franse xc zodat als het eens wat korterbij de grens is we misschien toch niet even naar daar kunnen gaan.
-
Jochem1
- Mountainbiker
Heeft iemand de resultaten van de fun A al ergens kunnen zien? Op Chronorace staan de resultaten maar als je op Fun A klikt, zie je de resultaten van Masters 1. Normaal wordt dit meestal snel opgelost, maar nu duurt het toch al een 2-tal dagen.