01/06/2013 - 13de Hagelandse Chrono

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jimmy1984
Mountainbiker

Re: 01/06/2013 - 13de Hagelandse Chrono

Post by jimmy1984 »

Prachtig tochtje vandaag!
De laatste 5km doodop en werd er misselijk van :-D
Tijd van 4:08 . men doel was 4 uur. dus zit er dicht op (o)
tot volgend jaar! dan gaan we voor 3:30 :P
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

uncle sam wrote:Vandaag nog es de tenue van zwitser aangedaan op deze jaarlijkse afspraak.

Als een van de eersten gestart, en meteen heb je dan het voordeel van een vrije baan.
Genieten van deze mooie streek en zwalpend tussen de vele bomen :drunk:

Echter als er pijlen verdwenen of gedraaid zijn ben je ook wel als eerste slachttoffer.
Vandaag niet anders, en na 35km was het zo ver: je komt uit den bos en een pijl naar rechts en een pijl naar links... gokken?
Naar rechts even verderop niks meer te zien, terugkeren. Naar links, verderop een pijl die nadien ook verkeerd hing... :-? Uiteindelijk met een man of 10 staan loeren naar elkaar, en dan wat verderop gaan kijken om dan finaal een goeie pijl te vinden: 5mins tijd verloren en de moraal om verder te racen zat diep onder nul.
BAH!

Het parcours lag er goed bij waardoor er opnieuw zeer hoge gem gereden werden. Twas hier en daar omgekeerde richting tov andere jaren, waardoor dit als een verrassing kwam.

Conclusie: Jammer van de bepijling. Ik vind op een chrono MOET dit gewoon ok zijn, sabotage of niet. Er moet toch iemand het parcours vooraf gaan controleren.
Mijn garmin zegt moving time 3:23:21, elapsed time volgens uitslag 3:29... too bad.
http://connect.garmin.com/activity/321139184" onclick="window.open(this.href);return false;
sterk gereden =D> . Dat de bepijling op een chrono steeds ok moet zijn klopt inderdaad. Zelf slechts één keer getwijfeld aan een pijltje en daardoor 50 m moeten terug rijden. Mijn garmin gaf trouwens 80,78 km aan, toch een verschil van anderhalve km
http://connect.garmin.com/activity/321092837" onclick="window.open(this.href);return false;

grt,
bip bip
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

Ik had 82.3 km op 3u37, 2 keer verkeerd gereden #-o
Maar 't was plezant :-)
lachouff77
Mountainbiker

Post by lachouff77 »

uncle sam wrote:Vandaag nog es de tenue van zwitser aangedaan op deze jaarlijkse afspraak.

Als een van de eersten gestart, en meteen heb je dan het voordeel van een vrije baan.
Genieten van deze mooie streek en zwalpend tussen de vele bomen :drunk:

Echter als er pijlen verdwenen of gedraaid zijn ben je ook wel als eerste slachttoffer.
Vandaag niet anders, en na 35km was het zo ver: je komt uit den bos en een pijl naar rechts en een pijl naar links... gokken?
Naar rechts even verderop niks meer te zien, terugkeren. Naar links, verderop een pijl die nadien ook verkeerd hing... :-? Uiteindelijk met een man of 10 staan loeren naar elkaar, en dan wat verderop gaan kijken om dan finaal een goeie pijl te vinden: 5mins tijd verloren en de moraal om verder te racen zat diep onder nul.
BAH!

Het parcours lag er goed bij waardoor er opnieuw zeer hoge gem gereden werden. Twas hier en daar omgekeerde richting tov andere jaren, waardoor dit als een verrassing kwam.

Conclusie: Jammer van de bepijling. Ik vind op een chrono MOET dit gewoon ok zijn, sabotage of niet. Er moet toch iemand het parcours vooraf gaan controleren.
Mijn garmin zegt moving time 3:23:21, elapsed time volgens uitslag 3:29... too bad.
http://connect.garmin.com/activity/321139184" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij mij zat het moraal ook diep onder nul en heb een hele tijd moeten zoeken om me terug op te peppen om verder te racen. :(
Mtb okselaar
spaver
Mountainbiker

Post by spaver »

Ik heb genoten van de tocht vandaag, een beetje blubber en voor de rest goed berijdbaar, ik heb onderweg mensen het parcours zien controleren met rugzak vol pijlen en rekkers, saboteurs heb je overal spijtig genoeg , ik was blij dat we vandaag toch de zon volop hebben kunnen zien & voelen wat een verademing :) voor mij is het belangerijkste van hem uit te rijden heb er iets van een 4u30 overgedaan, niet de snelste maar ook niet de traagste :) op naar de volgende.
Josdevos
Mountainbiker

Post by Josdevos »

Paar keer verkeerd gereden, onder laatste 5 km, op de Testeltsesteenweg rechtdoor blijven rijden zonder dat ik pijlen zag. Kwam met 80 km aan de spoorwegbrug in Wolfsdonk aan, dan weg toch nog terug gevonden naar de arrivée.

Binnengekomen aan 19,5 gemiddeld met 84 km op de teller.
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

Randopmerking: ik hoop dat ze de chrono blijven organiseren zoals nu en niet overschakelen op chronorace en matten. Dat markeren van het nummerplaatje met stift heeft veel meer charme. En het scheelt een pak centen bij de inschrijvingen (10 euro ipv 25, dat kan tellen).
roelp
Mountainbiker

Post by roelp »

Die inschrijvingsprijs ligt niet aan de manier van tijdsopname ...
Als je op chronorace.be kijkt, zie je dat het all-in-one packet maximaal 2 euro per deelnemer is.

De manier dat ze het nu doen, heeft wel iets maar als je met een groepje rijdt moet je na de controle toch even vol doortrekken om het wiel terug te pakken te krijgen.
full speed down
Mountainbiker

Post by full speed down »

als er iemand m'n splinternieuw goudkleurig lyzéne pompeke moest gevonden hebben laat dan aub eens iets weten!
dank u. na 60 km ging bij mij het licht stillekesaan uit,zeker nog 10min verloren.
vanham
Mountainbiker

Post by vanham »

het bolde vandaag voor geen kl*************ten :evil: de eerste 20 wel nadien zwaar benen , konijntjesberg overkop gegaan gewoon doorgereden op karakter na 50 nog is gevallen op een vettig stuk afdaling , gevolg rechtervoet goed pijn gedaan onderbeen goed dik ( tandwiel staat er in ) en voet niet meer te bewegen en als extra door de val 2 krampen in de twee benen ](*,) leuk. Alles begon pijn te gaan doen verzuring tot en met en wetende dat je nog maar 60km gedaan hebt , je zou voor minder zot worden .
Voor de rest viel het goed mee :-)
Post Reply