F100X Terralogic
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- serge
- Mountainbiker
- Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Het vervolg van de vork perikelenserge wrote:Ik heb mijn vork terug, vandaag terug laten monteren.
Heb er direkt een trainings ritje meegedaan in het Zonienwoud na 60 km was alles nog in orde.
Het is te hopen dat na alle miserie de problemen nu weg blijven.
greettzz..................
Na een goede werking van ongeveer 5 mnd. zijn de problemen weer begonnen.
Eerst is het begonnen met olie verlies aan de poten, dat alsmaar meer werd, en daarna met lucht verlies en vermindering van de lock out.
De vork terug binnen gebracht bij dealer, en die vroeg om ze nog één keer open te gooien om te kijken wat er scheelde.
Hij zij er wel bij als het daarna niet in orde was, ik een andere vork zou krijgen.
Toen ik de vork terug kreeg ben ik er direkt mee gaan rijden,
alles leek nu in orde.
Maar na een rit of 4, is het weer van dat, druk verlies, en lock out die niet goed werkt.
Direkt een mail gestuurd en na 5 min. al antwoord gekregen, ik krijg een andere vork,
Greettzz...
-
farmer/cowboy
- Mountainbiker
Post by farmer/cowboy »
toch nog ff verzinnen dus of ik die F100X wel zal steken... mijne RS Duke doet het voortreffelijk, maar wel blijven zitten è, wil je dat ze nie pompt... 
Last edited by farmer/cowboy on Thu 16 Dec 2004 13:35, edited 1 time in total.
- serge
- Mountainbiker
- Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
@ farmer/cowboy,farmer/cowboy wrote:toch nog ff verzinnen dus of ik die F100X wel zal steken... mijne RS Duke doet het voortreffelijk, maar blijven zitten è, wil je dat ze nie pompt...
Over de werking van de Fox zul je mij niet horen klagen, het is werkelijk een ongelooflijk ding.
Ik rij er vooral toertochten en marathons mee, ik heb er ook al een marathon mee in de alpen gereden en die vork geeft geen krimp.
De vork is stijf, klapt nooit dicht (als de luchtdruk in orde is) en het belangerijkste ze pompt niet.
Ik denk dat ik gewoon pech heb gehad, ik hoop met de andere dat ik krijg dat ik meer geluk zal hebben.
Greettzz......
- Bobke#77
- Mountainbiker
Ik heb ook een Fox 100X sinds 3 maand ,
Heb hem wel niet nieuw gekocht maar was bijna nieuw .
Nu sinds een maand zijn de vorkpoten na de rit altijd wat nat van de olie .
Nu weet ik niet goed wat ik moet doen , heb hem niet bij men fietsenboer gehaald maar van iemand gekocht , als ik er u bij men fietsenboer bij aankom zou die dan niet denken van trekt uwen plan ge hebt die niet bij mij gekocht ofzo ?
En zelf eraan beginne is ook maar niets zeker of heeft daar iemand ervaring mee ?
Nu weet ik niet goed wat ik moet doen , heb hem niet bij men fietsenboer gehaald maar van iemand gekocht , als ik er u bij men fietsenboer bij aankom zou die dan niet denken van trekt uwen plan ge hebt die niet bij mij gekocht ofzo ?
En zelf eraan beginne is ook maar niets zeker of heeft daar iemand ervaring mee ?
Geen paniek! Ik heb mijn F80X ook tweedehands gekocht en dacht ookBobke#77 wrote:Ik heb ook een Fox 100X sinds 3 maand ,
dat er iets aan scheelde. Maar de man achter FOX België heeft me
verzekerd dat dit heel normaal is. Die olie dient om het vuil achter
te dichtingen van de vorkpoten te verdrijven. "Heel normaal, MOET zelfs"
zo zei hij...