Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
De Wreter
Mountainbiker

Re: Ongehoord gedrag

Post by De Wreter »

Zo hoort het : zie je kinderen of beginnelingen op een track voor je die al moeite genoeg hebben met zichzelf, ga ze dan niet voorbijsteken. Remmen dicht, hartslag laten dalen en wachten op een dubbele strook.
Hoegiecat
Mountainbiker

Post by Hoegiecat »

Heb gisteren mijn eerste toertocht gereden in Brakel, 45km.
De laatste 5 km zat ik er compleet door , maar reed op mijn eigen tempo door een single track.
Ben helaas ook overhoop gereden door twee "vlammers" die niet efkens konden wachten.
Hopelijk hebben ze een medaille gekregen aan de finish :(
Prachtige tocht trouwens maar heel zwaar, zeker voor een beginneling.
JanMTB
Mountainbiker

Post by JanMTB »

Gisteren een TT in Langdorp gereden. Zeer mooie TT. Maar ik het zeg het nogmaals een TT is geen wedstrijd maar voor het plezier. Zo ook gisteren in Langdorp heel wat onsportieve rijders opgemerkt, schandalig!
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Ik vind deze reacties toch altijd vreemd. Ik rij al meer dan 10 jaar toertochten en ik kan de aanvaringen met andere deelnemers op 3 vingers tellen. Ik ben ook ni echt de snelste. Misschien komt het dat ik meestal redelijk laat vertrek... ofwel nemen sommige mensen gewoon snel aanstoot aan bepaalde zaken.
FOXXOF
Mountainbiker

Post by FOXXOF »

zelf nog niet veel ergerlijke dingen meegemaakt, maar af en toe toch wel dit:

er is een klimmetje op komst en sommigen vinden het plezant om er flak voor halt te houden omdat ze er niet op graken of het niet zien zitten (wel vaker clubs die vlak voor de helling gaan samen troepen )
ik vindt het dan maar een kleine moeite om je wat aan de kant te zetten als er wat MTB'rs achter je komen.

ook tijdens een zware helling kan het zijn dat je moet afstappen, kijk dan eerst of er achter je komen en zet je vlug aan de kant, je bent toch al moeten afstappen en zo hinder je niemand anders.
(zelf doe ik dit ook)

Het gebeurt niet veel maar meestal als we in Frankrijk TT's meerijden.... :s

anders geen klachten :-D :-D
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Die Fransen hebben daar een patent op: 'als ik afstap, iedereen achter mij ook'.
In de Roc al veel gefoeterd daardoor.
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

voetbaltoeter monteren, dat helpt (ervaring mee :oops: :lol: in de jaren 90 toen bloso vlaams brabant mega-events organiseerde)
kenneth
Mountainbiker

Post by kenneth »

_anonymus_ wrote:Die Fransen hebben daar een patent op: 'als ik afstap, iedereen achter mij ook'.
In de Roc al veel gefoeterd daardoor.
inderdaad, en dan nog al lopend u proberen voorbij te steken
VaMalder
Mountainbiker

Post by VaMalder »

Gisteren tt Breedhout waar de rollen omgedraaid waren. Op een recht stuk met de nodige slalom tussen de plassen. Een natte strook van een 10 tal meter waar enkel links een strookje vrij was van 10 cm. Ik probeerde me links te zetten en er schoot me een voorbij, had em horen aankomen. Het grappige was dat de stuurmanskunst niet evenredig was met de snelheid met een tewaterlating van de held tot gevolg. Ik vroeg of hij ok was als ik hem voorbijreed en vond het persoonlijk iets te fris om te zwemmen :-D
WOLF!
Mountainbiker

Post by WOLF! »

FOXXOF wrote:er is een klimmetje op komst en sommigen vinden het plezant om er flak voor halt te houden omdat ze er niet op graken of het niet zien zitten (wel vaker clubs die vlak voor de helling gaan samen troepen )
ik vindt het dan maar een kleine moeite om je wat aan de kant te zetten als er wat MTB'rs achter je komen.
Tja vraag me altijd af waarom je dan met de MOUNTAINbike wil gaan rijden!?
Als je zelfs nog niet aan een helling wil beginnen omdat je denkt er niet op te raken is het echt aan te raden je mountainbike te verkopen... . Sommigen hebben echt niet door dat je andere mensen hun plezier op die manier afneemt.
Respect voor iedereen maar dit is mijn mening.
Post Reply