23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
IPPE
Mountainbiker

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Post by IPPE »

dirtyd wrote:Er staat daar zo'n vieze tussen op +- 40 km op de 116 km Lowie, waar ligt die ergens of mag da nog niet geweten zijn.
T'is omdat ik graag zou weten waar ik ga sterven :wink: .
"Recupstrook" richting Baraque Michel?

Ne km of 14 aan 3% gemiddeld #-o .
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

sorry voor de late reactie.

Op een profiel van zulke lange afstand zie je uiteraard de details niet.
Die klim is dus 15 km, maar daar zit vanalles in :

Start dus aan de (nieuwe) bevoorrading in Royompré op 270 m en gaat naar het Kruis der Verloofden op 640 m.
Daartussen zitten 2 pittige klimmen met telkens een hoogteverschil van 70 en 90 meter. Er zit zelfs nog een steile afdaling in van een 50-tal hms. Verder zijn er lichtlopende paadjes, asfaltstroken en schotterstroken en enkele stroken die er vrij zwaar bijliggen bij nat weer, maar alles gaat licht omhoog. Daardoor zijn die "lichtlopende" stroken verraderlijk : ofwel kan je daar recupereren, ofwel je serieus opblazen.

@ dirtyd : die klim na de bevoorrading ligt in het bos van Gospinal
Last edited by lowie on Wed 29 May 2013 08:54, edited 1 time in total.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Lowie, heb gezien dat het grootste verschil tussen 65 en 90 die laatste klimmen zijn, zijn er nog andere grote verschillen? Kan er niks van zeggen, dit wordt de kennismaking, Waimes ging goed over t algemeen, La Reid niet kunnen uitrijden door pech en schijnt dat Malmedy de zwaarste van de drie is? :D
Ben ingeschreven voor de 90 maar twijfel beetje om alsnog te switchen naar de 65 als dat nog zou kunnen, hier en daar nog familiale gelegenheden en niet altijd de mogelijkheid om te rijden tot dan.
Indien ik zou switchen, tot wanneer kan dit dan? Indien droog wil ik nog de moeite doen om uit te rijden, maar negentig gaat t niet meer leuk worden vrees ik :D
Bekijk het nog even, maar wou wel even dit weten :$

Ben tijdje geleden in Spa geweest in Radisson boven, zitten de stroken in die omgeving ook in het parcours, zitten paar leuke afdalingen/klimmen afhankelijk in welke richting...Helaas toen geen bike meegenomen met de massale sneeuw
roelp
Mountainbiker

Post by roelp »

RDHF zal dit jaar volgens mij niet zwaarder zijn dan Ardennes Trophy.
Hopen op wat droger weer, en dan komt het nog wel in orde tegen de 23ste.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

roelp wrote:RDHF zal dit jaar volgens mij niet zwaarder zijn dan Ardennes Trophy.
Hopen op wat droger weer, en dan komt het nog wel in orde tegen de 23ste.
Ik zou toch opletten met die uitspraken hoor, het is nu niet zo dat we al veel goed weer hebben gezien :roll:
Laat het ons zo stellen: in vergelijkbare (weers)omstandigheden is RDHF zwaarder dan de Ardennes Trophy.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

BerggeitCasualFietser wrote:Lowie, heb gezien dat het grootste verschil tussen 65 en 90 die laatste klimmen zijn, zijn er nog andere grote verschillen? Kan er niks van zeggen, dit wordt de kennismaking, Waimes ging goed over t algemeen, La Reid niet kunnen uitrijden door pech en schijnt dat Malmedy de zwaarste van de drie is? :D
Ben ingeschreven voor de 90 maar twijfel beetje om alsnog te switchen naar de 65 als dat nog zou kunnen, hier en daar nog familiale gelegenheden en niet altijd de mogelijkheid om te rijden tot dan.
Indien ik zou switchen, tot wanneer kan dit dan? Indien droog wil ik nog de moeite doen om uit te rijden, maar negentig gaat t niet meer leuk worden vrees ik :D

Ben tijdje geleden in Spa geweest in Radisson boven, zitten de stroken in die omgeving ook in het parcours, zitten paar leuke afdalingen/klimmen afhankelijk in welke richting...Helaas toen geen bike meegenomen met de massale sneeuw
1. verschil tussen 65 en 90 : dat klopt idd ongeveer :
- er zit een langer recuperatie-stuk op het plateau van de Hoge Venen in (of een opblaas-stuk :( )
- 2 (zware) extra klimmen in de Warche-vallei >> Borbotte en Carrière + 2 kick-afdalingen
- extra klim op het einde met daarna het "crêtes"-pad boven Bévercé en de (sinds 2012) nieuwe downhill-finish
2. switchen ? zal even bij de verantw. persoon informeren
3. bij gelijkaardige omstandigheden is RDHF de zwaarste
4. RDHF komt niet bij Spa, maar in die buurt kan je dus ook zeer mooie tracks vinden (misschien kom je daarvoor weer wel eens bij mij terecht :wink: )
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

lowie wrote:
BerggeitCasualFietser wrote:Lowie, heb gezien dat het grootste verschil tussen 65 en 90 die laatste klimmen zijn, zijn er nog andere grote verschillen? Kan er niks van zeggen, dit wordt de kennismaking, Waimes ging goed over t algemeen, La Reid niet kunnen uitrijden door pech en schijnt dat Malmedy de zwaarste van de drie is? :D

1. verschil tussen 65 en 90 : dat klopt idd ongeveer :
- er zit een langer recuperatie-stuk op het plateau van de Hoge Venen in (of een opblaas-stuk :( )
- 2 (zware) extra klimmen in de Warche-vallei >> Borbotte en Carrière + 2 kick-afdalingen
- extra klim op het einde met daarna het "crêtes"-pad boven Bévercé en de (sinds 2012) nieuwe downhill-finish
2. switchen ? zal even bij de verantw. persoon informeren
3. bij gelijkaardige omstandigheden is RDHF de zwaarste
4. RDHF komt niet bij Spa, maar in die buurt kan je dus ook zeer mooie tracks vinden (misschien kom je daarvoor weer wel eens bij mij terecht :wink: )
Lowie,

als je iets meer weet, mag je t altijd laten weten qua inschrijving, en voor de tracks, komt er zeker van, bij de Master himself ;)

als t droog blijft, word het 90 afhankelijk of er nog kan geswitched kan worden
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Gewoon een mailtje sturen naar info@chronometrage.be" onclick="window.open(this.href);return false; om uw inschrijving aan te passen!
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

afstand veranderen :

de juiste manier is deze :
email naar angelique.genten@chronorace.be" onclick="window.open(this.href);return false; en in kopie naar pierre@rdhf.be" onclick="window.open(this.href);return false;
en ten laatste op 16 juni
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

lowie wrote:afstand veranderen :

de juiste manier is deze :
email naar angelique.genten@chronorace.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; en in kopie naar pierre@rdhf.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
en ten laatste op 16 juni
ok merci, dan kan ik met het trainen nog tandje bij steken, en qua weersomstandigheden, je kan toch op tien dagen op voorhand beetje zien he.

Eventueel later eens forummeeting doen voor een gidstoerke in de buurt? :bounce:
Post Reply