nog maar eens voor de PC mannen....

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
timvdl
Mountainbiker
Location: TREK 4500, TREK Madone 4.5 - 2013, TREK Superfly 8 - 2015

Re: nog maar eens voor de PC mannen....

Post by timvdl »

iddi wrote:Over de processors ben ik ondertussen ingelicht, het lijkt me een i5 gedoe zéker voldoet.

Over dat RAM geheugen...Iemand die daar een leken-uitleg over kan doen?

Momenteel heb ik een geheugen van 500MB en dat blijkt toch niet te volstaan want mijn harde schijf is eivol. (heb er ondertussen ook een externe harde schijf aan hangen)

Momenteel zegt mijn PC vaak dat hij onvoldoende virtueel geheugen heeft, heeft dat ook met RAM te maken?
RAM zal je inderdaad vinden tussen de 2GB en de 16GB, maar zoals hierboven vermeld is RAM veel duurder dan harde schijf opslag. Zelf werk ik als IT-er continue op een PC met 8GB ram en daar kom ik zeer vlot mee toe. Als gewone mens heeft het dan ook geen nut om meer dan 4GB te kopen als je niet gaat gamen. 4GB zal wel het aangenaamste werken. Want zodra je pc u harde schijf als POST-IT gaat gebruiken gaat je performantie pijlsnel achteruit.
Dragunov
Mountainbiker

Post by Dragunov »

Zelf heb ik een HP ENVY 17 laptop met een Intel Core I7 en 8GB RAM, full HD scherm en Blu Ray Speler
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Dragunov wrote:Zelf heb ik een HP ENVY 17 laptop met een Intel Core I7 en 8GB RAM, full HD scherm en Blu Ray Speler
Ik heb dezelfde laptop en gebruik deze voor (relatief gezien) zware tekenpakketten en film-bewerking.
Dus die 8 gb RAM heb ik wel nodig.

Als je echter een laptop zoekt voor standaard huis-tuin-en-keuken-gebruik, dan volstaat volgens mij 4 gb RAM. Om een beetje te surfen, mailen, muziek te beluisteren en de standaard Office programma's te draaien, heb je niet meer nodig. Zolang je geen (zwaar grafische) games of zware software hebt draaien, ben je niet veel met dat extra RAM-geheugen. Je zal het verschil bijna niet merken.

Wat harde schijf betreft is 500 gb voor de meeste gebruikers meer dan genoeg... Eigen foto's en filmpjes bewaar je best ook op een externe harde schijf. Het kost tegenwoordig bijna niets meer voor 1 gb.

Waar je mss wel rekening mee moet houden als je de laptop regelmatig op batterij wil gebruiken (zonder netspanning), is de grootte van het scherm. Een groter scherm verbruikt aanzienlijk meer energie waardoor de autonomie afneemt. Als je toch een groot scherm wil en lang autonoom wil kunnen werken, kan je kijken naar een model of merk waarbij je bijvoorbeeld een 9-cel batterij kan kiezen ipv een (standaard) 6-cel batterij.
Dragunov
Mountainbiker

Post by Dragunov »

Ik gebruik hem vooral als desktop vervanger en nu en dan eens om instellingen te veranderen in de auto (modules) :)

Nu draait deze laptop op Windows 8 met Media Center en net Garmin BaseCamp geïnstalleerd :)
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Laat u vooral niet benevelen door al die grote cijfers...

Thuis hebben we hier ook de computer vervangen vorig jaar. Daar we nog een werkend scherm hadden, hebben we een pakket van Acer gekocht (desktop, muis en toetsenbord voor €350).

Deze heeft 320 Gb, 3Gb DDR3 RAM en een 2.8 GHz dual core processor en draait Windows 7. Voor wat deze maar gebruikt wordt (office en internet) volstaat die meer dan voldoende.
Dragunov
Mountainbiker

Post by Dragunov »

Ik draai ook nog eens pc games erop, dus moet men wel een deftig systeem hebben als je de laatste op Max. Settings wil draaien...

Heb wel een Notebookcooler gekocht van Zalman voor eronder, want eenmaal voorhad dat laptop gewoon uitviel omdat die te warm kwam (dan nog zonder notebookcooler en ging dus in veiligheid)
Post Reply