Welke auto , voor naar toertochten rijden ?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
eL Tee
Mountainbiker

Re: Welke auto , voor naar toertochten rijden ?

Post by eL Tee »

Mijn fietsendrager staat permanent op mijn wagen... Gewoon de v'lo erop gooien...

Indien ik er niet doorkan met de MTB, dan zal mijn 'foorkar' er wel doorgeraken. V'lo oep 't dak, en karren maar :lol:

Image

In actie: " onclick="window.open(this.href);return false;

Neen, zo rij ik niet naar TTs. Ik rij helemaal geen TTs (ik rij zelfs slechts zeer zelden eens in groep met die Land Rover...)

'k Vind 't gewoon leuk om eens tegenover al die bling-bling-vwaturen die hier de revue passeren te staan (haantjesgedrag?)

't Ding (genaamd "The Boar") is anno '79 van de band gerold met ergens een dikke 70pk uit een 2286cc naft (gelood, uiteraard: I support global warming). Ondertussen zullen er al een stuk of dertig van die paardjes verwerkt zijn tot Zweedse balletjes of lasagne. Topsnelheid die ik er ooit mee heb gehaald is 126km/hr (GPS gemeten, want snelheidsmeter werkt voor geen euh... meter). Dit was bergaf en met wind in de rug, meegezogen door een camion.
Het winchke (de lier vooraan) is mechanisch via de versnellingsbak aangedreven (dus middels een aftakas zoals bij tractoren, PTO genaamd) en trekt (onbeveiligd) een 9 ton (beveiliging staat op 3,6ton).
't Is een niet-permanente 4x4 (dus 2x4 met inschakelbare vooras). De beide differentiëlen kunnen geblokkeerd worden en dit middels luchtdruk (ARB Air Lockers, voor de connaisseurs).
Op de diff-locks na, wordt alles mechanisch bediend met hendels. Naast de versnellingspook staan er nog 3 pookjes... Je moet dus al ingenieursstudies gedaan hebben om ermee overweg te kunnen :lol:
Die "Oklahoma BBQ" op de rechter voorvleugel, da's mijn luchtfilter...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Josy wrote:
kawa wrote:Ferme otto, da wel, maar ik zou die fiets toch liever zien staan op een fietsdrager voor de trekhaak.
Heb dat hier ook nog ergens liggen. Mijn vorige wagen was er ene met trekhaak.
Waarom beter achter- dan bovenop ?

Beter?
Ik denk dat ne vuile fiets boven op de auto niet ideaal is, de kans om iets te beschadigen aan de auto door de fiets erop te zetten...

Ne drager achterop lijkt mij gewoon een pak gebruiksvriendelijker.
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

eL Tee wrote:Mijn fietsendrager staat permanent op mijn wagen... Gewoon de v'lo erop gooien...

Indien ik er niet doorkan met de MTB, dan zal mijn 'foorkar' er wel doorgeraken. V'lo oep 't dak, en karren maar :lol:

Neen, zo rij ik niet naar TTs. Ik rij helemaal geen TTs (ik rij zelfs slechts zeer zelden eens in groep met die Land Rover...)

'k Vind 't gewoon leuk om eens tegenover al die bling-bling-vwaturen die hier de revue passeren te staan (haantjesgedrag?)
:-D
eerst een foto plaatsen van je wagen die volledig :off: is en dan spreken over 'haantjesgedrag'.

btw troost je, meer dan de helft van de topics op het forum worden gestart en up-to-date gehouden door 'haantjes'. 8)
eL Tee
Mountainbiker

Post by eL Tee »

Oef... Ik dacht al dat ik niet normaal was. Dankjewel om me te troosten :lol:
mol
Mountainbiker

Post by mol »

mij zal je meestal spotten met de Van....

Image

Image

kunnen 3 fietsen in als het moet.... is eigenlijk omgebouwd tot campeerwagen,heb steeds altijd alles bij...zou het niet meer kunnen missen.
mol
Mountainbiker

Post by mol »

eL Tee wrote:Mijn fietsendrager staat permanent op mijn wagen... Gewoon de v'lo erop gooien...

Image

't Ding (genaamd "The Boar") is anno '79 van de band gerold met ergens een dikke 70pk uit een 2286cc naft (gelood, uiteraard: I support global warming). Ondertussen zullen er al een stuk of dertig van die paardjes verwerkt zijn tot Zweedse balletjes of lasagne. Topsnelheid die ik er ooit mee heb gehaald is 126km/hr (GPS gemeten, want snelheidsmeter werkt voor geen euh... meter). Dit was bergaf en met wind in de rug, meegezogen door een camion.
Het winchke (de lier vooraan) is mechanisch via de versnellingsbak aangedreven (dus middels een aftakas zoals bij tractoren, PTO genaamd) en trekt (onbeveiligd) een 9 ton (beveiliging staat op 3,6ton).
't Is een niet-permanente 4x4 (dus 2x4 met inschakelbare vooras). De beide differentiëlen kunnen geblokkeerd worden en dit middels luchtdruk (ARB Air Lockers, voor de connaisseurs).
Op de diff-locks na, wordt alles mechanisch bediend met hendels. Naast de versnellingspook staan er nog 3 pookjes... Je moet dus al ingenieursstudies gedaan hebben om ermee overweg te kunnen :lol:
Die "Oklahoma BBQ" op de rechter voorvleugel, da's mijn luchtfilter...

wel ruwe kist, ziet er vet uit... alleen gekke stand van de wielen vind ik
(is dit om makkelijker door de bochten te gaan?) :lol:
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

mol wrote:mij zal je meestal spotten met de Van....

Image

Image

kunnen 3 fietsen in als het moet.... is eigenlijk omgebouwd tot campeerwagen,heb steeds altijd alles bij...zou het niet meer kunnen missen.
praktisch !
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

Image

Image

praktisch !
eL Tee
Mountainbiker

Post by eL Tee »

...fauteaux...

Kewl! Mie laaik vewy mutsj!

You support global warming too! :lol:
mol
Mountainbiker

Post by mol »

:lol: ja zoiets ja.....
Post Reply