zo 19 mei 2013 action Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
go2go2
Mountainbiker
Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Re: zo 19 mei 2013 action Classic

Post by go2go2 »

Zijn er ergens GPS-tracks te vinden of ergens een kaart zodat ge het parcour beter kunt inschatten. Had volgende vragen.

Moet je al onmiddellijk kiezen voor de splitsingen lange afstand of komen deze op het laatste bij.
Hoe moet ik de zwaarte inschatten van de extra kilometers tussen 80 en 110km.

Sluimerende ziekte + modderparcour maken het moeilijk om de afstand te kiezen. Zou natuurlijk gemakkelijker zijn als je pas op het laatste, op het moment dat je de benen kan inschatten, de keuzes moet maken.
touchdownbiker
Mountainbiker

Post by touchdownbiker »

go2go2 wrote:Zijn er ergens GPS-tracks te vinden of ergens een kaart zodat ge het parcour beter kunt inschatten. Had volgende vragen.

Moet je al onmiddellijk kiezen voor de splitsingen lange afstand of komen deze op het laatste bij.
Hoe moet ik de zwaarte inschatten van de extra kilometers tussen 80 en 110km.

Sluimerende ziekte + modderparcour maken het moeilijk om de afstand te kiezen. Zou natuurlijk gemakkelijker zijn als je pas op het laatste, op het moment dat je de benen kan inschatten, de keuzes moet maken.
de eerste afsplitsing komt pas na +-30km keuze 70-85-110km of andere 45km hier ben je al over de bosberg.
de afsplitsing van de 70km gebeurt na de konijnkesberg en voor fruitteeltcentrum te rillaar ongeveer op +-40km na de start. De volgende splitsing is op +-50km na de start aan de bevoorradingpost nr2. Hier kies je 85 of 110km. vanaf hier is er voor de 110 geen weg meer terug tenzij je van het parcour afwijkt en doorsteek links of rechts maakt maar of dat die veel korter ga zijn dat weet ik niet. alles komt terug bij elkaar te aarschot in de speeltuin achter American Bar Extreem. Van hier is elke lange afstand terug tesamen tot aan de eindmeet.
Tom83
Mountainbiker

Post by Tom83 »

Is het parcours veel veranderd tov vorig jaar?

Een status over het parcours zou ook leuk zijn zaterdagavond zodat er een goeie bandenkeuze kan gemaakt worden om de lange afstand plezierig en met grip te kunnen uitrijden. Is misschien geen slecht idee en een nieuwe maatstaf om eens een paar foto's te posten van stukken van het parcours dan kan elke deelnemer zijn eigen bandenkeuze inschatten.

Bedankt,

Tom
HolsbeekxG
Mountainbiker
Location: Cube Elite C:68 Race / Specialized Crux / Specialized Venge / Specialized Tarmac

Post by HolsbeekxG »

29" RaRa en RoRo all the way!! :-"
roelp
Mountainbiker

Post by roelp »

Waarom altijd die parcours vragen toch.
Het heeft een ganse week geregend, en de voorspellingen voor vandaag en zondag zien er nog niet goed uit.
Denk je nu echt dat het parcours er stoffig zal bij liggen?

De bossen van langdorp kunnen wel iets hebben, maar er zullen best stroken zijn waar het niet goed ligt. Als ik het goed voor heb, volgen ze bijvoorbeeld ook de Demer in Messelbroek en daar is het altijd miserie. Ook in Rillaar de konijntjesberg zal je niet alles oprijden.

Kies dus toch maar iets met noppen ...
Tom83
Mountainbiker

Post by Tom83 »

1. Door de wind kan het parcours er ondanks regen toch snel bijliggen. Zondag en woensdag was dat zo bvb.
2. Ik heb geen zin om 110km te ploeteren, dan kies ik voor een kortere afstand zodat het leuk blijft.
3. Mijn intentie is om te biken en niet om te wandelen als het vettig of bergop gaat.

Voor een tochtje van 50 km zal ik nooit een parcours vragen maar als je 5 tot 6 uur gaat fietsen dan ben ik toch liever zo goed mogelijk voorbereid.
den Bart
Mountainbiker

Post by den Bart »

HolsbeekxG wrote:29" RaRa en RoRo all the way!! :-"
that's the spirit!!!
DudeWithBike
Mountainbiker
Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Post by DudeWithBike »

Verdikke, daar zijn mijn wielen te klein voor. 't Zal dus 26" NoNi worden! :-D
HolsbeekxG
Mountainbiker
Location: Cube Elite C:68 Race / Specialized Crux / Specialized Venge / Specialized Tarmac

Post by HolsbeekxG »

den Bart wrote:
that's the spirit!!!
Als het echt vettigen drets is gaan die extra noppen (van bijvoorbeeld ne NoNi) ook niets maken.... Gewoon durven rijden met een lage(re) bandenspanning, denk ik dan. (o)
DudeWithBike wrote:
Verdikke, daar zijn mijn wielen te klein voor. 't Zal dus 26" NoNi worden!
Afhankelijk van uw gewicht zou ik daar dan ook niet te veel inpompen...
DudeWithBike
Mountainbiker
Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Post by DudeWithBike »

HolsbeekxG wrote:Afhankelijk van uw gewicht zou ik daar dan ook niet te veel inpompen...
Inderdaad, zet ze gewoonlijk rond de 2.2 (75kg).
Post Reply