Nu ben ik bezig met 4 keer per week 25km te rijden... maar op 1 mei kreeg ik opeens een serieuze kramp toen ik op mijn bed lag en daarna voelde ik zo constant een "lichte pijn" in mijn rechter kuit/been. Een training overgeslagen en het was in orde.
Tot ik gisteren thuiskwam na de route van 25km en dacht : snel nog even de route van 10km extra doen. De laatste 3 km waren echt een hel, mijn tank was totaal leeg en deze keer kreeg ik krampen in mijn linkerbeen en daarna weer die constante "lichte pijn", soort van druk precies waardoor ik vandaag weer ben moeten thuis blijven.
Ben ik mijn eigen nu echt aan het overbelasten? en is 4 keer in de week 25km te veel om te doen na een goede maand terug aan het MTB te zijn? Het probleem is dat ik precies al verslaafd ben aan het MTB en na de dagelijkse "sleur" van mijn werk echt een kick nodig heb en rijden in het bos geeft mij een gigantische kick (ik ben verzot op plassen/modder
Om een lang verhaal kort te maken : bestaat er iets zoals een ideaal trainingsschema? Ik vind er amper iets over op internet, alleen maar dingen met hartslagmeters en dat is niets voor mij, ik wil kunnen gaan zonder dat ik constant op de hartslagmeter moet kijken of mijn hartslag niet "te hoog" is