Gewicht

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

@ calvin

THX =D>
diger
Pro

Post by diger »

'k heb een ander: een RIDLEY Shark kader : 1.4kg €385
dus DUURDER en ZWAARDER

Ridley frame weegt 1.44kg precies(gegevens ridley)

je zal altijd wel 1 of ander beter model (gewicht/prijs) vinden, maar zeker niet bij de 'grote merken', dat is wat ik bedoel, rest moet je zelf weten he'

8) 8)
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Josy wrote:@dzjowie

ZR9000 Alloy is the first alloy developed exclusively for the bike industry. Why's that such a big deal? To make superior bike tubes, an alloy must be able to withstand the stresses and strains unique to cycling. The frame material has to be strong, but at the same time be dense, weldable, formable, and capable of heat treatment. That's a tall order. By adding the hardening element Zirconium, we found the answer. A bike tubing that surpassed all our expectations. More important, it's fast and strong enough to surpass the expectations of the riders of the Trek/VW mountain bike racing team.

One of our engineers said of ZR9000 Alloy, "It's been fun to work with." You'll just have fun riding it. ZR9000 Alloy is now available on seven road and mountain bike models (some made especially for women).

Een marketingtekstje van Trek? Josy, je moet dringend 'ns wat kritischer worden, want op dit moment lijk je mij het gedroomde marketingdoelwit... :D

Wat je tweede opmerking betreft, ik hou me niet bezig met het gewicht van het kader. Diger zei iets van hoe goedkoper het kader hoe zwaarder, en ik wou het gewoon weerleggen met een (slecht) voorbeeld. :oops:
'k heb een ander: een RIDLEY Shark kader : 1.4kg €385
dus DUURDER en ZWAARDER
Maar een zeer mooie deal :D
cubeke
Mountainbiker

Post by cubeke »

Nee. De prijszetting die een fabrikant hanteert voor zijn losse kaders heeft vaak helemaal niks te maken met de werkelijke waarde van dat kader. Je trapt net in hun marketingtrucje, waarbij ze hopen sneller een volledige fiets te verkopen dan enkel een kader (de redenering van de klant zou dan als volgt gaan: "wauw, dat kader is al zoveel waard, met die fiets doe ik helemaal een superdeal")

Orbea toont dat het ook anders kan.
Dat is het juist, wat dat kader nu echt waard is ben ik niets mee, uiteindelijk komt het er op neer dat als je een fiets met dezelfde afmontage zelf gaat bouwen je een stuk duurder uitkomt.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

cubeke wrote:Dat is het juist, wat dat kader nu echt waard is ben ik niets mee, uiteindelijk komt het er op neer dat als je een fiets met dezelfde afmontage zelf gaat bouwen je een stuk duurder uitkomt.
Met dat kader van 1000 euro? ( #-o ) Dan ben je idd duurder uit.
Met een ander (evenwaardig, maar realistisch geprijsd) kader? Daar ben ik nog niet zo zeker van...
cubeke
Mountainbiker

Post by cubeke »

Dzjowie wrote:
cubeke wrote:Dat is het juist, wat dat kader nu echt waard is ben ik niets mee, uiteindelijk komt het er op neer dat als je een fiets met dezelfde afmontage zelf gaat bouwen je een stuk duurder uitkomt.
Met dat kader van 1000 euro? ( #-o ) Dan ben je idd duurder uit.
Met een ander (evenwaardig, maar realistisch geprijsd) kader? Daar ben ik nog niet zo zeker van...
Natuurlijk als je een goedkoper kader gaat kopen en dan vergelijken met de afgemonteerde fiets met de dure kader 100%, alleen moet je dan zien wat een afgemonteerde fiets met goedkoper kader kost en dan je bouwpakket berekenen. Ik heb dat bijne een jaar geleden gedaan en kwam er nooit uit. Mijn Cube ltd1 LX (ook de shifters) afgemonteerd, XT a-derailleur, met MaguraHS33, zonder pedalen 950€ heb ook het goedkope stuur laten vervangen door een Ritchey van 80€. Standaard met V-breaks was de fiets zelfs 100€ goedkoper. Ik Denk niet dat je dat makkelijk goedkoper kan. Mss een nieuwe topic/wedstrijd bouw de goedkoopste fiets :D
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

cubeke wrote:Natuurlijk als je een goedkoper kader gaat kopen en dan vergelijken met de afgemonteerde fiets met de dure kader 100%
Ik denk dat ge mijn punt niet snapt: d'r is een verschil tussen PRIJS en KWALITEIT. Dat Trek kader is belachelijk overprijsd voor hetgeen het is: voor de helft van de prijs hebt ge al een kwalitatief evenwaardig kader (maar idd géén Trek :roll: ), en op basis daarvan kunt ge best een heel degelijke bike samenstellen...

Overigens, voor de taalpuristen onder ons, het is eigenlijk geen kader, maar een frame!
cubeke
Mountainbiker

Post by cubeke »

Dzjowie wrote:
cubeke wrote:Natuurlijk als je een goedkoper kader gaat kopen en dan vergelijken met de afgemonteerde fiets met de dure kader 100%
Ik denk dat ge mijn punt niet snapt: d'r is een verschil tussen PRIJS en KWALITEIT. Dat Trek kader is belachelijk overprijsd voor hetgeen het is: voor de helft van de prijs hebt ge al een kwalitatief evenwaardig kader (maar idd géén Trek :roll: ), en op basis daarvan kunt ge best een heel degelijke bike samenstellen...

Overigens, voor de taalpuristen onder ons, het is eigenlijk geen kader, maar een frame!
dus back on Topic, de TREK is gewoon belachelijk duur voor wat het is, en als je niet kickt op merknamen, kan je beter iets anders zoeken
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Dat heb ik dan ook weer allemaal niet gezegd... :drunk: Het kader alleen is duur, over de complete fiets weet ik niet genoeg om een oordeel te vellen.

En je kan gerust een goedkoper kader vinden dat ook van een groot merk komt.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Natuurlijk heeft die 'naam' ook een voordeel ; als je je fiets verkoopt krijg je een pak meer interesse omdat het juist een Trek is,een onbekend frame'pje daarentegen...
Post Reply