Het valt me op dat er hier weinig tot geen intresse is voor deze bikes dus hoopte ik toch via deze weg er een paar verborgen zielen tegen te komen die net dezelfde passsie hebben voor deze fietsen.
Heb je toevallig zo een bike in je bezit , post dan hier je ros en mischien kan je er bij zetten waarom ie speciaal voor je is en blablabla. altijd wel leuk om te volgen.
Dus zal ik hier als eerste men Retro bak posten.
Ik hoopte ook via deze weg mischien in de toekomst een retro ride voor mekaar te krijgen
wie weet....
Mijn liefde voor retro's is begonnen al van de vroege jaren 90 toen ik stond te kwijlen in brochures of magazines op foto's van de GT Zaskars, heerlijke bikes toch helaas niet te betalen toen voor mij. 20 jaar later dan toch besloten een klopjacht te doen naar een Zaskar, in die jacht kwam ik een GT avalanche tegen die ik onmiddelijk kocht en niet veel later zelf naar de haaien hielp door bottom bracket op te fikken via een Mc Guyver trucje
Deze heb ik dus nog steeds en ben er superfier op.
Mijn ros dateert van 1997.
Het is dus een GT Pantera.
Een paar maanden gelden heb ik em al is in de showroom gepost http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=111937" onclick="window.open(this.href);return false; , maar in die toestand is ie niet meer.
De moderne stukken tov de vintage vloeken te hard, op de wielen na mischien want die vind ik er beeldig onder staan, dus heb ik er terug al 1 en ander aan veranderd.
Terug een retro Rock Shock Indy SL op gemonteerd en een retro crankstelletje dat van een Kona Cindercone 1994 komt. Ik ben nog op zoek naar andere onderdelen zoals , retro XT of XTR remhendels en VBrakes.
XT achter en voor derrie, en ondertussen heb ik ook mooie Deore retro thumbies gevonden
Hieronder wat foto's van laatste rit.

Ik hoop dat jullie em leuk vinden en ik hoop dat ik niet de enigste ben hier, dus heb je ook zo een oud maar nog niet versleten bike staan.....posten die handel