Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
fillebiker
Mountainbiker

Re: Overzicht 29er banden

Post by fillebiker »

1.4 bar in combinatie met te scherpe bochten en 73 kilo is toch wat min dan! volgende keer wat harder pompen!
bezembiker
Mountainbiker

Post by bezembiker »

ik doe ook mee aan de BEMC,ik heb nu racing ralph 2.25 snakeskin achteraan liggen en nen noby nic 2.25 snakeskin vooraan,in 29 versies.
ik ben nu niet de stuurvaardigste daardoor diene noby nic,maar is misschien wel wa overkill!
raden jullie de rocket ron aan of iets anders,de rocket ron is wa kwetsbaarder of niet?

alvast bedankt!
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

bezembiker wrote:ik doe ook mee aan de BEMC,ik heb nu racing ralph 2.25 snakeskin achteraan liggen en nen noby nic 2.25 snakeskin vooraan,in 29 versies.
ik ben nu niet de stuurvaardigste daardoor diene noby nic,maar is misschien wel wa overkill!
raden jullie de rocket ron aan of iets anders,de rocket ron is wa kwetsbaarder of niet?

alvast bedankt!
Ik zou, als ge op zeker wilt spelen uw snakeskin's laten liggen. Rocket ron is héél dun.
La Roche ligt vol met stenen. Maar hebben ze de rocket ron niet in snakeskin nu?
Zazoo
Mountainbiker

Post by Zazoo »

Ja rocket ron in 29 bestaat ook in snake skin, alleen vind je ze bijna nergens
bezembiker
Mountainbiker

Post by bezembiker »

de rocket ron 2.25 snakeskin kan ik bestellen,en zou hem binnen de 2 dagen moeten hebben!misschien toch maar den noby nic laten liggen!of heb je daar nog andere nadelen van buiten het gewicht tov de rocket?
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

bezembiker wrote:de rocket ron 2.25 snakeskin kan ik bestellen,en zou hem binnen de 2 dagen moeten hebben!misschien toch maar den noby nic laten liggen!of heb je daar nog andere nadelen van buiten het gewicht tov de rocket?
Nog nooit nn gereden op 29"
Heb je ook niet nodig.
Toen ik nog 26" reed heb ik ze wel es gehad en vond ze niet echt betrouwbaar op wortels ed.
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Ik trek deze zomer naar de bergen: Italiaanse dolomieten.
Zou eens nieuwe banden willen monteren daarvoor, rij nu met Geax maar die zijn toch wat aan de zware kant.

Welk profiel neem ik daar best. Ik ben gewend om met minder profiel te rijden (Saguaro of Aka), maar misschien voor de bergen een grippy voorband?

Ik denk momenteel aan een Continental Mountain King II (2.4?) vooraan en een X-King achteraan.
Moeten op ZTR Arch velgen worden gemonteerd, neem ik dan best de Supersonic of de RaceSport?

Andere tips ook altijd welkom, natuurlijk.
De Specialized banden hoor ik ook veel goeds over, bijvoorbeeld.
BoXeR
Mountainbiker

Post by BoXeR »

OnzA

Image
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Ook blijkbaar niet de lichtste, die Onza's...
TASMANIAN DEVIL
Mountainbiker
Location: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM

Post by TASMANIAN DEVIL »

fillebiker wrote:Wat is zoal de minimale bandendruk waarmee jullie rijden?

Heb deze week voor de eerste keer in mijn leven 2 maal een band van de velg gereden.
1e maal een specialized fast track op een frm velg, 2e maal een vredestein op een ztr crest velg.

Normaal rijd ik met een bandendruk van 1.6-1.7 vooraan maar wilde met het losse zand wel eens zien wat kon en ik vond 1.4 heel veel comfort en een goed rijgedrag bieden vooraan. Maar 2 maal in een bocht van meer dan 90° waar los zand lag de band van de velg geduwd. 1e keer dacht ik aan pech maar de 2e keer viel me tegen. Niet zo goed voor het vertrouwen.

Ik rij met nooit meer dan 1.4 kg in de banden. Meestal zelfs 1-1.2 kg.
Velgen zijn ztr crest, banden maxxis ikon. Mijn gewicht 65kg.
Nog nooit een band van de velg gereden.
Post Reply