Ik ben ondertussen al op 5 verschillende plaatsen geweest voor een fietsmeting. De reden waarom zoveel verschillende: omdat ik klachten bleef hebben. Dit is gespreid over 8 jaar wel te verstaan.
1. CRC te Bekkevoort (Luc Piron): werkt met een computerprogramma. Ik vind dit geen persoonlijke benadering en kleine problemen worden hierbij niet opgemerkt. Zet u ver naar achter op de fiets.
2. Bullen te Kinrooi: was ik behoorlijk tevreden van tot ik heel veel last van achillespees begon te krijgen. Bleek dat hij mij EEN CENTIMETER te hoog had gezet. Hij werkt volgens mij ook met een computerprogramma. Als hij je maten heeft opgenomen dan gaat hij even naar zijn huis.
3. Body to bike: ben ik heel lang tevreden mee geweest. Zij doen geen metingen maar kijken naar uw positie op de fiets en analyseren de videobeelden. Ik ben hier 3 jaar tevreden mee geweest maar ik begon toen last te krijgen van blijvende verzuring in de buitenzijde van mijn quadriceps. Zij kregen dit probleem niet weg gewerkt.
4. Ben toen bij Bikefitting geweest met het retul systeem (met sensoren op uw lichaam). Tja, is een puur wetenschappelijke benadering en zij gaan uit van bepaalde hoeken in uw positie, maar zoals ik al eerder heb geschreven --> niet persoonlijk genoeg en doet geen analyse van uw positie tijdens het fietsen. Gaat enkel af op de resultaten van de sensoren. Probleem bleef in mijn quadriceps.
5. Jean-Luc de Weyer in Wuustwezel: pure video-analyse en hij heeft mijn probleem kunnen oplossen. Hij merkte op dat mijne voet in een verkeerde hoek staat en plaatste plaatjes van 5° tussen schoenplaatjes en schoenen = de oplossing van mijn probleem. Echt top deze gast, heb je achteraf nog problemen, laat hij u gewoon terugkomen en zonder te betalen. Ben nog 2 keren terug geweest voor kleine aanpassingen aan mijn schoenplaatjes.
De prijzen liggen allemaal tussen de 100 en 150 € en zijn een stuk goedkoper dan energylab. By the way, ik woon zelf in Paal, maar ik denk er niet aan om naar Energylab te gaan.
vraag ivm fietspositionering start to bike van Energy Lab
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.