Wat zijn jullie ondervindingen met voorveringen. Positieve en negatieve ervaringen? Ik had men oog laten vallen op de Sid (of mss reba) van Rockshox.
SunTour heeft blijkbaar ook wel degelijke voorvorken voor minder geld. Suntour werkt daarentegen bijna uitsluitend met elastomeren wat volgens mij bij kou nog altijd nadelen met zich meebrengt.
Rockshox <--> SunTour
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
100€ is dat U blauw betalen ?????????Magura wrote:Voor de Rock Shox SID betaal je je blauw aan reviseringskosten. Suntour is inderdaad goedkoper (waardoor je al vlugger een nieuwe vork kan kopen, in plaats van te reviseren).
Gewoon kwestie van afwegen wat je ervoor wil betalen.
Als dat alle 3 maand is wel ja!scott racer wrote:100€ is dat U blauw betalen ?????????Magura wrote:Voor de Rock Shox SID betaal je je blauw aan reviseringskosten. Suntour is inderdaad goedkoper (waardoor je al vlugger een nieuwe vork kan kopen, in plaats van te reviseren).
@ centrino:
Ik denk dat je hier appelen met peren vergelijkt...
De sid staat gekend als een top XC vork, (lees:competitie materiaal) terwijl de suntourvorken eerder als basisvorken mogen bestempeld worden. Alhoewel ik de indruk krijg dat Suntour zichzelf aan het opwerken is. (of is dat enkel mijn gedacht...)
Een sid met een fox vergelijken:OK, een suntour met een judy vergelijken :ook OK, maar een sid met een suntour:
Mario
Ik denk dat je hier appelen met peren vergelijkt...
De sid staat gekend als een top XC vork, (lees:competitie materiaal) terwijl de suntourvorken eerder als basisvorken mogen bestempeld worden. Alhoewel ik de indruk krijg dat Suntour zichzelf aan het opwerken is. (of is dat enkel mijn gedacht...)
Een sid met een fox vergelijken:OK, een suntour met een judy vergelijken :ook OK, maar een sid met een suntour:
Mario
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
gery wrote:Als dat alle 3 maand is wel ja!scott racer wrote:100€ is dat U blauw betalen ?????????Magura wrote:Voor de Rock Shox SID betaal je je blauw aan reviseringskosten. Suntour is inderdaad goedkoper (waardoor je al vlugger een nieuwe vork kan kopen, in plaats van te reviseren).
Normaal jaarlijks ,tenzij ge troubels hebt natuurlijk.
- centrino
- Mountainbiker
- Location: U.Scanini - Full XT - Rockshox Sid Team 2005 - SXforce
Ik reed eerst met een RS Judy.Ok prima vering, geen problemen mee gehad.Ik denk dat je hier appelen met peren vergelijkt...
Mario
Ben nu op zoek naar een nieuwe vering en ben de voor tegen de nadelen aan het afwegen.
Ik heb inderdaad eveneens de indruk dat suntour sterk aan het opkomen is, manitoe eveneens. Suntour zit echter met de elastomeren en het grote gewicht.
Zijn er mss nog andere merken aan te bevelen? (fox o.a.)
Re: Rockshox <--> SunTour
Een Sid of Reba vergelijken met een suntour vork is hetzelfde als een Subaru wrc vergelijken met een Lada. De Sid is belangen niet zo onderhouds gevoelig als word beweerd vroeger(1998) toen de eerste SID vorken werden utgebracht moesten die na elke rit opengesmeten worden.Die periode is lang voorbij. Nu moet je de vork zoals elke andere vork 1 keer per jaar een onderhoudsbeurt geven.Trouwens 100euro zoals scott racer aangeeft is wel veel voor een onderhoudsbeurt bij mijn lbs is dat 20 euro werk + 30 euro voor nieuwe dichtingen en als je het zelf doet moet je uiteraard enkel de het materiaal aankopen. Met de Reba heb ik geen ervaring maar degene die hem hebben zijn er super tevreden over.Houw wel rekening dat je op een Reba enkel schijfremmen kan monteren.Over de suntour vorken hoor ik dat er makkelijk water in kan en dat ze dan aan de binnenkant roesten.Die vorken zijn meer bedoeld voor rekreatieve doeleinde.centrino wrote:Wat zijn jullie ondervindingen met voorveringen. Positieve en negatieve ervaringen? Ik had men oog laten vallen op de Sid (of mss reba) van Rockshox.
SunTour heeft blijkbaar ook wel degelijke voorvorken voor minder geld. Suntour werkt daarentegen bijna uitsluitend met elastomeren wat volgens mij bij kou nog altijd nadelen met zich meebrengt.
Voor een RS vork kijk een op www.mathsalden.nl (bij 05vorken) goedkoper ga je ze niet vinden.
Re: Rockshox <--> SunTour
Een Sid of Reba vergelijken met een suntour vork is hetzelfde als een Subaru wrc vergelijken met een Lada. De Sid is belangen niet zo onderhouds gevoelig als word beweerd vroeger(1998) toen de eerste SID vorken werden utgebracht moesten die na elke rit opengesmeten worden.Die periode is lang voorbij. Nu moet je de vork zoals elke andere vork 1 keer per jaar een onderhoudsbeurt geven.Trouwens 100euro zoals scott racer aangeeft is wel veel voor een onderhoudsbeurt bij mijn lbs is dat 20 euro werk + 30 euro voor nieuwe dichtingen en als je het zelf doet moet je uiteraard enkel de het materiaal aankopen. Met de Reba heb ik geen ervaring maar degene die hem hebben zijn er super tevreden over.Houw wel rekening dat je op een Reba enkel schijfremmen kan monteren.Over de suntour vorken hoor ik dat er makkelijk water in kan en dat ze dan aan de binnenkant roesten.Die vorken zijn meer bedoeld voor rekreatieve doeleinde.centrino wrote:Wat zijn jullie ondervindingen met voorveringen. Positieve en negatieve ervaringen? Ik had men oog laten vallen op de Sid (of mss reba) van Rockshox.
Voor een RS vork kijk een op www.mathsalden.nl (bij 05vorken) goedkoper ga je ze niet vinden.