ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
kristof gilis
Mountainbiker

Re: ATB Cross

Post by kristof gilis »

spritser wrote:Ik vond het plezant in de D klasse.
Het was mijn 1 ste wedstrijd op de mtb en kan je al zeggen dat ik aan het sterven was. :oops:
En dat duwen enz wat ze doen op techniche stukken heb ik wel graag,
Dat denk ik terug aan de wedstrijden op de moto daar was dat wekelijkse kost. [-o<

Het enige probleem wat ik heb is dat ik niet mee kon op rechte stukken :oops:
technich ging het goed ma gewoon rechtdoor niet :-D

Welke plaats ben je geeindigd? Zaterdag alphen?
DuCCie
Mountainbiker

Post by DuCCie »

Heb mij ook super geamuseerd in Overpelt. Moet wel zeggen dat er nie veel technische rijders zitten in de E-reeks. In 't bos reden ze in mijne weg en op de rechte stukken knalde ze weg. Ben zelfs op mijn blaas gegaan door 1ne die onzeker aan 't rijden was maar dan wel allles open knalde op 't recht stuk.....
Eigenlijk geen slechte uitslag gereden, maar zonder die val wel een plaats of 4 verder naar voren geeindigt. Ach ja, als wij ons maar kunnen uitleven he.... :lol: :-D
tpl
Mountainbiker

Post by tpl »

DuCCie wrote:Heb mij ook super geamuseerd in Overpelt. Moet wel zeggen dat er nie veel technische rijders zitten in de E-reeks. In 't bos reden ze in mijne weg en op de rechte stukken knalde ze weg. Ben zelfs op mijn blaas gegaan door 1ne die onzeker aan 't rijden was maar dan wel allles open knalde op 't recht stuk.....
Eigenlijk geen slechte uitslag gereden, maar zonder die val wel een plaats of 4 verder naar voren geeindigt. Ach ja, als wij ons maar kunnen uitleven he.... :lol: :-D

Is't koers of is't om ter mooist rond de boom draaien? Ik ben technisch ook geen groot licht. Nooit geweest en zal het nooit worden. Maar wil dat dan zeggen dat ik niet voluit mag gaan op de brede stukken omdat ik op de singletracks niet zo snel ga??? Ik heb in de singletracks ook mensen opgehouden, daar ben ik zeker van. Eéntje heb ik laten passeren omdat ik wist dat die veel sneller was dan mij (en die is dan ook op't podium geraakt). Maar de rest? sorry zenne. koers is koers. Ik probeer zo snel mogelijk volgens MIJn capaciteiten van de start naar de finish te rijden. Als je dan vind dat het te traag gaat...dan steek je me maar voorbij als je kan.

En die zogenaamde mannen die veel te snel zijn in de E-reeks? Gun die jongens toch hun overwinning denk ik dan. Zelfs al zouden ze niet op hun plaats zitten, who cares.

op't einde van het verhaal gaat het maar over één ding: race hard and above all HAVE FUN!

mvg,

T
nr 159, E-reeks
DuCCie
Mountainbiker

Post by DuCCie »

tpl wrote:
DuCCie wrote:Heb mij ook super geamuseerd in Overpelt. Moet wel zeggen dat er nie veel technische rijders zitten in de E-reeks. In 't bos reden ze in mijne weg en op de rechte stukken knalde ze weg. Ben zelfs op mijn blaas gegaan door 1ne die onzeker aan 't rijden was maar dan wel allles open knalde op 't recht stuk.....

Is't koers of is't om ter mooist rond de boom draaien? Ik ben technisch ook geen groot licht. Nooit geweest en zal het nooit worden. Maar wil dat dan zeggen dat ik niet voluit mag gaan op de brede stukken omdat ik op de singletracks niet zo snel ga??? Ik heb in de singletracks ook mensen opgehouden, daar ben ik zeker van. Eéntje heb ik laten passeren omdat ik wist dat die veel sneller was dan mij (en die is dan ook op't podium geraakt). Maar de rest? sorry zenne. koers is koers. Ik probeer zo snel mogelijk volgens MIJn capaciteiten van de start naar de finish te rijden. Als je dan vind dat het te traag gaat...dan steek je me maar voorbij als je kan.

En die zogenaamde mannen die veel te snel zijn in de E-reeks? Gun die jongens toch hun overwinning denk ik dan. Zelfs al zouden ze niet op hun plaats zitten, who cares.

op't einde van het verhaal gaat het maar over één ding: race hard and above all HAVE FUN!

mvg,

T
nr 159, E-reeks
Je heb gelijk. Maar is vooral mij frustratie dat ik op de rechte stukken nie kan volgen. :wink:
Mensen die mij kennen zullen beamen dat ik respect heb voor ieders niveau. :wink:
Heb zelfs me 1ne aan 't lachen geweest dat eerst ik viel en een paar bochten later hij gevallen was... :lol:

En idd het is voor de fun.

p.s.: proficiat met je uitslag, zal nog effe duren voor mij denk. lol
spritser
Mountainbiker

Post by spritser »

kristof gilis wrote:
spritser wrote:Ik vond het plezant in de D klasse.
Het was mijn 1 ste wedstrijd op de mtb en kan je al zeggen dat ik aan het sterven was. :oops:
En dat duwen enz wat ze doen op techniche stukken heb ik wel graag,
Dat denk ik terug aan de wedstrijden op de moto daar was dat wekelijkse kost. [-o<

Het enige probleem wat ik heb is dat ik niet mee kon op rechte stukken :oops:
technich ging het goed ma gewoon rechtdoor niet :-D

Welke plaats ben je geeindigd? Zaterdag alphen?
Ik ben 39 ste geworden met nr 395 ( De grootste van de hoop )
ik mocht fijn als voorlaatste een plaats gaan kiezen :-D
en dan weet je al dat het moeilijk is he. zeker als je stilstaat bij de de bosingang :-D

maar zo is het eerlijk vind ik wel
vaste nr eerst en dan de nieuwelingen :wink:
Er zal wel een tijd komen dat ik verder vooraan mag gaan staan en dan hopen dat ik een betere uitslagen heb.

Ik kan helaas niet op zaterdag fietsen enkel op zondag dus zien we elkaar in meerhout.

Gr Christof
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

zo alles nagekeken , andere banden gelegd, want ik verwacht wel wat nat en slijk... en met de banden combo waar ik in overpelt mee reed heb ik 2x een slibber gemaakt... en 2 x net niet tegen de vlakte... #-o

het zal afzien worden morgen, een mooi maar zeer zwaar parcours krijgen we voorgeschoteld! :-D
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

juist terug van Alphen, en tevreden met mijn resultaat. 13e plek in de E reeks. wij waren nog net op tijd ter plaatse, de bepijling en route had iets beter gekund, Fransebaan ingegeven maar toch op een andere Fransebaan uitgekomen... de Le mans start was ook leuk, dit mogen ze van mij meer doen, dat lag me wel. nu 6 weken geen atb cross voor mij wegens mijn Job, hopelijk kan ik nog mee begin juli... :-D
tek-zotic
Mountainbiker

Post by tek-zotic »

Hans wynants wrote:juist terug van Alphen, en tevreden met mijn resultaat. 13e plek in de E reeks. wij waren nog net op tijd ter plaatse, de bepijling en route had iets beter gekundD
idem: ik heb ook goed moeten zoeken. Geen parcours verkenning gedaan daardoor :p
3de bij de D's geworden dus heb niet te klagen
parcourske was wel leuk :)
tpl
Mountainbiker

Post by tpl »

Die le mans start was niks voor mij, ik kannie op mijne vlo springen ;-)

Op 40 minuten je licht uitrijden...het was weer tof.

Om de top 3 in de E-reeks te kunnen volgen ga ik nog veel moeten trainen...maar het zal me nog lukken dit jaar.
auel neides
Mountainbiker

Post by auel neides »

Mijn licht ging precies al uit bij dat lopen, gewoon kapotgaan, maar wel weer heel plezant.
Spijtig van men domme ketting (moet eigenlijk zeggen van domweg teveel schakelen bergop) anders had ik nog wat naar voren geschoven.
Weet niet hoe ik ben geïndigt, morgen zullen we het resultaat op de site wel zien zeker :)
Post Reply