Mountainbikecenter Thomascooksport Kemer Turkey

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Dentimmie
Mountainbiker

Re: Mountainbikecenter Thomascooksport Kemer Turkey

Post by Dentimmie »

Ook wij konden genieten van een weekje mountainbiken aan de Turkse Riviera...
Ons verblijf was van 7 april t.e.m. 14 april 2013.
Hieronder een beknopt verslag en reactie van ons verblijf ... :-D

Na het Granville Team, was het onze beurt om een week te komen fietsen en genieten aan de Turkse Riviera.
Samen met vrouw en dochter, mijn vader en partner werden we al direct goed ontvangen door Marc en Linda (z'n vrouwtje).
Omdat wij 2 (mijn vader en ikzelf) die week de enige fietser waren, kon Marc het programma geheel op maat schrijven.
Maandag: Hebben we enkele stukken gedaan van Marc z'n mountainbike (wereldbeker) ...parcours en van hieruit verder gefietst tot aan de waterval.
Dinsdag: From sea to sky, een pittige bergrit tot 1200 m hoog, met 2X een tussenstop .
Woensdag: Fietsen aan de kant en met onze vrouwen een excursie gemaakt via de Olympos Telefric naar Taktali 2365 m hoog in de sneeuw. En 's namiddags een bezoek gebracht aan Romeinse Ruïnes.
Donderdag: De Kustrit gefietst, met prachtige baaitjes en stranden, over kiezelwegen met pittige klimmetjes en afdalingen.
Vrijdag: Werden we opgehaald aan het hotel om 25 km verder op 1200 m onze rit te beginnen vanuit het 'Gul Mountainhotel'. Prachtige rit, onderweg regelmatig gestopt om te genieten van de ongerepte natuur te midden van het Taurus gebergte. Hoogste punt van de rit: 1500m een bergdorpje (Sogutcuma) , ver weg van het strandtoerisme waar we een maaltijd aangeboden kregen voor 4 €. Na een rit van 70 km en 2100 hoogtemeters even op adem gekomen in het Gul Hotel om de laatste 25 km's bergaf met een 'veilige' rotvaart goed te volbrengen. 't Was bijna donker als we terug in Limac Limra aankwamen.
Zaterdag: Nog een kort ritje rond Kemer, een beetje sightsee'en, een terrasje mee door gesnoept en de fietsen proper gemaakt, om in de namiddag rustig te vertoeven tussen het zwembad en de beach bar, samen met onze vrouwen.
Zondag: inpakken en terug huiswaarts.
Samenvattend: Veel lof over Marc, past zich perfect aan, aan de behoefte van z'n gasten !!
Prachtige locatie, indrukwekkende streek, uitermate geschikt voor fietstochten.
Prima hotel,mooie kamers, héél goede keuken,voor de niet fietsers: een geweldige animatie, personeel doet uitermate z'n best!
Kortom: Alle facetten zijn aanwezig om het sportieve te koppelen aan het aangename, met dank aan Marc en Linda . =D>

https://picasaweb.google.com/luctimmerm ... 2629007330" onclick="window.open(this.href);return false;
Wak
Mountainbiker

Post by Wak »

straffe kost bij de Marc vorige week, maar dan vooral door het weer, we zijn niet onder de 35° geweest en dan een uur klimmen... maar spectaculaire streek, prachtige vergezichten, fietsen prima in orde (en op maat !), en de Marc die ons al zondagavond stond op te wachten en er steeds stond voor ons ! en vooral wist waar er voldoende water en afkoeling te krijgen was. Heerlijk eens géén slijk fretten ! en als dessert heel de week 20 rondfladderende kandidates voor Miss Belgian Coast, wat wil je meer ?
moto-bikerider
Mountainbiker

Post by moto-bikerider »

Da het maar rap zondag is dan kan ik mijn portie van het Turkse gebergte beklimmen en nadien den apres aan het zwembad :bounce: :-D
Corleone
Mountainbiker

Post by Corleone »

Nog een week en ik ben daar ook!!
Ivanhoe el biker loco
Mountainbiker

Post by Ivanhoe el biker loco »

Ja ik ook nog een weekje werken en dan 2 weken TURKIJE en bike fun.
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Iemand een verslagje , binnenkort mijn beurt :P .
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Ik heb gehoord dat dit volgend jaar niet meer georganiseerd wordt.
Klopt dit?
crazybiker1
Mountainbiker

Post by crazybiker1 »

Ik heb vandaag geboekt voor de herfstvakantie (26/10 tot 2/11). Zijn er nog MTB'ers deze periode?
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Toch ook eens kijken of ik die kan op kan gaan. Ziet er goed uit!
Den Bom
Mountainbiker

Post by Den Bom »

't Vrouwke, de zoon en ikzelf komen ook af in 't Allerheiligenverlof!
Post Reply