Les Cimes de Waimes 2013

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Spark
Mountainbiker

Re: Les Cimes de Waimes 2013

Post by Spark »

Zeer hard genoten van deze toch wel redelijk vette / zware tocht.
Had het niet zo zwaar verwacht. Dit komt dan ook vooral door de regen van deze nacht waarschijnlijk.

Redelijk snel gestart en na 40 km toch wat moeten recupereren, maar al bij al toch vlot uitgereden zonder een echte klop te krijgen.
Denk nummer 279 geworden op de 85.

Dikke pluim voor de organisatie die het schitterend gedaan heeft.
sofeurken
Mountainbiker

Post by sofeurken »

ha dieter proficiat hé,ja da is zowiezo zwaar ginder,ook proficiat aan verre gebuur,"dorpsgenoot"michiel v aelbroeck.
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

Ik heb de 45 gereden en vond het een leuk parcours. Geloof ergens 420e van de 490 finishers. Met mijn 135kg droog a/d haak het laatste knikje vd steengroeve en van Ovifat net niet opgeraakt. Organisatie, parcours en ravitos waren dik in orde. Geen last gehad vd snellere deelnemers van de 65 of 85, gaven altijd goed aan waar ze kwamen en ik ging ook mooi aan de kant waar mogelijk.

Tot volgend jaar!
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

een woord : Fantastisch

idd het eerste uur was nat,koud,veel modder maar de rest was tip top zoals ik het graag heb :)

enig minpunt en das elk jaar tzelfde : die DOUCHEN !!! da werkt van geen kanten en ze waren pool ijs KOUD !!!

tot volgend jaar ;p
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

De 65 gereden.

De eerste 40km waren mountainbike met een grote M...
Fantastisch gewoon.. Maar loodzware ondergrond wel!
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

ook de 85 gereden, loodzwaar vond ik hem :lol:
learn2fly
Mountainbiker

Post by learn2fly »

Voor mij was het de eerste marathon met mijn nieuwe fiets, een SCOTT GENIUS 730, en dat heb ik mogen voelen ! Bergaf is het een zalige fiets waar je echt mee kan knallen, maar bergop pruttelt het gewicht (14kg met raid-spd's, en dan spreek ik nog niet van de modder :drunk: ) na een tijdje toch serieus tegen.
Maar wat heb ik genoten van deze tocht. Het begon nochtans met regen tot net voor de start, maar dat kon de pret niet drukken. Integendeel : de boomwortelstukken en de afdalingen werden er alleen maar technischer door. En na een tijdje was ook de zon weer van de partij.
De klauterpartij in de steengroeve was de moeite, de ski-piste lag er heel goed bij. Voor mij was het de eerste Cimes, en ik had hier in het topic gelezen om "zolang mogelijk op ralenti de ski-piste te beklimmen" en dat werkte voor mij heel goed, het had nog iets langer of steiler mogen zijn :evil: .
Voor de organisatie niets dan lof : goede ravito, duidelijke bepijling, mooi parkoers.
Nog even naar de uitslag gekeken : 291ste op de 85km, 88ste bij de masters2. Niet slecht na een start in de derde wave en de daarbij gepaard gaande opstoppingen.
buffelG
Mountainbiker

Post by buffelG »

Mooie rit had wel wat bang van het weer toen ik aankwam maar dit is al bij al goed meegevallen was mijn eerste marathon en er gaan er nog komen heb spijt dat ik de 65 ni gedaan heb .
Wat mij opviel is dat het er veel vriendelijker aantoe ging dan de TT hier in de streek als je zei ik passeer links of rechts geen enkel probleem.
Waar kan je de uitslag ergens opvragen ben direckt na de aankomst moeten doorrijden
zero
Mountainbiker

Post by zero »

http://www.chronorace.be/web2/Classemen ... 0393167881" onclick="window.open(this.href);return false;
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

Wat me ook opviel als 'vaak gepasseerde' van de 45, is dat de eerste(n) 100 vd 65 en 85 bijna allemaal met een 29er reden. Gewoon een vaststelling :-D
Post Reply