Gewicht

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
homeboy
Mountainbiker

Post by homeboy »

Als je een hardtail onder de 11 kg wil krijgen, zal je al serieus in je buidel moeten tasten. Geloof niet iedereen die zegt: "Mijn bike weegt 9kg of 10kg"
Kijk naar de gewichten in o.a. Fiets, zelfs bikes met full XT wegen tussen de 11 en 12kg. De meeste gewichten zijn dan nog opgegeven zonder pedalen.

B.T.W.: Het zijn echt de benen die het hem doen :lol:
diger
Pro

Post by diger »

het is voor 95% regel, de Amerikaans/Duitse merken die een zeer betaalbare mtb aanbieden, sparen in het algemeen op het kader(goedkoper, dus zwaarder!!!), al zijn het maar enkele honderden grammen.

heb is een Specialized rockhopper opgetild, schoon fietske, maar bijna mijne rug gebroken!, same voor Cube

dus nu moet ge toch weten wat ge koopt he'

by the way, merken die hun gewichten niet opgeven (fabeltjes van processen om het niet juiste gewicht) doen dat dus duidelijk met een bepaalde reden, want de verkoop zou drastisch zakken als ze de juiste gewichten geven, fietske van bijna €2000 van 12.8kg :oops: :oops: :oops: verkoopt niet zo goed he, en wat niet weet, niet deert want er staat toch een sticker op van een GROOT merk.
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

@diger

orbea popr dat is die met het LANZA kader hé; 1.390 kg adviesprijs €350.
trek 8500 kader (8000 kader niet los te verkrijgen, maar is juist hetzelfde), in zirconium m.a.w. lichter en sterker dan alu; gewicht ???? adviesprijs €963. ik veronderstel dat dit kader in de
5% regel valt dan? #-o
marsiandeneersten
Mountainbiker

Post by marsiandeneersten »

Josy wrote:Die PIPO van een dealer heeft er geen staan.
Ik denk trouwens dat MTB hem geen fluit interesseren;
toen ik hem zei dat 12.2KG redelijk veel was voor een fiets van €2000, zei die: "wat dacht je, 't is toch maar een mountainbike" en hij draaide zich om en liep het atelier in. Hoe klantvriendelijk, niet?!
Als ik die pipo een oen vind of omgekeerd is dat mijn goed recht.
Zo iets doe je niet met een klant, die een zestal maand terug nog 2 fietsen gekocht heeft. Trouwens met geen enkele klant.
Als je die dealer zo een pipo vindt - wat je goed recht is - waarom ga je er dan nog?
Er zijn toch dealers genoeg in ons landje, waarom probeer je niet eens info te vragen bij een van die anderen?
megrootje
Mountainbiker

Post by megrootje »

Josy wrote:een goeie 1 kg (=7 kg lichaamsgewicht)
Da's interessant... eh... verklaar U nader...???
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

Kunnen we niet terug op het onderwerp komen?

blijkbaar mag men al geen mening meer hebben (hopelijk wordt ik binnenkort niet vermoord), ik was enkel op zoek naar het gewicht van enkele mtb's.
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

Calvin
Mountainbiker

Post by Calvin »

Even tussendoor, mocht het je interesseren.
Bij Hopmans staat diene Trek 6700 voor €695 !!!
ik dacht daar ook ne 8500 voor om en rond de €2000 te zien staan hebben.

Sorry, back on topic :wink:

Calvin
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Josy wrote:trek 8500 kader (8000 kader niet los te verkrijgen, maar is juist hetzelfde), in zirconium m.a.w. lichter en sterker dan alu;

Ach so? Verklaar je nader aub, ik leer graag bij...

gewicht ???? adviesprijs €963. ik veronderstel dat dit kader in de
5% regel valt dan? #-o

Nee. De prijszetting die een fabrikant hanteert voor zijn losse kaders heeft vaak helemaal niks te maken met de werkelijke waarde van dat kader. Je trapt net in hun marketingtrucje, waarbij ze hopen sneller een volledige fiets te verkopen dan enkel een kader (de redenering van de klant zou dan als volgt gaan: "wauw, dat kader is al zoveel waard, met die fiets doe ik helemaal een superdeal")

Orbea toont dat het ook anders kan.
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

@dzjowie

ZR9000 Alloy is the first alloy developed exclusively for the bike industry. Why's that such a big deal? To make superior bike tubes, an alloy must be able to withstand the stresses and strains unique to cycling. The frame material has to be strong, but at the same time be dense, weldable, formable, and capable of heat treatment. That's a tall order. By adding the hardening element Zirconium, we found the answer. A bike tubing that surpassed all our expectations. More important, it's fast and strong enough to surpass the expectations of the riders of the Trek/VW mountain bike racing team.

One of our engineers said of ZR9000 Alloy, "It's been fun to work with." You'll just have fun riding it. ZR9000 Alloy is now available on seven road and mountain bike models (some made especially for women).

Wat je tweede opmerking betreft, ik hou me niet bezig met het gewicht van het kader. Diger zei iets van hoe goedkoper het kader hoe zwaarder, en ik wou het gewoon weerleggen met een (slecht) voorbeeld. :oops:
'k heb een ander: een RIDLEY Shark kader : 1.4kg €385
dus DUURDER en ZWAARDER
Post Reply