Kijk naar de gewichten in o.a. Fiets, zelfs bikes met full XT wegen tussen de 11 en 12kg. De meeste gewichten zijn dan nog opgegeven zonder pedalen.
B.T.W.: Het zijn echt de benen die het hem doen
Post by marsiandeneersten »
Als je die dealer zo een pipo vindt - wat je goed recht is - waarom ga je er dan nog?Josy wrote:Die PIPO van een dealer heeft er geen staan.
Ik denk trouwens dat MTB hem geen fluit interesseren;
toen ik hem zei dat 12.2KG redelijk veel was voor een fiets van €2000, zei die: "wat dacht je, 't is toch maar een mountainbike" en hij draaide zich om en liep het atelier in. Hoe klantvriendelijk, niet?!
Als ik die pipo een oen vind of omgekeerd is dat mijn goed recht.
Zo iets doe je niet met een klant, die een zestal maand terug nog 2 fietsen gekocht heeft. Trouwens met geen enkele klant.
Josy wrote:trek 8500 kader (8000 kader niet los te verkrijgen, maar is juist hetzelfde), in zirconium m.a.w. lichter en sterker dan alu;
Ach so? Verklaar je nader aub, ik leer graag bij...
gewicht ???? adviesprijs €963. ik veronderstel dat dit kader in de
5% regel valt dan?
Nee. De prijszetting die een fabrikant hanteert voor zijn losse kaders heeft vaak helemaal niks te maken met de werkelijke waarde van dat kader. Je trapt net in hun marketingtrucje, waarbij ze hopen sneller een volledige fiets te verkopen dan enkel een kader (de redenering van de klant zou dan als volgt gaan: "wauw, dat kader is al zoveel waard, met die fiets doe ik helemaal een superdeal")
Orbea toont dat het ook anders kan.