Zo 05/05/13 La Sauveniereoise

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kr@be
Mountainbiker

Zo 05/05/13 La Sauveniereoise

Post by kr@be »

Iemand meer info? Al gereden? Een idee van de hoogtemeters op de 65 km?

http://www.lasauvenieroise.be/VTT_La_Sa ... venue.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dia
Mountainbiker

Re: Zo 05/05/13 La Sauveniereoise

Post by dia »

Het totale hoogteverschil is 650 meter (voor de langste afstand), met een zeer goede organisatie. Alles is aanwezig voor uw comfort :-D
Butch
Mountainbiker

Post by Butch »

650 da lijkt mij echt wel heel weinig op een tocht van 65km...zeker dat het niet 1650? :D
Ik ga hier ook rijden, naar 't schijnt wel een mooie tocht en toch niet te ver rijden.
dia
Mountainbiker

Post by dia »

Het is rolt voor de klein afstand
Het is moelijker voor de lange afstand
pierrot le fou
Mountainbiker
Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

Post by pierrot le fou »

Bij droog weer een mooie streek om te mtb-ken , Zie La 'tras D'hez , was in de zelfde streek .
De rivier -of beek : de Hez , loopt hier .
Goed op en af .
Gembloux is ook al gebruikt als plaats voor Belgisch Kampioenschap Mtb , dus er zal wel bergop gereden worden , hé .

boven de 1000 hm zekers (o)
pierrot le fou
Mountainbiker

Post by pierrot le fou »

pierrot le fou wrote:Bij droog weer een mooie streek om te mtb-ken , Zie La 'tras D'hez , was in de zelfde streek .
De rivier -of beek : de Hez , loopt hier .
Goed op en af .
Gembloux is ook al gebruikt als plaats voor Belgisch Kampioenschap Mtb , dus er zal wel bergop gereden worden , hé .

boven de 1000 hm zekers (o)
Eigenlijk weet ik het niet goed . De organisatie -naam is door een andere verreneging over genomen .
Dus die 650 hm zou best kunnen #-o :^o
pierrot le fou
Mountainbiker

Post by pierrot le fou »

O2 mtb -chalenge zegt : ongeveer 750 hm

Voila !!! 8)

En droog weer , dus knallen ..... :lol: of #-o of ](*,) of :-" of :evil: . zien wat de konditie zegt !!

alias ; Grand Leez
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Een uurtje bollen met de auto volgens Google maps en ook een toer van 65 km in de aanbieding, de keuze was rap gemaakt.
Inschrijven ging vlot met een t-shirtje als aandenken.
Ik was, net zoals naar Tangissart, ook met de rigid naar hier afgezakt, maar op dit parcours heb ik bijna letterlijk mijn tanden stukgebeten :-D .
Hier kreeg je een stuk minder 'smooth' terrein onder de wielen.
De ondergrond lag kurkdroog en modderkluiten van voorheen lagen er nu keihard bij.
Het ging ook meer over bos-en veldwegen met bandensporen, de scherpe kantjes waren er 'afgevloeid' met de laatste regenbui, maar bultig bleef het wel.
Geen prob, gewoon onthouden dat ik volgende keer wat vering meebreng.
Ik onthoud ook een mooie glooiende streek, prachtige ommuurde herenhoeves, enkele geslaagde bospassages, op het einde wel wat asfalt in de laatste lus voor de 65km...Maar op zo'n mooie dag gaan we niet muggenziften, kortom een afwisselend toerke.
Goeie organisatie ook: duidelijke bepijling, zowel met verf op de baan als met pijltjes.
Eerste en 2de ravi vielen wel vrij vroeg (resp. op 9 en 20km), maar wat op de die laatste geserveerd werd: fruitbrochettekes, frans brood met omelet of eiersla, hardgekookte eitjes, verder nog de 'klassieke' peperkoek, suikerwafels, chocoladerepen en sportdrank of water met muntstroop :drunk: .
Op de 3de ravi (op 47 km) enkel nog wat banaan gegeten en wat gedronken, waarna het asfaltpercentage wel omhoog ging.
Aan de oversteek van verschillende drukke wegen stonden signaleurs voor een veilige passage.
Op een laatste hobbelige veldweg werd je op de gevoelige plaat vastgelegd en plots stond je al voor de afspuitstand met 4 hogedrukspuiten.
Na het douchen was de aprés heel aanlokkelijk met 'saucisse' van de bbq en een lekker zonnetje, maar wegens tijdsgebrek moeten laten schieten.
Volgende keer mss beter wat minder kms doen en wat meer genieten van de Waalse sfeer :-k
Van de Redbulldames nog een drankje meegekregen.
Dit was weer een sublieme zondagvoormiddag!
toscana
Mountainbiker

Post by toscana »

volledig akkoord met bovenstaand bericht. Wel 1 bemerking. De eiersla was tonijnsla. Denk ik toch.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

toscana wrote:volledig akkoord met bovenstaand bericht. Wel 1 bemerking. De eiersla was tonijnsla. Denk ik toch.
Das inderdaad best mogelijk :oops:
Leek ook wat op krabsla, maar 'k heb er iig niet van gegeten, had al genoeg aan de rest :wink:
Post Reply