Welke maat Niner voor mijn lengte?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

kevinv wrote:De zadelhoogte is inderdaad correct. Zowel bij UZ Gent als Adams werd dit bevestigd.
Heb even nagezien wat de maten betreft. Mijn huidige fiets is een 20", zitbuis hoogte 490mm. Ne niner emd9 medium is 419 mm dus veel te weinig. Dus zal het al zeker een large worden.

De effectiefe top tube lengte dan. Huidige fiets 600, bij ne niner medium 603 ( zou dus ideaal zijn ) en ne large 622. Dit bij een vering 80mm.

Een L met een korte stuurpen zal het worden. Heb nu al een penneke van 90mm, zal ek nog iets korter moeten zoeken.

Als uw stuur genoeg sweep naar achter heeft, wint ge zo al gemakkelijk ne centimeter of meer.....en met een Ninerstuur kunt ge door dien exentrischen bult nog makkelijk ne halve cm winnen.....
TREMBIKER
Mountainbiker

Re: Welke maat Niner voor mijn lengte?

Post by TREMBIKER »

Ikke binnenbeenlengte van 99 cm en 1,91m groot, kort bovenlijf.

Mtb nu is kader 57 cm, zadelhoogte volgens fitting 87cm

Een Niner Xl voor mij zeker, maar dan een lange shannon zadelpen zekers ?
Kader is maar 52cm van Niner Xl...

Wat bedoelen jullie met dat die geen "setback" heeft? :oops:
iddi
Mountainbiker

Re: Welke maat Niner voor mijn lengte?

Post by iddi »

Ik ben geweldig content om hier te lezen dat het eindelijk een beetje gedaan is om bmx kaders te kopen omdat die meer wendbaar zouden zijn. Binnenkort gaat iedereen terug een scherpe bocht aan lage snelheid kunnen nemen zonder dat zijn knie ergens achter zijn zadelbuis moet geplooid worden en de topics van slapende handen en ne zere nek kunnen we ook sluiten! (o)
Post Reply