28/04/2013 Opwijk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Oakley
Mountainbiker

Re: 28/04/2013 Opwijk

Post by Oakley »

Gisteren vanuit Rotterdam afgereisd naar Opwijk. 2 jaar geleden was deze tocht al goed bevallen en inderdaad, dit jaar wederom! Perfect georganiseerd!
De 75 km had meer dan voldoende uitdaging en de hele route was super uitgepijld. De 2 keer dat wij verkeerd waren gereden lag volledig aan ons zelf, gewoon even niet opgelet.
Volgend jaar komen we weer op bezoek :)
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Straf in bergaf dankt alle 1110 deelnemers.

volgend jaar opnieuw met even goed weer 8)

Streets
d1981
Mountainbiker

Post by d1981 »

Niets dan lof voor de organisatie, wist niet dat er in de buurt waar ik opgroeide zo een mooi parcours kon uitgestippeld worden. Ik verhuis dan nog naar Henegouwen .... ](*,)

Respect voor diegene al die kleine weggeltjes gevonden heeft en dan ook nog in zo een prachtig parcours kan gieten, de 105 waren vanaf minuut 1 genieten. Goede bepijling, misschien op 2 a 3 punten voor interpretatie misvatbaar. Maar ... dat nam ik er wel bij. Bevoorrading zoals het moet zijn. Een afspuitstand MET voldoende druk, ook al stonden er 10 hun bike te kuisen. En achteraf de Blafkes... :-"

Tevens ook goede support/depannage die mijn maat helaas al na 35km moet komen oppikken met een gebroken achterpad van zijn Scalpel...

Tot volgend jaar! (o)
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Peter#21 wrote:@BErgeitcasualfietser zin om samen te rijden zou voor de 75 gaan met kans op de 105...

Zou vroeg willen vertrekken zo tussen 7 en 7.15...
zou geen probleem geweest zijn als ik er was :(

zaterdagavond/nacht niet kunnen slapen door darmproblemen en dan bedoel ik geen diarreke, maar spasmen. Te weinig kunnen slapen voor deftig te rijden, s middags dan nog eigen toerke gaan doen om toch maar iets in de benen te hebben, sorry. Tweede weekend op rij dat de mist in gaat, hoe dichter bij Waimes, hoe meer alles fout gaat. Tandje bij steken zeker.

Ben blij voor de mensen die er waren dat ze hebben kunnen genieten, volgend jaar zeker terug aanwezig!

Mocht er gps track beschikbaar zijn, rij ik deze zeker wel eens maar dat is niet mogelijk met de prive stukken zeker?
catwomen
Mountainbiker

Post by catwomen »

Gisteren de 44 km gedaan. Het was best zwaar , maar heel mooi parcour.
Alles was tip top in orde , bedankt iedereen. =D>
Tot volgend jaar !
sliderman!
Mountainbiker

Post by sliderman! »

105km plezier, goe gevlamd, top.
Volgend jaar 120km?

http://www.teampansj.be" onclick="window.open(this.href);return false;
d-shack
Mountainbiker

Post by d-shack »

aan de reacties hierboven te zien ben ik blijkbaar de enige de volledig door elkaar gerammeld aan de finish is gekomen.
ik had de indruk dat ik op de 65km van de ene put in de andere reed. het winter weer heeft de veldwegels serieus toegetakeld.
voor de rest zeer goede uitpijling, ravi's en apres in het zonneke.
grtz
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Alle lovende woorden kloppen, mega-toertocht =D>
Nogal frisjes bij het vertrek en de cadeau-buff kwam al direct van pas.
De harde en hobbelige ondergrond indachtig, toch maar gekozen voor de fully.
Ik krijg wel de indruk dat het veringssysteem kracht uit de benen lijkt weg te zuigen bij het klimmen.
Het laatste kwart van de tt ging dat klauterwerk als maar moeizamer, benen die brandden tot achter mijn oren, dankzij mijn lange broek kwam er net gene rook uit :-D
Vreemd, want op het vlakke, zelfs tot op de laatste strook bij km 104, ging het dan weer wel vlot.

Goeie afspuitstand, nog een flesje met 'frame-make-up' aan dat tentje van Bike7 gekregen.
Mijnen trein was door dat trage klimwerk wel met zware vertraging in het eindstation binnen gelopen, zonder douchen weer in de auto naar huis gebold.
Nog de goeie aprés zelfs geskipt...Niet van mijn gewoonte :-? , thuis wachtten er nog wat werkjes.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Prachtige rit.
Na er vorig jaar niet bij te kunnen zijn, terug voor de partij en gestart voor de 30 km. Die bevatte int begin toch tamelijk veel baan dus na de 2de lus gekozen voor de 42 km. Me geen seconde beklaagd alleen wat overschat. Voor mijn kunnen goed doorgevlamd en na de bevoorrading was het beste er af. Op karakter verder en toch nog vlot geraakt.

Prachtig parcours dat ik eigenlijk wel als mijn broekzak kende maar toch enkele nieuwe wegeltjes leren kennen. Waar jullie ze blijven vinden... :-D De doortocht op de Putberg was plezant, zeker als je zoveel mensen vershcillende keren ziet proberen om die klim onderaan de Putberg op te geraken :-D

De buff was een schitterend aandenken, zal vaak worden gebruikt. Trouwens ook veel chance met het weer en de staat van het parcours. Sommige modderstroken (bvb. Buda) kan je nu eenmaal niet vermijden...

Seeya next year en hopelijk dan een langere afstand. Keep up the good work ! =D> =D> =D>
Jan C
Mountainbiker

Post by Jan C »

Schitterende tocht gereden van 105 km. Vanuit Nederland was het wel 1 uur en 15 minuten in de auto zitten om in Opwijk te komen maar we hebben genoten. Prima uitgepijld (op een paar hele scherpe bochten/afslagen na, daar gingen we rechtdoor). Goede bevoorradingen. Een opmerking voor post 1, misschien iets meer uit de wind plaatsen. Stond nu bovenop een heuvel (uitzicht was schitterend richting Atomium). Je krijgt het er koud als je stil staat. Verder niets dan lof, we waren laat binnen, maar de douches waren nog prima.
Tot volgend jaar.

Ps. wat mij opvalt is de vele illegale storten in bosgebied [-X
Post Reply