Zo 28/04/2013 Ligneuville :: 15de Rando de le Truite

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
need for speed
Mountainbiker

Re: Zo 28/04/2013 Ligneuville :: 15de Rando de le Truite

Post by need for speed »

lowie wrote:Goed om horen dat iedereen tot hier toe de tocht apprecieerde. Nochtans dacht ik na 15 km : oeioei, ik ga straks op het forum de wind vanvoren krijgen, want tot daar waren de st's maar schaars. Dat werd nadien ruimschoots goed gemaakt door zeer mooie paadjes in vooral het Wolfsbusch. De laatste 10 km waren imo zelfs subliem, en ik ben toch iets gewoon :wink: .
Het was telkens weer uitkijken naar het volgende bordje "Descente dangereuse" >> pure fun =D> .
Het enige dangereux was wel die tunnel 8-[ .

Of er uit de streek meer valt uit te halen durf ik betwijfelen - hangt ervanaf wat je met de "streek" bedoelt. Maar waar ze nu gereden hebben is toch wel alles uit de kan gehaald denk ik; zelfs verschillende paden bijgemaakt waar voor de rest van het jaar geen kat, laat staan een biker, komt. Als het gras in juli hoog staat zijn er zelfs verschillende niet meer te vinden.

Pas om halftien met 5 Herders vertrokken voor een 80-tal kilometer, en nadien een heerlijk warme douche voor mij alleen.

btw : opletten met het gebruik van de gps-track. Op verschillende plaatsen zijn we over privé gereden (waaronder weiden die in de zomer zijn afgesloten - voor sommige bospaden kregen ze slechts toelating als er nadien terug takken werden overgelegd !)
Respecteer dat aub - organisators zijn er als de dood voor >> bij de RDHF werd ons op die manier enkele jaren geleden al een toelating geweigerd omdat enkele bikers nadien door een boer zijn weide reden en doodleuk de poort lieten openstaan waardoor zijn koeien een wegwandeling gingen maken.

Voilà, weeral een dagje puur Ardennengenot !

merci voor deze rit aan te stippen
was zalig .
JB
Mountainbiker

Post by JB »

Hoi,
vandaag ook mogen genieten (lees afzien) van deze mooie tocht.
Ik vond hem zwaarder dan vorig jaar (10kg :oops: in mijn geval), de 30 was genoeg voor mij.
Maar het blijft een mooie omgeving.
Als ik me niet vergis was er een fietsstalling waar je een nr meekreeg achter de hotdogkraam.
Bij de bevoorrading hoorde ik dat er een 250 inschrijvingen waren, maar ook weinig volk tegen gekomen.
Hier mijn filmpje.
Grt. Jo
http://www.pinkbike.com/video/309623/" onclick="window.open(this.href);return false;
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

JB wrote: Als ik me niet vergis was er een fietsstalling waar je een nr meekreeg achter de hotdogkraam.

Hier mijn filmpje.
Grt. Jo
http://www.pinkbike.com/video/309623/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ferm onthaal thuis. :-D

Nu zie ik op het filmke ook dat er blijkbaar wel een fietsenstalling voorzien was... ](*,)
Niet opgemerkt tijdens het inschrijven... :-k
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

JB wrote:Hoi,
Ik vond hem zwaarder dan vorig jaar (10kg :oops: in mijn geval), de 30 was genoeg voor mij.
Als ik me niet vergis was er een fietsstalling waar je een nr meekreeg achter de hotdogkraam.
Bij de bevoorrading hoorde ik dat er een 250 inschrijvingen waren, maar ook weinig volk tegen gekomen.
Hier mijn filmpje.
Grt. Jo
Leuk filmpje! Ben je bij de bevoorrading tegengekomen. Welke camera heb je onder je zadel gemonteerd? Was toch geen GoPro op't eerste zicht?

edit: hoeveel km/hm had de 30, was mijn garmin thuis vergeten.
JB
Mountainbiker

Post by JB »

Kraura wrote:
JB wrote:Hoi,
Hier mijn filmpje.
Grt. Jo
Leuk filmpje! Ben je bij de bevoorrading tegengekomen. Welke camera heb je onder je zadel gemonteerd? Was toch geen GoPro op't eerste zicht?

edit: hoeveel km/hm had de 30, was mijn garmin thuis vergeten.
Ik had 32 km op de teller en 720hm. De camera is een oregon 720 hd. Dat op het laatse van de film was mijn fiets bewaking, maar ge moet er gene schrik
van hebben, alles wat ze afbijten krijgt ge terug. :-"
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

hier ook rechtdoor gereden aan die boomstammen, hingen achteraf gezien 2 pijlen naar links #-o

begin vreesde ik er wat voor, maar na de eerste bevoorrading was het dik ok

geen fietsstalling gezien bij het inschrijven, bij het terugkeren heb ik ze wel zien staan achterin, kwamen toen van de andere kant
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

zijn er nog tochten die op deze locatie starten?
dacht dat ik hier eens een ckrono had gereden die als aparte lus werd verreden, ipv links draaide deze rechts op
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Headshot wrote:zijn er nog tochten die op deze locatie starten?
dacht dat ik hier eens een chrono had gereden die als aparte lus werd verreden, ipv links draaide deze rechts op
't was van dezelfde mensen en op dezelfde dag was er tot 2 jaar geleden een TT + chrono, maar bij het ter ziele gaan van de EBBT zijn ze ook met de chrono gestopt.
boomchirurg
Mountainbiker

Post by boomchirurg »

dag, was een schitterende tocht. Heeft er iemand de gps track van deze tocht
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Biestie1 wrote: @Lowie : Hoe noemt die lange klim op ong. 20 km ?
Of die een naam heeft betwijfel ik. Op de plaatsnaam "A la Haye" tussen Ligneuville en Montenau ging hij van de Amblève-vallei het immense Wolfsbusch in, goed voor bijna 200 hms. Vooral het wortelstuk met het venijnige laatste bochtje was een pareltje :evil:

oh ja, er bleken toch 525 deelnemers te zijn, waarmee de inrichters best tevreden waren
Post Reply